ARAD. Au trecut cinci ani de zile de când arădenii care fac naveta dinspre Felnac spre Arad sau invers, sau simplii participanţi la trafic, înjură şi strâng din dinţi când circulă pe şoseaua respectivă. Au trecut cinci ani de zile de când drumul a fost predat de Consiliul Judeţean Arad (CJA) către Ministerul Dezvoltării, după care ministerul l-a trimis înapoi, toate acestea în cadrul unor jocuri politice din Capitală, în care judeţul nostru a cam picat la mijloc. CJA a reuşit, într-un final, să încheie licitaţia pentru modernizarea acestui drum, iar miercuri se va semna contractul cu firma câştigătoare.
„După semnarea contractului, în maximum două săptămâni, sper să fie finalizată proiectarea, după care să înceapă lucrarea propriu-zisă. Oricum, în acele două săptămâni se va interveni deja pentru reparaţii pe Arad-Felnac. Pentru că în ziua în care se va semna contractul va fi emis şi ordinul de începere a lucrărilor”, a explicat Cristian Drăgan, administratorul judeţului.
Modernizarea drumului dintre Arad şi Felnac va fi finanţată de Guvern, în cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Rurală. Însă statul nu dă toţi banii deodată. În bugetul pe 2015, Guvernul a alocat suma de 4,5 milioane de lei pentru acest obiectiv. CJA va cofinanţa cu 300.000 de lei lucrarea. Mai este nevoie de o singură semnătură pe ordinul de ministru pentru ca banii să fie transferaţi oficial spre acest drum. „Sperăm ca, în acest an, la prima rectificare bugetară, să primim o sumă consistentă pentru acest tronson”, a spus Drăgan. „Dacă nu reuşim finalizarea modernizării acestei şosele în anul 2015, noi vrem ca până în primăvara sau, cel târziu, vara lui 2016 să încheiem lucrarea”, a mai adăugat administratorul judeţului. Valoarea estimată a lucrării este de 26,5 milioane de lei, însă aceasta va mai scădea în urma licitaţiei.
Un drum ca o telenovelă
Problemele de pe drumul Arad-Felnac au demarat încă din anul 2010. La vremea respectivă, tronsonul a fost preluat de Ministerul Dezvoltării, care l-a inclus în Programul Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii. Însă în anul 2012 noul Guvern a anulat programul respectiv. Au trecut doi ani de zile până când şoseaua s-a întors înapoi în administrarea CJA. În 2014 drumul a fost prins în noul program guvernamental, statul punând la dispoziţie 8,5 milioane de lei pentru demararea lucrărilor de modernizare a şoselei. În luna iulie a anului trecut a fost organizată licitaţia.
Însă ce a urmat pare de neconceput: „Noi speram ca în anul 2014 să se înceapă deja lucrările. Dar a urmat o perioadă foarte lungă în care firmele participante la licitaţie au depus contestaţii una împotriva alteia. Am asistat la acest spectacol fără a putea interveni, pentru că legea permite depunerea de contestaţii. Am fost în imposibilitatea de a finaliza licitaţia şi a semna contractul în anul 2014. Din fericire, cei 8,5 milioane de lei nu s-au întors înapoi la Guvern, ci au mers către alte lucrări pentru infrastructură desfăşurate în judeţul nostru”, a explicat Cristian Drăgan.
Şi scuzele de rigoare
Administratorul judeţului a ţinut să îşi ceară scuze în numele CJA pentru neplăcerile create şoferilor în ultimii cinci ani de zile, când drumul a fost ca o minge de ping-pong care a sărit din curtea unei instituţii în curtea altei instituţii.
Citiți principiile noastre de moderare aici!