ARAD. Opt afgani cu vârste cuprinse între 14 și 20 de ani au încercat să treacă ilegal frontiera, ascunși în remorca unui automarfar ce transporta mobilier pe ruta Bulgaria-Italia. “La Punctul de Trecere a Frontierei Vărșand s-a prezentat pentru efectuarea formalităţilor de frontieră pe sensul de ieşire din ţară, un cetăţean bulgar, aflat la volanul unui automarfar înmatriculat în Bulgaria. Acesta transporta, conform documentelor de însoţire a mărfii, articole de mobilier, pe ruta Bulgaria-Italia. În urma efectuării controlului amănunţit al mijlocului de transport, au fost descoperiți, ascunși în compartimentul pentru marfă, opt cetăţeni străini. Persoanele au fost preluate și transportate la sediul sectorului pentru cercetări unde, în urma verificărilor, poliţiştii de frontieră au stabilit că sunt cetăţeni din Afganistan, cu vârste cuprinse între 14 și 20 de ani, solicitanți de azil în România”, declară reprezentanții Serviciului Teritorial al Poliției de Frontieră (STPF) Arad. Totodată, ceilalți doi cetățeni din Afganistan au fost depistați de poliţiştii de frontieră din cadrul Sectorului Poliţiei de Frontieră Nădlac care i-au observat la aproximativ 1.500 de metri de linia de frontieră, deplasându-se pe jos. “Deoarece persoanele nu îşi justificau prezenţa în zonă, au fost conduse la sediul sectorului pentru efectuarea verificărilor. În urma cercetărilor a fost stabilit faptul că sunt cetățeni din Afganistan, în vârstă de 18, respectiv 19 ani”, precizează STPF. Potrivit instituției, în ambele cazuri, poliţiştii de frontieră efectuează cercetări în vederea stabilirii întregii activități infracționale.
Trimite articolul
XVa dati seama in cazul improbabil ca totusi ne-ar primi in Schengen, pe noi si bulgari, cat de multi imigranti ar aparea brusc in tara avand sanse si posibilitati mai mari sa mearga spre vestul Europei, mai ales ca Bulgaria are granita cu Turcia unde sunt milioane de imigranti sirieni si nu numai in asteptare ? Ceea ce este acum ar fi o bagatela. Asta ar fi partea negativa a intrarii in Schengen dar aspectul economic in special pt. firme (nu doar cele de transport marfuri) ar ramane totusi mai important cred.