ARAD. Finalizarea megaproiectului de modernizarea a infrastructurii feroviare pe relația frontieră-Curtici-Arad este departe încă. Lucrările la acest obiectiv înaintează încet, în pas de melc, iar graficul de executare a lucrărilor a fost dat peste cap total. Deși mare parte a birocrației a fost finalizată încă în anul 2011, iar lucrările efective au demarat în 2012, în prezent stadiul de execuție al lucrărilor este de aproximativ 33 la sută. Puțin, foarte puțin, dacă stăm să ne gândim la faptul că în vara anului viitor modernizarea ar trebui finalizată, iar lucrarea ar trebui să fie recepționată.
248 de milioane de euro plus TVA, fonduri europene nerambursabile, ar trebui să încaseze asocierea Alstom – Swietelsky Bau – Astaldi – Euro Construct Trading 98 – Dafora, care a câștigat licitația pentru această modernizare. Însă, deși suma este uriașă, constructorii nu par să se grăbească.
Megamodernizare
Pe lângă întreaga infrastructură feroviară, respectiv linii de tren noi, pe care trenurile să circule cu 160 de kilometri pe oră, în acest proiect a fost cuprinsă și o modernizare integrală și modificare a Gării Arad. Practic, clădirea se va schimba total „la față”, aici urmând să fie construite o pasarelă modernă, cu lifturi și scări rulante, peroane noi nouțe înțesate de spații comerciale moderne, birouri, ateliere tehnologice sau laboratoare. Singurul lucru care va rămâne neschimbat va fi doar aspectul exterior al Gării Arad, această clădire fiind încadrată ca și monument arhitectural, fiind un imobil vechi de peste 100 de ani și construit după planurile arhitectului Ludovic Szantay. Toate aceste modificări se vor întâmpla, dar, deocamdată, nu se știe când vor fi gata.
Nicio reacție
Chiar dacă este partea contractantă a acestei lucrări, chiar dacă proiectul vizează direct compania, CFR nu comentează sub nicio formă nici întârzierile mari și nici nu oferă termene noi pentru o viitoare finalizare a modernizării infrastructurii feroviare între frontieră, Arad și, mai departe, spre Simeria.
Citiți principiile noastre de moderare aici!