ARAD. Hotărârea privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2014 intră la modificat. Aleşii vor fi chemaţi să elimine taxele pentru utilizarea Cantinei municipale şi să modifice posibilităţile de cheltuire a banilor proveniţi din două taxe speciale.
În primul rând, este vorba de taxele speciale pentru eliberarea unor documente şi prestarea de către Serviciul Transport Public Local, Autorizare activităţi economice.
„Taxele se datorează de persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale, întreprinderile familiale şi persoanele juridice care solicită eliberarea actelor. Taxele se achită anticipat, o dată cu depunerea cererii de eliberare a documentelor, iar veniturile realizate vor fi utilizate pentru dotarea şi amenajarea compartimentului de specialitate, în ale cărui atribuţii intră eliberarea autorizaţiilor, precum şi pentru achiziţionarea furniturilor de birou şi a tuturor materialelor necesare bunei funcţionări a acestui birou”.
Aşa suna până acum alineatul din Hotărârea aflată în vigoare. Autorităţile au însă planuri mult mai mari pentru banii strânşi din această taxă specială. Consilierii locali sunt chemaţi la vot pentru a extinde posibilităţile de cheltuire a banilor. Şi nu oricum, ci pe… angajaţi! Astfel, documentul se completează cu „precum şi pentru cursuri de perfecţionare pentru personal (curs, transport, cazare)”!
Prea multe detalii!
Un alt punct care va fi modificat vizează modul în care sunt cheltuiţi banii din taxa specială pentru atestarea administratorilor de imobile din municipiul Arad, care este stabilită la 100 lei. În Hotărârea luată în decembrie 2013, se specifica „Veniturile realizate din încasarea taxei sunt necesare pentru anunţarea telefonică sau în scris a candidaţilor, desfăşurarea examenului de atestare, precum şi pentru întocmirea şi eliberarea diplomelor. Se folosesc materiale cum sunt: hârtie obişnuită, hârtie specială cartonată, toner color etc., precum şi telefoanele instituţiei, precum şi pentru cursuri de perfecţionare pentru personal (curs, tranport, cazare, diurnă)”. În modificarea de acum se dau mult mai puţine detalii privind modul în care vor fi cheltuiţi banii: „pentru achiziţionarea de dotări, materiale şi servicii, precum şi instruirea profesională a funcţionarilor din cadrul serviciului (taxă curs, transport şi cazare)”.
Fără nunţi la cantină
Totodată, se elimină în totalitate articolul care prevedea stabilirea taxelor speciale pentru utilizarea Cantinei municipale, pentru: organizarea de mese festive cu prilejul nunţilor, botezurilor, onomasticilor etc. (era 2.000 lei/eveniment); conferinţe, întruniri, work-shopuri (era 100 lei/oră).
Citiți principiile noastre de moderare aici!