ARAD. Unul dintre drumurile cele mai mediatizare în Arad intră în modernizare. Şoseaua care pleacă din Bârsa, de la intersecţia cu DN 79 A, spre Sebiş, Dezna şi Moneasa va fi refăcut. Reprezentanţii Consiliului Judeţean Arad au semnat marţi contractul cu firma care a câştigat licitaţia, respectiv Sylc Con Trans, urmând ca societatea să demareze lucrările în aproximativ trei luni de zile. „Proiectul este finanţat prin PNDL. În momentul în care am depus cererea de finanţare, am avut discuţii cu preşedintele Consiliului Judeţean Bihor să punem două proiecte în oglindă. Noi să mergem cu un drum modernizat până la limita cu Bihorul, iar ei să îl continue mai departe. Părerea mea este că ambele judeţe ar fi avut de câştigat. Proiectul lor, însă, nu a primit finanţare”, a spus Iustin Cionca, preşedintele Consiliului Judeţean Arad. Acesta a specificat exact şi traseul acestui drum: Bârsa-Sebiş-Donceni-Buhani-Dezna-Rănuşa-Moneasa-limită de judeţ Bihor.
Despre această lucrare a vorbit şi vicepreşedintele CJA, Sergiu Bîlcea. „Este unul dintre principalele tronsoane de drum judeţean, iar ultima lui modernizare a avut loc în urmă cu 39 de ani. Vorbim despre un drum lung de aproape 27 de kilometri, iar valoarea proiectării şi lucrărilor de modernizare este de 55 de milioane de lei. Drumul va fi lărgit, vor fi construite inclusiv staţii de autobuz, dar şi piste de biciclişti între satele Donceni şi Buhani. Totul, în cadrul proiectului”, a spus Bîlcea.
Urmează documentele
Vicepreşedintele CJA a menţionat faptul că firma are acum la dispoziţie un termen de trei luni de zile pentru întocmirea proiectului tehnic şi pentru obţinerea avizelor necesare. „Am putea avea întârzieri la avizele de Mediu, ţinând cont că vom lucra în pădurea din Moneasa. Ar mai putea fi întârzieri şi la avizele de la CNAIR, ţinând cont de intersecţia din Bârsa dintre drumul judeţean şi cel naţional. Dar sperăm să nu fie cazul”, a mai spus Sergiu Bîlcea.
La conferinţa organizată la Consiliul Judeţean a fost prezent şi Bogdan Faur, din partea firmei Sylc Con Trans. Acesta a spus că, în mod normal, proiectarea şi avizele ar trebui rezolvate în trei luni de zile. „După aceea, dacă există bani pe durata întregului contract, noi estimăm că în doi ani de zile finalizăm lucrarea”, a anunţat Faur. „Începeţi să lucraţi şi să trimiteţi facturi către Ministerul Dezvoltării Regionale. Pentru că politica de plată este <primul venit, primul plătit>. Cu cât lucraţi mai mult şi mai repede, cu atât prindeţi bani de la minister”, a precizat Sergiu Bîlcea.
Sunt muncitori?
Întrebat dacă firma pe care o reprezintă are suficientă forţă de muncă şi pentru drumul Bârsa-Moneasa, ţinând cont de faptul că societatea are mai multe lucrări prinse în județ, Bogdan Faur a spus că acest factor nu reprezintă o problemă. „În perioada următoare, vom încheia mai multe lucrări şi vom avea muncitori suficienţi”, a spus reprezentantul constructorului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!