“Nu se poate ca un oraş cu peste 150.000 de locuitori să nu beneficieze de un amărât de birou de informaţii în gară”, ne-a spus Paul K., din Arad. O altă arădeancă, Daniela D. ne spune: “Dacă tot au desfiinţat biroul de informaţii, măcar panoul electric să meargă. Dacă cozile vor fi mai lungi la casierii, oamenii vor fi mai irascibili iar hoţii de buzunare mai fericiţi. Nimeni nu va mai alege CFR-ul ca variantă de circulaţie”. Cristi, din Arad, susţine şi el că “ar putea să ne pună la dispoziţie conducerea gării din Arad numărul de telefon personal al ministrului, să poată fi sunat pentru informaţii, dacă crede că Aradul nu are nevoie de acest serviciu în oraş”. Şefii cu salarii mari sunt ţinta supărării şi altor arădeni: “Dacă tot a fost de acord să dea afară personalul de la <Informaţii>, ar putea şeful de gară să dea el informaţii, de fapt şefii, că sunt trei şefi, nu unul. Bine că pentru aceste posturi sunt bani de salarii, dar pentru personalul de la <Informaţii> nu s-au găsit. De fapt, la CFR, pentru cei ce muncesc nu mai sunt bani. Banii sunt numai pentru «şefi»”, a declarat arădeanca Carmen V.
Ne vom călca în picioare
Un alt arădean, Marcel N., afirmă că “aproape de fiecare dată trenurile au întârzieri de la o jumătate de oră în sus. Pe lângă întârzieri, de multe ori trenurile vin la alte linii decât cele afişate sau anunţate. Ce vom face acum când nu mai există un operator? Ne vom călca în picioare la casierii, vom sta la coada 20 de minute ca să primim un răspuns?”, s-a întrebat, mai mult retoric, arădeanul.
Ministerul Transporturilor răspunde
Disponibilizarea celor patru persoane din Arad face parte din strategia de reducere a cheltuielilor realizată de Ministerul Transporturilor, susţin reprezentanţii acestuia, care mai afirmă că atribuţiile biroului de informaţii din Arad vor fi preluate de casiere.
Mai exact, casierele vor răspunde la telefonul pentru informaţii al CFR Arad, vor tăia bilete şi nu în ultimul rând vor da informaţii direct de la ghişeu.
„În luna iunie 2011, în staţia c.f. Arad, serviciul de vânzare legitimaţii de călătorie a fost asigurat în medie cu 2 sau 3 casiere/tură, un casier eliberând o legitimaţie de călătorie în medie la interval de 2-3 minute, timp suficient pentru a oferi şi eventuale informaţii călătorilor, parte din activitatea birourilor de informaţii putând fi preluată astfel şi de către casiere”, a declarat Alina Predescu, purtător de cuvânt al CFR România.
Suntem, totuşi, asiguraţi că „administratorul/gestionarul infrastructurii feroviare (CNCF CFR SA) va afişa la loc vizibil în staţii Mersul trenurilor şi va anunţa pentru călători, prin staţiile de amplificare, sosirea, staţionarea şi plecarea trenurilor din staţie”.
Ce calităţi trebuie să aibă călătorii
Călătorii vor fi nevoiţi să se descurce cu panoul de afişaj electronic, dacă acesta va merge, cu discrepanţele apărute între linia scrisă pe bilet şi cea afişată sau cu întârzierile trenurilor. În plus, vor trebui să aibă viteză şi rezistenţă, căci vor fi obligaţi să alerge dintr-o parte în alta a gării.
valentin.goran@informmedia.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!