Arad. Moment istoric pentru transportul în comun din București, dar și pentru Arad. După zeci de ani de așteptare, prin Capitală va circula primul tramvai nou-nouț iar aceasta este fabricat la Arad. Denumit Imperio Metropolitan, tramvaiul, care este produs la Fabrica Astra Vagoane Călători Arad, a plecat luni, îmbarcat pe 2 camioane mari, spre București, unde va ajunge în cursul zilei de marți.
Este vorba de primul tramvai nou din cele 100 construite la Arad pentru Primăria Municipiului București. Îmbarcarea și transportul spre București a primului Imperio Metropolitan a fost surprins de arădeni în zeci de fotografii.
Încă 9 aproape de finalizare
Tramvaiele noi produse la fabrica Astra Vagoane Călători și denumite Imperio Metropolitan vor ajunge în 8 depouri din București. Primul tramvai, care a putut fi văzut luni în Arad, va merge în depoul Militari și va circula pe linia 41, cea mai lungă și cea mai aglomerată linie de tramvai din București.
Valer Blidar, patronul Astra Vagoane Arad, a făcut luni, la momentul la care primul tramvai lua drumul Capitalei, un scurt istoric al contractului semnat cu Primăria București, amintind că „se împlinesc 12 luni de când am semnat contactul, ne-am încadrat în termen… între mai și august nu avem livrări, dar, totuși, noi vom livra pentru că mai avem 8-9 tramvaie în stadiul final. Sperăm că vom furniza fără probleme tramvaiele, dacă furnizorii din Germania și Franța nu ne vor crea întârzieri”.
În august, prin București
Potrivit informațiilor pe care le deținem, primul tramvai nou de la Arad va intra pe liniile din București, după o serie de probe, în cursul lunii august. După luna august, compania din Arad va livra câte 4 tramvaie pe lună.
Ce tramvaie a comandat Primăria Bucureşti pentru a circula pe liniile din Capitală? Un tramvai care să ofere o serie de condiții moderne de călătorie, specifice secolului 21: lungi de 37 de metri, cu echipate cu sisteme IT – de informare călători (audio și video), supraveghere video, sistem de numărare călători, Wi-Fi și sistem de comunicare. Imperio Metropolitan au 5 uși și pot transporta 322 de persoane, dintre care 56 pe scaune. Tramvaiele sunt spațioase și confortabile, sunt silențioase pentru exterior, izolate fonic pentru interior și, cel mai important, accesibile pentru toate categoriile de călători, permițând accesul persoanelor cu dizabilități. De asemenea, tramvaiele produse la Arad au loc special pentru biciclete și cărucioare pentru copii.
Trimite articolul
XDdeci au facut bordul de toata jena, au pus niste butoane de pe vremea comunismului, plansele cu suruburi la vedere, tipic romanesc. Nu puteau digitaliza putin mai mult bordul? Sa-i dea un aspect.
-
Si la maneta din stanga tot textul este in engleza… La un tramvai fabricat in Romania pentru un alt oras din Romania…
-
Jegosi de carcotasi… Mai bine era turceste… cum voia jegoasa de moldoveanca?! Bolnavilor! Asa se dezvolta tara… cu ratangii
-
Va e frica de engeza? In bucale? “metropolitanilor”
-
Bine ca nu ai vazut butonul “CLOPOT”, ca ai fi crezut ca este pentru a actiona clopotul de la biseriCA CAnd trece pe langa ea!
-
-
Pe langa ca cateva sunt in limba engleza
-
Ce probleme au unii cu limba engleza… Sunt sigur ca si cu Romana…
-
-
Iubitule și în Germania există așa ceva peste tot la tramvaie nu e tipic românesc așa că mai ieși la plimbare un pic nu sta in casă sau tot cu pandemie ești
-
Anna,tu ce dracu faci in Germania,tot cu mopul? Tu vorbesti de pandemie ce ai dat fuga la ințepat si porti botnita si in zi de azi?
-
Lasa-l ca nu a iesit din tara… Nu are de unde sa stie… decat shmecherie!
-
-
Ce bine ar fi daca ai stii ce e aia digitalizare…
-
O sa-l faca, cand te “prinzi” ce e aia digitalizare :D… ce papagal…
-
Tu habar nu ai cum a fost pe vremea comunismului, asa ca las-o mai moale. E super tramvaiul. Și în De tot asa sunt la bord tramvaiele, dar na, cum zice și Anna, tot în stare de alerta esti, sau ?.
-
Ddeci, de ce nu incerci sa te angajezi acolo, domnule arhitect!?
-
Anna Munchen, Bobi Frankfurt, daca nu specificati voi de unde sunteti nu era interesant asa-i? Fala romanului, pe țaran nu-l mai faci domn niciodata !!! Si ala cu comunismul, tu ma cunosti pe mine? Asa ai presupus tu ca nu stiu ce-i comunismul. Anna , iti place meseria de putzfrau asa-i? Te-ai bagat tu peste vatman in cabina sa vezi cum arata bordul unui tramvai in germanica?
-
Sa zicem “mersi” ca industria aradeana mai face ceva. In rest – lohn, prost platit.
Așa de mari (lungi) a cerut beneficiarul . Sigur trebuie modificate și stațiile.
-
Ca la metrou… Ca le-a trebuit metrou din Spania…
Spunea cienva ca o parte din subansamble sunt importate din China. E adevarat?
Bravo!!
Ne mandrim cu voi!!
Este un lucru mare!!
Pe mine ma ingrijoreaza altceva… In ce hal vor arata aceste tramvaie dupa o saptamana in bucale… unde toti sunt bine crescuti!
-
Îngrijorător e că deja arată murdare și folosite. Ok, nu e un produs premium, deși prețul e de sute de mii de euro pe bucată (sau chiar un milion, dacă împarți valoarea contractului la numărul de tramvaie anunțate a fi livrate)
Poate sunt fotografiile nereușite, dar se vede cât de murdară e podeaua în zona burdufului și ce zgâriat e panoul cu schimbătorul de viteze…
Un lucru bine făcut, zgomot de la climatizare, cât încape și scaune pentru o persoană și jumătate. Superrrr !!!
Allo madmoazela frustraților iubitori de Russia puppyy Putin tot pe Russia o adorați minunea ați trecut la subiectul tramvaie că apărut această știre
Ba fraților ați uitat sa comentați despre casetofonul de mașină…Oare are știuț Albastru ?? Merge maneaua in fost format MP3?? Are Compact disc?? Sau USB??? Suporta aplicația android car???? Oare clima pe tramvaiul asta ii pe două sau 4 zone.???Români ăștia cum vad ceva făcut de alți semeni de al lor cum comentați ..dar daca ii pui sa bata un cui trebe sa ai grija de ei sa nu își spargă capu..urâtă Rasa ii Romanul
-
Falca tu esti? Mai urata rasa ca tine nu exista!