Arad. Vot în urma unui material de analiză publicat de Jurnal arădean/ www.aradon.ro. Consilierii locali municipali au votat joi, 13 mai, în unanimitate, o serie de amendamente care modifică sistemul de parcare cu plată din oraș. Cele mai importante sunt exact cele care au făcut obiectul analizei Jurnal arădean/www.aradon.ro. Primăria a propus, iar aleșii locali au votat cu 22 de voturi pentru (un consilier nu a votat) reducerea orarului de parcare cu plată în zona centrală a municipiului cu patru ore. Ca atare, din momentul intrării în vigoare a hotărârii votate joi de consilierii municipali, parcarea cu plată din zona A nu va mai fi cuprinsă în intervalul orar 8.00-21.00, ci 8.00-17.00. Orarul a fost redus tot prin votul consilierilor și tot astăzi și în zonele B și C. Dacă până acum aici se plătea parcare până la ora 18.00, de acum aceasta va fi plătită doar până la ora 17.00.
Reamintim cititorilor că în materialul publicat marți de Jurnal arădean/www.aradon.ro, pe care îl puteți citi aici, precizam faptul că, în timp ce în Timișoara, parcarea se plătește în intervalul orar 8.00-17.00, iar în Oradea în intervalul orar 7.00-18.00, Aradul își pedepsea parcă locuitorii, punându-i să plătească, din mai până în octombrie, în zona A, parcare cu plată de la ora 8.00 la ora 21.00, adică cu 2 ore mai mult decât în Oradea și cu patru decât în Timișoara.
Tot astăzi, tot prin votul CLM și tot în urma materialului nostru, parcarea nu va mai fi cu plată sâmbăta. În acest moment, arădenii plătesc parcare cu plată și sâmbăta, în toate cele trei zone, de la 8.00 la 14.00. La Timișoara și Oradea, parcarea e gratuită sâmbătă și duminică.
SMS pe toată ziua, 4 euro plus TVA
Alte câteva modificări au mai fost propuse ș votate tot cu 22 de voturi „pentru”. Amintim în primul rând de introducerea posibilității de plată cu ziua a parcării prin SMS, un alt fapt indicat în materialul- analiză publicat de noi marți. Potrivit amendamentului citit de primarul Călin Bibarț și votat de cei 22 de consilieri, de acum se oferă posibilitatea plății unei întregi zile de parcare prin SMS, care va costa 4 euro plus TVA în zona A, 3 euro plus TVA în zona B și 1,5 euro plus TVA în zona C, cu precizarea că TVA este aferent serviciului prestat de operatorul de telefonie mobilă. Până și parcarea din vecinătatea pieței Obor, amintită de Jurnal arădean în material a beneficiat de un amendament votat. Ca atare, parcarea situată pe strada Pădurii – zona Obor va funcționa în regim de parcare cu plată, conform programului, de luni până vineri, în intervalul orar 8.00-17.00 și duminica, în intervalul orar 8.00-14.00.
Alte câteva amendamente, catalogate de primar drept tehnice, au fost și ele supuse votului și au trecut de CLM.
Material în material
Când nu merg parcometrele
O singură intervenție, în afară de cea a primarului, care a dat citire amendamentelor propuse de către toți, a mai fost consemnată cu ocazia votului de joi, 13 mai, pentru parcări: cea a lui Florin Stana, liderul USRPLUS. Acesta a propus ca pe străzile în care parcometrele nu funcționează, tariful prin SMS să fie redus, adică să fie cel corespunzător zonei inferioare (dacă parcometrele nu funcționează pe o stradă din zona A, să fie aplicat tariful SMS pentru zona B, iar în cazul în care strada e în zona B să se aplice tariful SMS pentru zona C). Justificarea alesului a fost că există o categorie importantă de cetățeni care s-ar putea să nu știe să utilizeze telefonul mobil în acest sens, să nu poată să-l utilizeze (fiind de serviciu), sau să nu aibă credit pentru el, dar se află în imposibilitatea să plătească cu monede parcarea din cauza nefuncționării parcometrului. Aceasta ar urma să fie o metodă de compensare a neajunsului sistemului, pentru care nu arădenii sunt de vină.
Primarul Bibarț nu a refuzat din prima propunerea USRPLUS, dar a precizat că este necesară o discuție cu Recons, pentru a vedea dacă astfel de propuneri nu încurcă întreg sistemul și a sugerat că amendamentul poate fi amânat pentru o altă ședință. Cum Florin Stana a insistat pentru indicarea unui termen până la care discuțiile cu Recons pe temă vor avea loc, edilul a indicat rapid finalul lunii pentru lămuriri.
Trimite articolul
XȘi asta ce înseană? Că suntem la nivelul orașelor Oradea și Timișoara? 🙂
Oricum, un lucru foarte bun ce ați votat, dar haideți dl. Primar cu niște parcări subterane sau supraetajate în apropiere de zonele centrale + abonamente decente, pe măsura sărăciei arădenilor!
