Proiectul care vizează introducerea unor taxe de parcare în Zona Liberă Curtici-Arad va ajunge din nou la votul consilierilor judeţeni. Acum o lună de zile, proiectul respectiv a fost pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului Judeţean Arad (CJA), dar atunci s-a hotărât amânarea lui pentru ca o echipă formată din conducerea CJA şi consilieri judeţeni să meargă la faţa locului şi să vadă situaţia în teren. Acum, însă, proiectul va fi supus din nou la vot. Iar sumele gândite sunt aceleaşi: câte un leu pentru fiecare oră de parcare, indiferent că perioada de staţionare este de o singură oră sau opt ore. În plus, au fost gândite şi abonamente, însă valoarea acestora este una destul de mare. Cel mai rentabil abonament ar fi pe un an de zile, iar preţul este pe măsură: 2.500 de lei.
Vor bani
Conducerea Zonei Libere Curtici-Arad arată, în referatul care însoţeşte proiectul de hotărâre, faptul că are nevoie de banii din taxele de parcare din cauza faptului că drumurile din incinta zonei trebuie întreţinute. La ultima şedinţă ordinară a CJA s-a dezbătut întreţinerea acestor şosele, iar Gheorghina Ribovici, directorul economic al Consiliului Judeţean, anunţa faptul că „drumurile se repară din fondurile Zonei Libere, dar, indirect, din banii Consiliului Judeţean. Pentru că profitul net al zonei vine în bugetul CJA. Aşa că, într-un fel sau altul, lucrările au fost suportate din banii Consiliului Judeţean”. Se pare, însă, că cei de la Zona Liberă au reuşit să îi convingă pe reprezentanţii CJA de necesitatea fondurilor atrase de parcarea cu plată.
Impactul?
Ceea ce nu calculează nimeni este impactul pe care măsura o va avea asupra arădenilor care circulă cu maşina la locul de muncă în incinta zonei. Sute, poate mii de oameni vor fi nevoiţi să bage adânc mâna în buzunare pentru a parca. Ori au varianta să îşi caute alt mijloc de transport spre serviciu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!