ARAD. IMM-urile sunt coloana vertebrală a economiei. Realitatea este că peste 60% din forţa de lucru din sectorul privat din România este angajată în companii cu cifra de afaceri mai mică de 2 milioane de euro anual, iar numărul și bunăstarea acestor companii are influenţe majore și imediate în economie și societate.
Ce se poate face?
În aceste condiţii, ce este de făcut pentru ca perspectivele economice ale IMM-urilor să se îmbunătăţească? Cum pot contribui băncile? Sunt câteva întrebări pe care Jurnal arădean i le-a adresat doamnei Laura Hudulin, Directorul Regional Bancpost. „Dezvoltarea afacerii IMM-urilor este rezultatului unui efort conjugat al tandemului IMM – Bancă”, ne spune Laura Hudulin. Directorul Regional Bancpost este de părere că acum, mai mult decât oricând, este nevoie ca IMM- rile să își conducă afacerile cu o aderenţă sporită pe zona fi nanciară. Acest lucru se traduce prin atenţie la implicaţiile fi nanciare ale deciziilor de management și transparenţă fi nanciară. Mai exact, o întreprindere mică nu se poate aștepta să dezvolte o relaţie de fi nanţare cu o bancă dacă situaţiile sale fi nanciare nu reflectă activitatea reală și dacă patronul nu oferă informaţii complete băncii. În același timp, este de părere Directorul Regional Bancpost, băncile trebuie să furnizeze cu precizie produsele și serviciile necesare pentru ca planurile de afaceri ale IMM-urilor să se materializeze și să producă rezultate. Bancpost pune accent, pentru clienţii de tip întreprinderi mici și persoane fizice autorizate, pe o combinaţie de soluţii pentru administrarea fluxurilor de numerar cu un rol eficient în controlul costurilor și linii de credit pentru acoperirea imediată de nevoi pentru lichidităţi sau pentru refinanţare (detalii pe www.atelieredeafaceri.ro).
Consultanţă fi nanciară
Totuși, produsele și serviciile bancare în sine nu sunt suficiente. Din cercetările de piaţă efectuate de către Bancpost rezultă că IMMurile așteaptă din partea băncilor o atitudine proactivă, în sensul anticipării nevoilor clientului. Consultanţa financiară, dincolo de elementele strict contractuale legate de achiziţionarea unui anume produs, este un alt aspect pe care reprezentantul Bancpost îl consideră esenţial în susţinerea clienţilor de tip IMM. În acest sens, Bancpost oferă IMM-urilor un concept numit „Relaţionare bancară de tip 360 de grade”, ceea ce înseamnă pentru acestea o abordare pe baza unor soluţii fi nanciare personalizate, cuprinzătoare, un rezultat al înţelegerii de către bancă, în profunzime, a nevoilor acestor clienţi. „Vrem și suntem gata să susţinem IMM-urile, iar resursa noastră cheie sunt oamenii – antrenaţi, experimentaţi, hotărâţi”, conchide Laura Hudulin, Director Regional Bancpost.
Citiți principiile noastre de moderare aici!