ARAD. Calea ferată Arad-Ronaţ Triaj, parte din mega-proiectul de modernizare a liniei feroviare pe relaţia Arad-Timişoara-Caransebeş, intră în lucru. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat că cei aproape 55 de kilometri de cale ferată vor fi modernizaţi în următorii trei ani, după ce ministerul pe care îl conduce a eliberat autorizaţia de construire.
„Start modernizării Lotului 4 (54,25 km) al liniei feroviare Caransebeș-Timișoara-Arad! Am emis astăzi Autorizația de Construire pentru lucrările pe cei 48,08 km, între Ronaț Triaj și Arad, dar și pe cei 6,17 km de cale ferată dintre Aradu Nou și Glogovăț. Pe traseul acestui tronson de cale ferată, care tranzitează județele Timiș și Arad, se va lucra inclusiv la: suprastructură și terasamente; 3 poduri, 53 podețe și 7 pasaje; consolidări; arhitectură și rezistență; relocarea și protejarea utilităților. Contractul, finanțat prin PNRR, are o valoare de 2,18 miliarde de lei (fără TVA) şi prevede o perioadă de execuție a lucrărilor de 36 de luni”, a anunţat Sorin Grindeanu, pe pagina lui de Facebook.
Proiectarea, finalizată
În luna august a anului trecut, licitaţia pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare a căii ferate Arad-Ronaţ Triaj era adjudecată de Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA. Potrivit contractului, firmele aveau la dispoziţie şase luni de zile pentru întocmirea documentaţiilor tehnice şi 36 de luni de zile pentru execuţia lucrărilor. Documentaţiile au fost finalizate, au fost transmise Ministerului Transporturilor, instituţia a verificat actele, iar vineri, 12 aprilie, a emis autorizaţia de construire. În urma modernizării, viteza de circulaţie ar urma să crească la 160 de kilometri/oră în ceea ce priveşte transportul feroviar de persoane şi la 120 de kilometri/oră în ceea ce priveşte transportul de marfă. Lucrarea va avea o garanţie de cinci ani.
Trimite articolul
Xbine ca 6 luni am mers cu opriri de 10′ in fiecare gara ca CFR a facut mersul pt lucrari din decembrie
-
ce treaba ai tu?
bine ca a intrat si aradul cu halta micalaca ; va dati seama ce sunet de frane si fluier de plecare ; intram in secolul 19 si noi ; dormi linistita micalaca au avut grija alesi de tine ; candva ne povesteau ca o scot dar e alta poveste ;astia de azi sunt mandri de ei si calea ferata cu halta
-
Stau liniștit, ca pentru trenurile IR va exista racordul Glogovat cale CF dubla electrificare cu un nou pod peste Mureș și pasaj nou DN7 înainte de Vladimirescu. Mulțumit?. Probabil prin Michelache vor rămâne doar trenuri Reggio (decii fără marfar și rapid) cu panouri fonoabsorbante! Mulțumit stimabile asd???? Și vor fi rame ALSTOM moderne, foarte silențioase, cu frâne pe disc, nuuuu pe tambur!!!!
55 km in 3 ani! ar trebui sa ie gata in 6 luni maxim. o catastrofa CFRul asta.
-
catastrofa este in finantele tarii, care sunt “turma fara pastor”. Altfel, cum se explica faptul ca Romania a ajuns cea mai indatorata tara in UE ? Dupa alegeri, noul guvern va taia in carne vie, datorita “grelei mosteniri”. Votai, mai !
asd ;pentru economia de energie trenorile vor circula ca si pana acum ; nu pe deviatie glogovat ;acum poti sa fii fericit nu o sa ratezi nici un tren ; asteapta noile trenuri magnetice ;dar pana atunci copii o sa aibe barba sura