ARAD. Avem din nou speranţe că telenovela pasajului din Micălaca va ajunge la un final. Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara a emis ordinul de începere a lucrărilor, aşa că, începând cu data de 14 iulie, firma SPIC, care a câştigat licitaţia, se poate apuca de treabă.
Procedura de achiziţie s-a finalizat în luna martie a acestui an, dar de atunci nu s-a mai întâmplat mare lucru. Şi asta pentru că firma care a câştigat contractul în valoare de aproximativ 31 de milioane de lei nu a reuşit să asigure garanţia de bună execuţie. Teoretic, o firmă care începe o lucrare trebuie să depună, anterior demarării proiectului, o garanţie de bună execuţie. Aici ar fi fost problema celor de la SPIC: au lungit depunerea acelei garanţii până zilele trecute. Odată constituită această garanţie, DRDP Timişoara a putut să emită ordinul de începere a lucrărilor. Teoretic, pasajul ar trebui să fie finalizat în cel mult un an de zile. Totuşi, apar mari semne de întrebare referitoare la capacitatea financiară a constructorului de a susţine o astfel de lucrare.
Potrivit datelor Ministerului Finanţelor, această societate a luat fiinţă, în România, în anul 2020, fiind o subsidiară a firmei SPIC Internazionale, din Italia. Pe perioada acestui an, numărul de angajaţi a fost 0 (zero), cifra de afaceri a fost 0 (zero), firma „reuşind” doar să acumuleze datorii de peste 65.000 de lei. În aceste condiţii, societatea care are sediul în Timişoara a reuşit să prindă o lucrare de peste 31 de milioane de lei, o lucrare de o importanţă crucială pentru municipiul Arad şi pentru locuitorii din oraşul de pe Mureş, care aşteaptă de 11 ani realizarea pasajului din Micălaca.
De zece ani
Pasajul denivelat peste calea ferată din Micălaca are un trecut zbuciumat. În urmă cu zece ani, autorităţile anunţau demararea lucrărilor la cele două pasaje peste calea ferată de pe centura Aradului, cel de la CET şi cel din Micălaca. Ulterior, deşi lucrările au început, obiectivele au fost lăsate fără finanţare. Ani şi ani de zile, statul a ignorat cele două lucrări începute deja în Arad. Apoi, au fost lansate alte licitaţii pentru cele două pasaje, iar cel de la CET chiar a fost finalizat. Nu aceeaşi soartă a avut-o, însă, pasajul din Micălaca.
Deşi firma care a câştigat ultima licitaţie părea hotărâtă să ducă lucrarea la bun sfârşit, deşi au fost realizate evaluări ale lucrărilor efectuate deja, birocraţia a stat din nou în faţa lucrărilor. Firma avea nevoie de diferite suprafeţe de teren pentru a reloca reţelele de utilităţi, terenuri aflate în proprietatea persoanelor fizice. Mai bine de un an de zile, autorităţile nu au identificat nicio soluţie pentru a scoate acele terenuri din circuitul civil. Sau, poate, nu s-a vrut identificarea vreunei soluţii. Ulterior, Primăria Arad a reuşit să exproprieze suprafeţele necesare, anunţând că CNAIR are cale liberă pentru a finaliza pasajul.
Trimite articolul
XInteresant…Asta e presa din zilele noastre.Profesionalism nu alta.
In titlu,optimism…
In continut…Poate data viitoare…
-
Ăștia sunt neprofesioniști …. (de meserie)
Neaparat trebuie sa avem si noi un pod care sa se prabuseasca dupa cateva zile de la inaugurare…..
-
Podul ala prabusit avea peate 40 de ani vechime! Aici e vorba de unul a carui constructie a inceput in ultimii 5 ani, dar nefinalizat!
Cel mai probabil încă un rateu… Dacă le-a luat 4 luni să emită o scrisoare de garanție care trebuia emisă în 10 zile să vezi cum o fi la execuție… Numai firme italiene mizerabile și falimentare Astaldi, Tirrena Scavi și acuma și ăștia de la Spic de grâu…
-
Le-a trebuit 4 luni ptr a obține asigurarea de buna execuție ptr ca nicio societate de asigurari normala la cap nu asigura o firma fără activitate! A trebuit probabil sa garanteze firma mama din Italia sau un reasiguratori de acolo!
Eu nu cred nici în Iehova, nici in viaductu ..Mundi, dar ‘banii trebuie să circule’…
Iaca ce se intampla ma frate debloca Ponta bani lu Jita sa ii faca pasaju la margine de satucu Arad.
Nu cred nu se poate ,e fantastic .
Isi vede jita visul realizat ultimul pasaj realizat inceput acum 10 ani mai tre vreo 3 sa il termine cea, mai mega construcție din lume făcută pe batatura Aradului.
Mare om mare caracter jita asta e moț, pacat ca are si spite de peste carpati cred ca de aici i se trage toata binetea de care o dat dovada tovarășul in tăti ani ăstea.
-
Ne-ai spart! Ce-ai vrut sa scrii?
Pariu pe un șpiț în oo ca nu termină nici în 10 ani ?
Bătaie de joc la ambele pasaje, dar asta este județul Arad în ochii celor care sunt la CJA și CLM
Dar este deghizarea perfecta pentru spalari de bani. Cum adica sa il finalizeze?
Amicii voștri de la PSD au obstrucționat lucrările împreună cu Ponta !
-
Cum adică au obstrucționat lucrările pesede, dacă Primaria Arad doar acum a expropiat lucrările vai vai…cum e de vina ponta,
Mai puteți înghiți minciunile penele? Luați cu sare