Pro Urbe Arad a repetat experimentul făcut în urmă cu o săptămână la kilometrul 0 al Aradului, de această dată măsurând valorile de trafic în cea mai circulată intersecție din municipiu, și anume, Podgoria. Intervalul orar ales a fost 7:30-8:15, într-o zi de joi. În cele 45 de minute, intersecția a fost tranzitată de 3434 de autovehicule. Comparativ cu traficul măsurat în fața Palatului Administrativ, traficul din piața Podgoria este cu peste 40% mai mare decât cel de pe centru, valoare pe care o resimțim cu toții.
„Am dori să clarificăm că aceste numărători nu fac parte dintr-un studiu de trafic amplu, care ar avea ca scop optimizarea traficului la nivelul întregului oraș. Un asemenea studiu ar depăși cu mult capacitățile Pro Urbe. Rolul nostru, și de asemenea al acestei numărători, este de a atrage atenția asupra unor probleme ale urbei. Încercăm să facem asta nu la nivelul <<este aglomerat pe centru, ar trebui administrația să facă ceva>>, ci furnizând niște date utile și propunând idei care să ajungă pe masa decidenților. De aici încolo administrația ar trebui să apeleze la specialiști și să găsească soluții la problemele semnalate de noi”, își explică Pro Urbe demersul.
Ce s-ar putea face?
Pentru a rezolva blocajele la orele de vârf, Pro Urbe vine și cu soluții care s-ar putea implementa într-un timp mai scurt, dar și cu variante care ar necesita investiții. „Motivul pentru care se înfundă Podgoria de fapt nu se află la Podgoria. Intersecția se înfundă pentru că nu poate fi degajată. Două dintre căile de degajare sunt frecvent înfundate la rândul lor. Vorbim despre Revoluției spre Teatru și despre Coposu spre Consiliul Județean. Pe aceste două sensuri sunt ambuteiaje cauzate în alte locuri. Revoluției se înfundă tocmai la Primărie, acolo unde noi am propus fluidizarea traficului prin realizarea a două benzi spre Xenopol și apoi spre Dragalina. Coada este până la Podgoria. Strada Corneliu Coposu se înfundă la Consiliul Județean unde rezolvarea ar fi și mai simplă decât la Primărie, print-o banală retrasare a benzilor”, este soluția care s-ar putea implementa fără prea multe bătăi de cap.
Pe termen mediu
Potrivit celor de la Pro Urbe, circulația de la Podgoria ne dă bătăi de cap pentru că, de fapt, nu vorbim despre un sens giratoriu, ci despre o intersecție semaforizată: „Motivul pentru care este o intersecție semaforizată sunt pietonii, și parțial tramvaiele. Tramvaiele ar putea beneficia de un sistem de avertizare automată a traficului auto la intrarea în intersecție. Pietonii sunt greu automatizabili. Prin urmare transformarea intersecției într-un sens giratoriu real nu se poate face fără mutarea traficului pietonal, ori sub, ori deasupra intersecției. Temă dificilă, dar costurile ar fi incomparabil mai mici decât mutarea în subteran a unei direcții de circulație auto. Fie că muți în subteran traseul Maniu-Coposu, ambele sensuri evident, fie cobori Revoluției sub intersecție, costurile sunt urișe, iar deranjul ar fi maxim. Cea mai ieftină ar fi o pasarelă corectă din punct de vedere tehnic, ușor accesibilă pentru toți, care să asigure legăturile atât pietonale, cât și pentru bicicliști”.
Măsuri pe termen lung
Având în vedere că în mare măsură, traseele sunt deja stabilite, mari modificări nu se pot face, spun cei de la Pro Urbe, însă este nevoie de măsuri gândite pe termen lung, de politici publice coerente, care să reducă drastic numărul mașinilor în centrul Aradului.
Trimite articolul
XMergeti pe jos.Simplu.Asta e pretul care il platiti ca mergeti cu masina proprie.Nu va mai vaicariti atata.
-
Sigur ești cu abonament gratuit pe transportul în comun!
Dar la Oradea de ce se pot face pasaje subterane?
-
noi avem problemă cu pânza fretică acolo la podgoria. va fi tot timpul inundat acolo dacă s-ar face un pasaj subteran
-
exista panza freatica si la canalul manecii . sau in olanda
scuze, mereu scuze -
aberatie cu pa za freatica aberatie
-
Ex Oradea
Pasaje..( pe fonduri europene)… dar la noi incompetentă
doar in ore de vârf este circulație in zonă!!!! în rest este relax, mergeți in timișoara, chiar oradea..nu vorbesc de cluj….!!! sunt mașini multe. punct!!! poți să trasezi ce vrei, iar pro urbe?!?!?, da, trebuie pasaje subterane…in rest, doar bla..bla!!!!
