Inspectoratul pentru Situații de Urgență Arad anunță începerea lucărilor de reabilitare a sediului central, situat pe strada Andrei Șaguna. Fondurile pentru reabilitare sunt asigurate prin Planul Național de Redresare și Reziliență care au fost accesate în luna mai a anului 2022, printr-o cerere de finanțare depusă la Ministerul Afacerilor Interne.
Finanțarea obiectivului de investiţii “Modernizare în vederea creșterii eficienței energetice la sediul Inspectoratului pentru Situații de Urgență Vasile Goldiș al județului Arad” a fost aprobată în luna decembrie a anului 2022, când s-a semnat contractul în valoare de 8.303.733,43 lei.
“Având în vedere activităţile prevăzute în Ghidul privind regulile și condițiile aplicabile finanțării din fondurile europene aferente Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, Componenta 5 – Valul renovării, la nivelul unităţii noastre au fost efectuate următoarele demersuri pentru implementarea obiectivului de investiţii: în luna mai, anul 2023, a fost achiziţionat Serviciul de elaborare a proiectului tehnic; în luna iulie, anul 2023, a fost recepţionat Proiectul tehnic aferent investiţiei; în luna septembrie, anul 2023, a fost obţinută autorizaţia de construire, iar în luna ianuarie, anul curent, au fost semnate contractele de execuţie şi dirigenţie de şantier”, a explicat col. Cristian Gârbău, inspectorul șef al ISU Arad.
Lucrările propriu-zise vor începe în cursul săptămânii viitoare și vor fi realizate de către S.C. Nademi Stil, în baza proiectului elaborat de în S.C. Aram Plan Proiect.
În ce vor consta lucrările
În proiect sunt cuprinse următoarele lucrări: înlocuirea tâmplăriei exterioare existente, inclusiv a celei aferente accesului în clădire, cu tâmplărie termoizolantă cu performanță ridicată; înlocuirea tâmplăriei interioare (uși de acces și ferestre) către spațiile neîncălzite sau insuficient încălzite; izolarea termică a fațadei – parte opacă (termoizolarea pereților exteriori, inclusiv termoizolarea terasei); izolarea termică a planșeului peste subsol; izolarea termică a pereților care formează anvelopa clădirii ce delimitează spațiul încălzit de alte spații comune neîncălzite; modernizarea instalației de distribuire a agentului termic – încălzire și apă caldă consum, inclusiv zonarea și echilibrarea instalațiilor termice și izolarea conductelor din subsol în scopul reducerii pierderilor de căldură și masă; montarea sistemelor/ echipamentelor de climatizare cu ventiloconvectoare, a instalațiilor de ventilare mecanică cu recuperarea căldurii, a unei pompe de căldură de tip „aer-apă”; înlocuirea corpurilor de iluminat fluorescent și incandescent cu corpuri de iluminat cu eficiență energetică ridicată și durată mare de viață, inclusiv tehnologie LED; instalarea unor corpuri de iluminat cu senzori pentru mișcare/ prezență, acolo unde acestea se impun; montarea aparentă a unor prize modulare care să respecte principiul cablării structurate; montarea unor sisteme inteligente de contorizare, urmărire și înregistrare a consumurilor energetice, sisteme de management energetic integrat, precum sisteme de automatizare, control și/sau monitorizare, care vizează și fac posibilă economia de energie la nivelul sistemelor tehnice ale construcției; instalarea unor sisteme descentralizate de alimentare cu energie utilizând surse regenerabile de energie, precum instalații cu panouri solare fotovoltaice; repararea acoperișului tip terasă, repararea sistemului de colectare a apei meteorice de la nivelul terasei; refacerea finisajelor interioare în zonele de intervenție.
Dacă totul va decurge conform planului de pe hârtie, lucrările ar urma să fie finalizate în luna decembrie a acestui an. Și ca o notă de culoare, clădirea ISU Arad ar urma să fie zugrăvită în alb și vișiniu.
Fără relocări
Dacă în cazul Inspectoratului de Poliție al Județului Arad a fost nevoie de găsirea unui sediu temporar și relocarea întregii activități, modernizarea ISU se va face etapizat, iar pe parcursul lucrărilor o parte dintre angajați se vor muta la sediul II, situat pe strada Eftimie Murgu.
„Vom încerca o organizare a lucrărilor etapizat, pe cele trei etaje ale clădirii, astfel încât să ne putem desfășura activitatea în același sediu, fără costuri suplimentare. Tehnica de intervenție împreună cu personalul de pe tura de serviciu se vor afla, pe timp de zi, în poligonul de pregătire, iar noaptea se vor întoarce în unitate. Vom face în așa fel încât să poată să fie folosite dormitoarele și pe timpul reabilitării. Cum noaptea oricum nu se va lucra la clădire, vom reuși să asigurăm suficiente locuri de odihnă pentru personalul de intervenție. Mai avem și varianta sediului II, aflat în apropiere, și în limita spațiului disponibil acolo, vom putea muta o parte din birouri”, a mai precizat col. Cristian Gârbău.
Citiți principiile noastre de moderare aici!