Centura Aradului în regim de autostradă, în atenţia Guvernului. Problemele legate de administrarea terenurilor pe care ar trebui să se realizeze centura oraşului în regim de autostradă fac obiectul unei Hotărâri de Guvern. Guvernanţii discută „darea în administrarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii a unei suprafeţe totale de teren de 10.602 mp, aflată în domeniul public al statului, din administrarea Ministerului Apărării Naţionale, în vederea finalizării de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – S.A. a obiectivului de investiţie <<Varianta de ocolire a municipiului Arad>>”.
Acest fapt este unul dintre cele care condiţionează realizarea investiţiei, susţin oficialii. Potrivit datelor din proiectul de Hotărâre de Guvern, discutat ieri, la Bucureşti, „Secţiunea <<Varianta de ocolire a municipiului Arad>>”, corelată cu restul obiectivului Arad – Timişoara – Lugoj, reprezintă un tronson al coridorului IV Paneuropean care va asigura o legătură directă între România, centrul şi vestul Europei. Această variantă de ocolire cu profil de autostradă va avea o mare atractivitate pentru zonă, datorită reducerii considerabile a traficului din localitate destinat tranzitării municipiului Arad, dar şi asigurarea accesului rapid către Aeroportul Arad, prin nodul rutier de la km 6+000 prevăzut în proiect”.
Pe lângă Alfa
Vă reamintim, centura va avea o lungime de 12 kilometri şi va fi amplasată în sud-vestul oraşului. Şoseaua va trece pe lângă Aeroport, zonă în care se va amenaja şi o rampă de urcare pe autostradă, va trece pe după cartierul Faleza Sud, în unele locuri chiar la 50 de metri distanţă de blocuri, şi se va construi un nou pod peste Mureş.
Pentru lucrări sunt alocate 115 milioane de euro, pentru care s-a semnat, în luna martie, contractul cu FCC Construction. Potrivit contractului, lucrările trebuie să dureze cel mult 24 de luni.
S.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!