Marea modernizare a Drumului Naţional 7, care tranzitează judeţul Arad de la intrarea în ţară şi până spre judeţul Hunedoara, s-a finalizat de doi ani de zile, dar problemele nu au fost rezolvate în totalitate, fiind lăsate fără niciun resentiment în spate de către cei care s-au ocupat de lucrări.
Dacă pe constructori mai gata că i-am înţelege, ţinând cont de faptul că rezolvarea problemelor era un efort financiar în plus, autorităţile statului, însă, sunt cu totul de neînţeles.
Reprezentanţii Ministerului Transporturilor au recepţionat lucrarea în totalitate, cu toate neajunsurile care au decurs în urma modernizării. Iar pentru locuitorii din Vladimirescu cea mai mare problemă o reprezintă, culmea, accesul în propriile… curţi. Pentru că vechiul asfalt nu a fost scos pentru a face loc celui nou, ci doar a fost frezat puţin, şoseaua s-a înălţat cu peste 30 de centimetri, iar acum diferenţa de nivel dintre asfalt şi pământul din faţa caselor oamenilor ajunge la peste 50 de centimetri.
Zeci de locuitori din Vladimirescu ne-au contactat pentru a se plânge despre faptul că nu pot coborî cu maşinile spre propriile curţi.
„Diferenţa de nivel fiind foarte mare, riscăm să rămânem cu maşina suspendată pe asfalt. De cele mai multe ori, alegem să virăm spre stânga pe un drum aflat chiar la intrarea în Vladimirescu, şi de acolo să circulăm pe liniile de tramvai până la casele noastre. Doar acolo şi încă în câteva locuri se poate coborî cu autoturismul în siguranţă, fără să stăm cu frica-n sân că îl distrugem”, spune unul dintre cei care ne-au contactat.
Cu toate acestea, maşinile au mult de suferit. Când oamenii se pun să enumere câte piese ale vehiculului şi-au distrus în ultimii ani, rămâi crucit: arcuri, amortizoare, bucşe, eşapamente, scuturi de protecţie. Iar toate acestea au fost reparate din banii proprii.
Înălţată prea mult
Problema cu care se confruntă locuitorii din Vladimirescu este un rezultat al mai multor greşeli ale celor care s-au ocupat de modernizarea DN 7. Încă din proiectare, s-a greşit că nu s-a calculat diferenţa dintre şosea şi căile de acces, asta în condiţiile în care asfaltul nou a fost turnat peste cel vechi.
„Aşa să vă gândiţi că drumul vechi era mărginit de borduri, acestea fiind cu 15 centimetri mai înalte decât asfaltul. Acum, bitumul este cu vreo 10-15 centimetri peste vechile borduri. Imaginaţi-vă cât de mult a fost înălţat drumul”, ne-a explicat situaţia un locuitor al străzii Progresului.
Căile de acces
Apoi, o altă greşeală a constructorului se referă la distanţa mică dintre şosea şi liniile de tramvai. „Din cauza distanţei foarte mici dintre drum şi linii, căile de acces spre curţi au fost realizate la un unghi foarte mare, sunt aproape verticale. Şi asta pentru că, dacă muncitorii veneau cu căile de acces la un unghi mai mic, asfaltul ajungea pe liniile de tramvai”, ne explică mai departe Ernest Danco, unul dintre cei afectaţi.
Cum o soluţie viabilă nu a fost găsită încă, oamenii aşteaptă şi speră. Dar şi speranţele scad de la o zi la alta, deoarece nimeni nu ia atitudine şi nimeni nu pare curios de problemele oamenilor de rând.
Fără reacţie
Locuitorii din Vladimirescu nu au stat cu mâinile în sân şi au depus sesizări şi reclamaţii la compania de drumuri naţionale, dar toate au rămas fără nicio urmare. Nimeni nu a venit măcar să ia la cunoştinţă problemele cu care se confruntă oamenii.
Singura care a avut o mică reacţie în această situaţia a fost primăria. Instituţia a trimis o freză care a mai „ras” puţin asfaltul mult prea înalt, dar nu îndeajuns. Şi asta pentru că punea în pericol circulaţia pe DN 7. Iar intervenţia primăriei a fost cumva la limita legii, ţinând cont că administraţiile locale nu au autoritatea de a interveni în niciun fel pe drumurile naţionale.
Citiți principiile noastre de moderare aici!