-
Pe masura saraciei aradenilor? :))..Ma faci sa rad…saracia nu se traduce in masina la scara, ci in mers cu transportul in comun sau bicicleta. Nu stiu de unde conceptia asta ca toata lumea trebuie sa aiba masina la botul calului si trebuie locuri de parcare pentru orice cazan de 20 de ani…Unii mai au si pretentii de 2-3 masini in familie, ca doar cum sa mearga pruncul pe jos sau cu tramvaiul, ca ii pica ceva! Hai, mai usor cu saracia si cu pretentiile de locuri de parcare ieftine pe oriunde, iti permiti masina, plateste parcarea…nu?..la tramvai…simplu!
-
Domnul Gogu,sa stiti ca gresiti putin. Masina e o necesitate cam in orice tara cu apa calda,mai ales ca in Romania mai dureaza 20 de ani minim pana punem la punct trasnportul in comun. Fara masina populatia nu e mobila si sansele la un loc de munca scad. De ce credeti ca in Statele Unite masina e ceva banal si nu se poate concepe viata fara masina.
E clar,se pot aduce imbunatatiri la orice,eu personal as fi facut parcarea pe centrul Aradui 5 lei ora minim daca nu 10,pentru ca toti au obiceiul sa-si lase masinile acolo ca pe proprietatea lor. Dar atunci nu as mai scuti pe nimeni,nu sa vina cei de la Finante sau mai stiu eu ce bugetari sa parcheze aiurea.
Insa in cartiere nu as fi facut parcarea cu plata,efectiv as fi facut in asa fel ca lumea sa parcheze in noile parcari facute de primarie,restul spatiului l-as fi facut pietonal,spatiu verde,spatiu de joaca,spatiu de recreere…iar pentru cei ce ar fi parcat in zona interzisa exista serviciu de ridicat masini…cu tarif pe masura…
Sa fiu sincer,visez inca la ziua cand centrul Aradului devine pietonal,cu orar strict pentru aprovizionare magazine si atat,Aradul merita o zona de promenada cu mult spatiu verde,restaurante si cafenele…insa pentru asta mai avem de asteptat pana la finalizarea centurii Aradului in inel complet.-
Domnule Marius aveti dreptate!!!! Pentru a ramane ”pe harta Tarii”, si a EU., ARADUL are nevoie de CENTURA cu cel putin 2(doua) benzi pe sens si de o administratie performanta;”Comunitatea ”politica falcista n-a reusit sa finalizeze pasajulCF spre Siria!!!! Aflam acum ca din cauza unor falci
sti care n-au fost in masura sa ”acceseze”fonduri EU.,populimea ARADULUI VA PLATI MAI MULT!!!! La pasajul mort din fasa de la Micalaca ar fi bine sa punem pe stalpii tristi pozele demolatorilor falca&seculici…si cat timp stai la bariera injura-l si pe basescu-javra ordinara”!!!!! -
Da, dar vedeti dvs., in aceleasi State Unite pe care le pomeniti, oamenii fac si naveta cu metroul, cu trenurile alea suspendate, cu autobuzul iar copiii merg la scoala cu “Bus School”, busurile alea galbene de le vedem prin filme. La noi nu se poate, ca fiecare trebuie sa isi duca copilul la scoala cu masina, indiferent ca e in cls. 1 sau a 8a. Cand eram eu in gimnaziu erai rusinea scolii daca te aducea mama la scoala…acuma, vai si-amar. Populatia poate fi mobila si fara masina iar un exemplu banal e chiar Bucurestiul, unde esti mult mai mobil cu metroul sau tramvaiul 41 decat cu masina in traficul infernal de acolo. Dar pentru asta trebuie sa fie bine pus la punct…tramvaiele sa circule doar pe rutele principale, gen liniile 3, 7, 18 care sa lege centrul de cartierele mari iar cartierele mici sa fie legate prin curse regulate de micro/autobuz de statiile “nod” de tramvai.Transportul in comun e viitorul, dar trebuie gandit…
-
Gogule, mincinosule, in Statele unite,toti au masini,NIMENI nu face naveta cu metroul sau nu stii ce trenuri suspendate! Mincinosule, poti sa minti pe cei acre nu au fost acolo,dar nu si pe cei care au fost!
In rest, degeaba va plangeti de “minicipalitate” , AVETI EXACT CEEA CE ATI VOTAT, acum primim cu totii portia de rahatel la lingurita din partea lor,drept rasplata! Suferim toti din cauza prostiei voastre,ca votarati prosteste,iar!
