La peste cinci ani distanţă de la demararea master planului de deşeuri, putem spune că ne apropiem de finalul proiectului. Într-o conferinţă de presă, Sergiu Bîlcea, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Arad, a vorbit despre stadiul actual al uriaşei investiţii realizate în judeţul nostru. „Staţiile de transfer au fost scoase la licitaţie, una dintre licitaţii a fost contestată deja. Până în data de 15 octombrie sperăm să scoatem la licitaţie şi colectarea şi transportul deşeurilor pentru toate cele cinci loturi în care va fi împărţit judeţul”, a spus Bîlcea.
Acesta a anunţat că, până acum, interesul societăţilor este foarte mare. Doar că există posibilitatea ca birocraţia să ne încurce din nou, să ne întârzie. „Proiectul în sine a avut unele întârzieri pe perioada derulării lui. Dar, odată cu schimbarea consultantului, lucrurile s-au mişcat mult mai repede. Acum am ajuns la momentul licitaţiilor. Teoretic, proiectul va fi complet funcţional de la începutul anului 2017. O licitaţie durează cam 80 de zile. Dar, dacă apar contestaţii, aceeaşi licitaţie poate ajunge până la o perioadă de şase luni. Asta este legea, trebuie să o respectăm”, a mai declarat vicepreşedintele CJA.
Multe notificări
Unul dintre subiectele de discuţie s-a referit la multitudinea de notificări înaintate de diferite firme care participă la licitaţiile pentru operarea staţiilor. „Într-adevăr, au fost depuse foarte multe notificări şi s-a cam răspuns deja la toate. Dar unele dintre notificări erau absurde. Ni s-a transmis de către firme că redevenţa cerută de Consiliul Judeţean este prea mare. Păi dacă este prea mare, atunci firmele respective să nu participe la licitaţie. Caietul de sarcini nu trebuie făcut după dorinţa unei firme sau a alteia. Operatorii nu pot dicta caietul de sarcini, ci trebuie să îndeplinească cerinţele trecute în el”, a spus Sergiu Bîlcea.
Maşini noi, dar stătute
Şi situaţia autospecialelor de colectare şi transport a deşeurilor, achiziţionate în cadrul proiectului, a fost dezbătută de către Bîlcea. „Maşinile sunt noi, dar probabil că vor avea nevoie de o vizită la service înainte de a fi predate către operatorii care vor câştiga licitaţiile. În afara faptului că au stat pe loc o perioadă lungă de timp, nu au defecţiuni. Poate că trebuie schimbate bateriile, poate că e nevoie de anumite revizii, dar maşinile sunt noi”, a încheiat vicepreşedintele CJA.
Citiți principiile noastre de moderare aici!