Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a reiterat ideea sa privitoare la asocierea mai multor aeroporturi învecinate şi a mai multor consilii judeţene. Berceanu a precizat, la Suceava, că în România sunt „prea multe aeroporturi şi prea înghesuite” şi că nu se pot dezvolta simultan două aeroporturi apropiate, dând ca exemplu pe cele din Iaşi – Suceava şi Timişoara – Arad. Afirmaţia vine în urma solicitării de sprijin de la stat pentru Aeroportul Suceava, iar oficialul a precizat că subvenţiile acordate aeroporturilor sunt considerate de UE ajutor de stat.
„Avem posibilitatea să dăm un mic ajutor de stat. Sunt nişte bani europeni, e o sumă destul de mică. Pentru aeroporturile aşa cum e şi Suceava este considerat ajutor de stat şi noi am făcut o cerere la Uniunea Europeană pentru o schemă de ajutor de stat. Vom primi un răspuns într-o lună maxim”, a spus Berceanu.
De viitor, cu bani
Ministrul a mai precizat că UE a solicitat Guvernului să stabilească care sunt aeroporturile care sunt „de viitor” pentru a fi sprijinite cu fonduri şi că “acolo unde există un viitor, vor fi şi nişte bani, în rest nu”.
Ca atare, Berceanu a lansat concurenţa între aeroporturile învecinate: “Nu se pot dezvolta amândouă aeroporturile. Care dintre cele două va reuşi să fie mai rapid şi mai deschis va învinge şi va deveni un aeroport regional”.
Ministerul a arătat că între aeroporturile din aceeaşi regiune va fi o competiţie pentru accesarea banilor europeni: „Cine se va mişca mai repede şi mai inteligent, va câştiga. Niciodată de la UE nu vom obţine bani şi pentru Suceava şi pentru Iaşi, sau şi pentru Timişoara şi pentru Arad”.
Tăcere pe Aeroportul Banat
În acelaşi timp, la minister nimeni nu se grăbeşte să dea relaţii despre proiectul de asociere între aeroporturile Arad şi Timişoara. După un start cu scandal, realizarea Aeroportului Regional Banat a fost îngropată prin ceva sertare. Acum nimeni nu mai vorbească de această idee, deşi…
JA-A.B.D.
Citiți principiile noastre de moderare aici!