Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a emis, recent, decizia de expropriere pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării „Drum expres Arad – Oradea”. Anunţul a fost făcut de Direcţia Regională Drumuri şi Poduri Timişoara, care precizează faptul că viitoarea şosea de mare viteză se situează pe raza teritorială a municipiului Arad, a localităților Chișineu-Criș, Livada, Macea, Șimand, Șofronea, Zerind, Zimandu Nou, în județul Arad, și a localităților Avram Iancu, Cefa, Ciumeghiu, Gepiu, Mădăras, Nojorid, a municipiilor Oradea și Salonta, și localităților Sânnicolau Român și Sântandrei, din județul Bihor. „Decizia de expropriere va fi afișată la sediul Consiliilor Locale din localitățile amintite”, au mai transmis cei de la DRDP Timişoara, precizând faptul că, pe coridorul de expropriere al viitorului drum expres vor fi afectate, în total, un număr de 3.994 de imobile private sau publice.
Pe de altă parte, DRDP Timișoara a scos la licitație, în paralel, două contracte pentru actele de cadastru necesare exproprierilor acestui drum expres, având termen de depunere a ofertelor data de 9 mai 2024. „După semnarea contractelor, se va face dezmembrarea terenurilor și comisiile de analiză vor emite procesele-verbale și hotărârile de stabilire a despăgubirilor în baza cărora se vor achita sumele”, au transmis reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara.
Reamintim că cele trei loturi pentru construcția drumului expres Arad – Oradea sunt în procedură de licitaţie pentru execuţie, procedură care a fost lansată de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Asta, cu toate că partenerii, respectiv Consiliile Judeţene Arad şi Bihor şi Primăriile Arad şi Oradea, ar fi vrut ca licitaţiile să fie organizate la nivel local. Totul, pentru a reduce din timpii morţi. Însă conducerea centrală, respectiv Ministerul Transporturilor, a decis că CNAIR va organiza licitaţia.
Viitorul drum expres Arad-Oradea va fi construit în regim de autostradă. Şoseaua va avea o lungime totală de 120,47 kilometri și cuprinde construcția a 12 noduri rutiere, patru Centre de Întreținere și Coordonare și 86 de poduri și pasaje.
Trimite articolul
XDin cenaclul umflarea propriului portmone:” Consiliile Judeţene Arad şi Bihor şi Primăriile Arad şi Oradea, ar fi vrut ca licitaţiile să fie organizate la nivel local. Totul, pentru a reduce din timpii morţi”:- ce vrăjeală asta cu reducerea timpilor morți, astfel ca mai bibi voi sunteți un timp mort de mai bine de 20 de ani. Bine face Ministerul Transporturilor :” Ministerul Transporturilor, a decis că CNAIR va organiza licitaţia.”, sâc să crăpați de ciuda flămânzilor.
ar fi interesant de vazut cine a cumparat terenuri inainte de expropriere pe acea ruta.
-
Și cine a transformat terenul extravilan in intravilan.
-
Raspunsul este simplu,A. P. Luca…el e singurul ce a incasat milioane de euro pt 2-3 hectare.
-