-
-
-
Gogule Boss, am vrut să zic că tarifele să nu fie mai mari ca ”pă timișoara sau oradea”. Să înțeleg că dacă am mașină mai veche nu am voie să-mi permit să parchez ”pi șentru”? 🙂 Deci centru e doar pentru parveniți? 🙂 hai sictir! 🙂
-
In mod normal nu ai mai avea voie sa circuli cu un cazan de 20 de ani, pentru ca poluezi! Implicit nici sa il parchezi! In tarile unde s-a inventat apa calda inaintea Romaniei, in centrele multor orase nu mai ai voie cu gioarse sub euro 5, ca nu trebuie sa iti respire nimeni saracia! Ai priceput sau iti desenez? Sictir!
-
Da,gogu, bine zici, chiar esti un ‘nimeni’ , iar daca tu,ca “nimeni” ,nu trebuie sa respiri saracia nu stiu cui, muta-te in Coreea de Nord ,fiindca acolo nu este poluare! Te intreb, de ce in Londra unde se presupune ca toti au masini cu min euro 5 , smog-ul este infinit mai mare decat la noi, unde bantuie “saraciile”?? Daca tot ai cazan cu min euro 5 pleaca in moasa-ta la Londra ,sa vezi ce aer “curat” respiri acolo, de ce mm stai aici ca sa respiri saraciile ?? Spune alt motiv ,inafara de acela ca esti bow!
-
-
-
Goguta , dacă cei care conduc orașul ar dori să încurajeze transportul in comun ar eficientiza firma.Daca merg cu mașina la serviciu la 5km deci 10 km pe zi in 20 de zile sunt 200 de km . La un consum de 7% sunt 14 l de combustibil. Înmulțit cu 6 lei sunt 84 de lei. Dar acționarul principal al STP Arad respectiv primăria, pune un tarif de 90 de lei pe lună, pentru tramvaie murdare și autobuze care nu circulă în weekend.
-
Da locuri de parcare…. mai construiește cineva?!?! Sau dezvoltăm stând pe loc?!?! Oradea e aproape, nu e rușine să te inspiri de la cei ce performează, nu numai în speța asta!!!
Mai este o problemă, cei de la parcari nu au un birou de relații cu publicul. Daca apare o situatie mai aparte, nu o poti rezolva din cauza ca singura modalitate de a lua legatura cu cei de a parcari este prin email sau recomandata postala in termen de 48 de ore.
Daca am platit parcare prim sms, mesajul a fost validat, am primit mesajul de confirmare, dar cu toate ca mesajul apare si la ei la sediu pe calculator( mi-a confirmat twlefonic cel de acolo), la angajatul de pe strada nu-i apare, deci amenda!
Am trimis email, dar nu am nici o confirmre daca l-au primit si mi-au rezolvat partiția
-
,,petitia”
Domnule Marius aveti dreptate!!!! Pentru a ramane ”pe harta Tarii”, si a EU., ARADUL are nevoie de CENTURA cu cel putin 2(doua) benzi pe sens si de o administratie performanta;”Comunitatea ”politica falcista n-a reusit sa finalizeze pasajulCF spre Siria!!!! Aflam acum ca din cauza unor falci
sti care n-au fost in masura sa ”acceseze”fonduri EU.,populimea ARADULUI VA PLATI MAI MULT!!!! La pasajul mort din fasa de la Micalaca ar fi bine sa punem pe stalpii tristi pozele demolatorilor falca&seculici…si cat timp stai la bariera injura-l si pe basescu-javra ordinara”!!!!!
In jurul pietelor,spitalelor parcarea ar trebui sa fie gratis
Dacă vrei să-ți vinzi duminică vechiturile la Obor după ce plătești parcarea, intrarea și taxa pentru loc, mai bine stai casă.
da pe trotuare e voie ori cand ?
Felicitari! 😀
Noua varianta de orar mi se pare mult mai pertinenta (cea cu ora 21 era de nesimțire fără margini), iar faptul ca se introduce obligativitatea intreținerii parcometrelor functionale, mi se pare tot o chestie de bun-simti (la un moment dat cred ca nici 1/4 din toate nu mai erau funționale, fiind OBLIGAT sa platești prin SMS).
Oricum, cel mai important lucru mi se pare (în sfårșit,…) , BUNĂVOINȚA de a mai asculta și de problemele REALE ale cetățenilor (nu doar ambiții și intrese personale sau de grup), si, mai ales, este de lăudat GĂSIREA UNOR SOLUȚII RAPIDE ȘI PERTINENTE !
Daca nu este doar “praf in ochi” si Administratia Locala ar încerca cu adevarat să-și schimbe atitudinea și deschiderea către proprii cetățeni, ar avea șanse ca, până la următoarele Alegeri Locale, oamenii să-si schimbe si ei atitudinea vis-a-vis de primii.
Dar cum ” cu o floare nu se face primăvară”, comportamentul acesta ar trebui să devina o permanență, nu doar ocazional…, iar dacă mai credeți ca majoritatea cetățenilor mai pot fi “aburiți” vă înselati amarnic..