ARAD. Firma PORR, care a câştigat contractul pentru construirea centurii de sud-est a municipiului, între Arad şi Vladimirescu, prin Fântânele, avansează în ritm bun pe şantier. În cadrul unei întâlniri de lucru care a avut loc marţi, 30 ianuarie, s-a discutat despre stadiul actual al lucrărilor, dar şi despre ce se lucrează în prezent. Potrivit declaraţiilor lui Răzvan Cadar, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Arad, proiectul este „atacat” din mai multe direcţii, desfăşurându-se lucrări pe întreaga lungime a tronsonului de drum.
„În această perioadă se lucrează, în special, la pilonii foraţi ai podului peste Mureş şi la cei ai pasajului peste calea ferată. În altă parte, pe şantier, se munceşte la relocarea magistralei de transport de gaze naturale spre Ungaria, iar pe întreaga lungime a viitorului drum se lucrează la îmbunătăţirea terenului de fundaţie”, ne-a spus Cadar.
Cu toate că nu au abandonat şantierul pe timp de iarnă, temperaturile scăzute din ultima perioadă au îngreunat lucrările, unele dintre ele fiind sistate până la îmbunătăţirea vremii. Cu toate acestea, şantierul este tot în grafic. Mai mult, imediat ce temperaturile vor creşte constant peste limita de îngheţ, muncitorii de la PORR promit că vor lua un nou avans faţă de grafic.
„Cert este că, deşi unele dintre lucrări nu pot fi realizate în perioada îngheţului, se lucrează pe întreg tronsonul drumului, din municipiu şi până în zona DN 7, în Vladimirescu”, a concluzionat Răzvan Cadar.
Investiţie uriaşă
Centura de sud-est, care va lega municipiul de Vladimirescu, respectiv DN 69 de DN 7, este primul proiect naţional care vine în urma unui parteneriat Consiliul Judeţean Arad-Ministerul Transporturilor, prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Viitorul drum va avea o lungime totală de 11 kilometri, un pod peste Mureş, în zona localităţii Fântânele, şi un pasaj peste calea ferată, în zona localităţii Vladimirescu. Licitaţia a fost câştigată de firma PORR, specializată în realizarea de drumuri, poduri şi pasaje, valoarea totală a lucrării fiind de aproximativ 300 de milioane de lei. Finanţarea va fi asigurată de Guvern, prin Ministerul Transporturilor, din fonduri europene nerambursabile, în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, în cadrul Axei prioritare – Îmbunătăţirea mobilităţii prin dezvoltarea reţelei TEN-T şi a metroului; OS 1.1 Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere – proiecte noi de investiţii, Operaţiunea – Creşterea mobilităţii pe reţeaua rutieră TEN-T centrală. Potrivit contractului, constructorul are la dispoziţie 18 luni pentru a finaliza lucrarea. Totuşi, cei de la PORR au anunţat că vor să închidă proiectul mai devreme. Aşadar, nu ar fi exclus ca, la finele acestui an, să avem un drum care va lega DN 7 de DN 69 şi, mai departe, de autostradă.
Trimite articolul
XCare iarna ?
-
Iarna asta idiotule, suntem in iarna, ori tu hibernezi?
Un articol foarte slab cu 2 poze….
Au renunțat la pasajul CFR peste Arad-Timișoara?