E groaznic si pe metianuuuuuuuu
Ajutorrrrrr intevenitiiiiii faceți măcar pasaje si un parccccc
Ajutorrrrrrrrrr
-
:)))))) u ok mate?
Reducti traficul si lăsați pe ambele sensuri strigoilor
intr-un oras civilizat NU se parcheaza pe strada principala !
La no de multe ori sunt parcate microbuze care mai rup 1/2 banda ..
Dar de ce sa reducem masinile si sa nu construim tuneluri / pasarele? Poate nu toti vor vant / ploaie / frig / canicula… ci confortul masinii, ca de aia dam bani grei pe ele si pe combustibil….
Cui nu i convine sa se mute la sat
-
Chiar nu ințeleg mentalitatea asta. Cine vrea sa stea in Arad, are putea sa ne de-a vreo câteva răspunsuri? Ințeleg a sta la oraș dar Aradul e o aglomerare de oameni care inca trăiesc în evul mediu.
Solutia realista este unica – treceri subterane, realizate de catre CLM, din fonduri proprii plus europene, si nu cu fonduri private, cum s-au gandit visatorii la parcarea subterana din piata Avram Iancu. Pasarele nu se pot face, datorita prezentei Catedralei, care ar fi mascata. Cat despre panza freatica – tehnic se poate rezolva, Restul – povesti.
-
Solutia realistă ar trebui un pic gândită, totuși. Care artere ar trebui coborâte în seubteran? Încercați un exercițiu de gândire pe rând cu fiecare intrare în intersecție și imaginați-vă unde ar trebui să fie intrarea în tunel și unde are trebui să fie ieșirile.
Doar ce reper: dacă ați dori să coborâți în subteran cel mai aglomerat traseu, adică intrarea în tunel dinspre Gară și ieșire spre centru, respectiv Micălaca, atunci intrarea ar trebui să fie dincolo de racordul care coboară de pe podul din Grădiște. Dacă doriți ca și traficul dinspre Grădiște să poată intra în tunel, cum ar fi logic, panta de coborâre în tunel ar fi de aprox. 7%, de două ori mai abrupt decât podul din Grădiște. Este o iresponsabilitate să faci așa ceva.
Ieșirea din tunel spre Micălaca ar fi dincolo de strada General Traian Mosoiu (prima după Podgoria) Aceea ar deveni stradă înfundată. De asemenea, ar trebui asigurată o bandă pe lângă tunel pentru cei care vin dinspre centru și o iau la dreapta spre Micălaca. Momentan acol sunt 2 benzi + 1 ingustă de parcare. Tunelul este bine mai lat decât două benzi. Acea bandă de suprafață ar trebui să aibă 3,5 m nu 2,5 cât are parcarea. Tunelul + banda nu încap intre liniile de tramvai și zidul clădirilor, de trotuar nici nu poate fi vorba.
Pentru celelalte rute vă lăsăm să faceți dumneavoastră o evaluare.
Macar ati putea sa va imaginati (vizualizati) ce presupune un santier pentru pasaj. Lasati-o asa. Daca nu se poate construi peste noapte cat ai bate din palme. Cine isi imagineaza o pasarela in fata catedralei.
Mircea.
-
Pardoseala catedralei se află la aprox. 5m deasupra nivelului carosabilului. Practic un om pe pasarelă s-a afla la același nivel cu pardoseala catedralei. Ar fi tocmai ca o terasă cu vedere la catedrală. Temerile că ar obtura catedrala sunt total nejustificate. Nu porniți de la ideea că o pasarelă este urâtă. Sunt urâte cele care se fac pe la noi, dar de ce ar trebui să fie asta o regulă? Nu va fi proiectată de Santiago Caltarava sau de Renzo Piano pentru că nu ne permitem (oare?), dar poate fi un obiect decorativ frumos care să se potrivească cu catedrala. Realizarea ei ar însemna lucrări la piloni, toți fiind în afara carosabilului. Grinzile se montează ulterior, în câteva ore. Deranjul pentru traficul auto ar fi minim.
De sutele de camioane care trec pe zi prin micalaca și subcetate (cartiere în zona A) unde este interzis camioanelor și sunt pe mana cu politia, nu scrie nimeni ? Sunt câteva firme favorite sylcon trans și încă câteva, dacă suni la politie sa reclami îți dă amenda, zice ca e imposibil sa treacă camioane pe acolo ca e zona A.
Exista bani pentru combustibil. Și dacă ar fi 30 lei litrul ,tot așa va fi .