Nu a fost prea mare înghesuială la centrele de evaluare din şcoli, acolo unde o parte din copiii care vor să se înscrie în clasa pregătitoare sau în clasa întâi sunt testaţi de psihologi. În prima zi au trecut pragul celor 11 centre doar câţiva părinţii cu viitorii elevi, patru, cinci pe fiecare centru, însă se aşteaptă ca în următoarele zile numărul acestora să crească.
„Facem un apel ca cei care trebuie să vină la evaluare să o facă cât mai curând pentru a evita aglomeraţia din ultimele zile. E mult mai bine pentru copii ca să se evite pe cât posibil timpii de aşteptare prea lungi” – a subliniat Angela Plăcintar, directorul Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE).
Jumătate de oră la comisie
Aproximativ o jumătate de oră durează întreaga şedinţă de evaluare, din care 15 minute sunt pentru completarea diferitelor fişe şi formularea recomandării. Restul de timp este pentru evaluarea copilului. E vorba de un chestionar care va cuantifica abilităţile motrice, psihice şi somatice ale viitorului elev, totul pe bază de joc şi în prezenţa părintelui. La finalul şedinţei, cei doi psihologi şcolari vor formula recomandarea: apt pentru clasa I, pregătitoare sau grădiniţă. Termenul final este 29 martie. Cei care fac parte din categoriile ce au nevoie de evaluare trebuie să obţină recomandarea, în caz contrar copilul nu poate fi înscris în clasa solicitată.
Centrele de evaluare
Reamintim că sunt patru centre în municipiu unde se lucrează între orele 11.00 – 17.00: C.N. „Vasile Goldiş” (clădirea Şc. Gen.nr.4), Gen. „Aurel Vlaicu”, Gen.nr.12, Şcoala Generală „ Mihai Eminescu” ((Gen. 1, str. Episcopiei) şi şapte la nivelul judeţului: Liceul Teoretic „Mihai Veliciu” Chişineu Criş, Gr. şc. „Ioan Buteanu” Gurahonț, Gr. şc. „Mihai Viteazul” Ineu, Gr. şc.r „Atanasie Marienescu” Lipova, Gr. şc. Pâncota, Gr. şc. Sântana, Gr. şc. Industrial Sebiş.
Citiți principiile noastre de moderare aici!