ARAD. În ultimii ani, Aradul a devenit un centru al roboticii, dacă e să ne referim la concursurile de robotică câștigate în țară și la nivel mondial, dar și la centrele de formare care sunt tot mai prezente. Dacă în cazul elevilor de gimnaziu și liceu robotica se cultivă de mentorii și profesorii din școli, în cazul copiilor din ciclul primar apar tot mai multe centre dedicate formării gândirii analitice și roboticii, în general. Vorbim de centre speciale, cu mentori și o programă prestabilită, centre în care copiii fac primii pași în programare, iau contact cu informatica și roboții. În mod clar, dobândirea unor abilități în sfera programării informatice încă de la cele mai fragede vârste reprezintă un atu pentru generațiile viitoare.
„În ziua de azi, putem spune fără ezitare că abilitățile digitale au devenit principala condiție pentru succesul în profesiile viitorului. De aceea, în cadrul cursurilor noastre, încurajam și ajutăm copiii să-și dezvolte gândirea logică și analitică, prin studiul fundamentelor programării. Lucrăm cu o programă originală, bazată pe proiecte care permit copiilor sa înceapă studiile la vârsta de 6 ani și să continue să acumuleze cunoștințe de programare până la vârsta de 18 ani. Toate resursele noastre presupun moduri de lucru interactive, potrivite pentru vârsta copiilor, fiind un mediu în care copiii își pot lăsa imaginația să zburde și se pot remarca. Distracția merge mână în mână cu învățarea. Practic, pornim alături de copii într-o aventură urbană, cu ateliere de programare, educative și tematice. Pe perioada verii avem săptămâni tematice, cursurile noastre desfășurându-se zilnic, iar în timpul anului şcolar avem o programă pe care o urmăm pe întreg anul, frecvența fiind de câte două ore pe săptămână, în funcție de grupa de vârstă. Studiul bazelor programării îi ajută pe copii să își dezvolte gândirea logică și analitică, competenţe care îi vor ajuta foarte mult pe viitor”, a explicat Paul Ploscar, coordonatorul unei academii de programare pentru copii, din Arad.
Implicarea în comunitate
Și pentru că orice investiție se reîntoarce în comunitate, Paul Ploscar, voluntar în cadrul asociației Ajungem Mari, derulează și cursuri de programare și robotică pentru copiii din medii defavorizate.
„Atunci când am luat în calcul deschiderea acestui centru de robotică în Arad am ținut neapărat să pot aduce și o perspectivă socială. Așa am început demersurile pentru a le putea oferi oportunitatea de a-și dezvolta aceste competențe și copiilor din mediul instituționalizat sau medii defavorizate. Colaborarea cu copiii din mediul instituționalizat este una în regim de voluntariat, nefiind necesară acoperirea de costuri suplimentare. Mai mult, am încercat atât cât am putut ca acolo unde a existat interes, vorbind în special de zone din județ, să mergem noi înspre copii, de multe ori aceștia neavând posibilitatea să vină la centrul nostru din municipiu. Sunt pași concreți pe care îi putem face pentru a le oferi o șansă și acelor copii, pentru a le deschide portițe către viitor și, de ce nu, pentru a-i motiva să își depășească condiția”, a punctat Paul Ploscar.
Abilitățile digitale au devenit principala condiție pentru succesul în profesiile viitorului
Citiți principiile noastre de moderare aici!