Cei mai mulţi călători care aleg să circule cu tramvaiele CTP sunt din cartierul „Aurel Vlaicu” sau au treabă acolo. Locul doi revine celor care merg în celălalt mare cartier al Aradului, Micălaca. Mai nimeni nu laudă, însă, sistemul de transport public din Arad, pentru că e, de cele mai multe ori, insalubru, iar timpii de aşteptare se întind… peste aşteptări.
În pofida acestui fapt, aproximativ 400.000 de persoane au folosit acest mijloc de transport în comun în luna iulie, cei mai mulţi alegând traseul Aurel Vlaicu-Aradul Nou.
Conform principalilor indicatori de exploatare, prezentanţi de conducerea Companiei de Transport Public Arad consilierilor locali, în şedinţa ordinară de luni, drept raport de activitate, în luna iulie, au fost transportaţi cu tramvaie 298.748 călători, care au circulat pe bază de bilete şi 93.200 de călători care au circulat cu abonamente.
Lungimea medie a traseelor a fost de 10,5 km, iar distanţa medie de transport de 3 km. Tramvaiele companiei au străbătut de-a lungul lunii iulie 286.943 km.
Kilometri parcurşi
CTP estimează că şi în luna august, cei mai mulţi călători vor circula cu tramvaiul între cartierele Aurel Vlaicu şi Aradul Nou, pe linia 3 (51.791 km planificaţi). Pe locul al doilea în ceea ce priveşte kilometri planificaţi se află traseul Făt-Frumos – Podgoria – Micălaca, adică linia 7 ( cu 43.276 km parcurşi), iar pe locul al treilea se află traseul Boul Roşu – Podgoria – Micălaca, adică linia 18 (32.879 km străbătuţi). Linia care face legătura între municipiu şi Vladimirescu (linia 11) se află pe locul al patrulea în top, cu 23.865 km parcurşi.
Cu doar 18,2 la oră
În ceea ce-i priveşte pe clienţii CTP, aceştia au circulat în medie 26 de minute cu tramvaiul (durata medie a călătoriei), dar nu au ajuns, nici pe departe, devreme la destinaţie. Iar asta, pentru că, în continuare, în pofida modernizărilor de linii, viteza comercială de circulaţie a tramvaielor a fost în iulie de 18,2 km/oră.
Până la tramvaie de viteză, care să circule pe liniile modernizate, mai e, se vede, drum lung, căci până la anul nici vorbă de tramvaie noi.
Veste bună
Numărul călătorilor care circulă cu tramvaiul în centrul oraşului, adică pe liniile 1 şi 3, a crescut odată cu terminarea lucrărilor de reabilitare a liniilor de tramvai în zona Aradul Nou, o nouă creştere estimându-se după finalizarea vacanţei de vară. Circulaţia a avut, însă, de suferit în Micălaca, unde lucrările peste trecerile peste liniile de tramvai i-au gonit pe călători.
Inca un an si jumatate pentru CTP
Citiți principiile noastre de moderare aici!