Un tânăr arădean, care a reuşit să ajungă inginer la fabrica Mercedes-Benz din Germania, spune că noile autovehicule sunt făcute să funcţioneze între 7 şi 12 ani. Paul Danci, de loc din Sebiş, judeţul Arad, a reuşit să confirme la nivel înalt, fiind expert pe Siguranță Funcțională (ISO 26262) și securitate cibernetică și, din 2023, în domeniul Inteligenței Artificiale la Mercedes-Benz, în orașul de unde a plecat compania Mercedes-Benz. În cadrul unei postări pe reţeaua de socializare Facebook, preluată de blogul soferidinromania.ro, Paul Danci vorbeşte despre perioada de viaţă a unei maşini, dar şi motivele care au dus la stabilirea acestei perioade de viaţă. Unul dintre principalele motive pentru care mașinile actuale nu se mai fabrică precum cele de altădată constă în faptul că statele au venit cu reglementări foarte clare în ceea ce privește construcția autovehiculelor. Inginerul arădean a compus inclusiv o listă cu actualele reglementări care au aplicabilitate începând cu acest an: materialele trebuie să fie reciclabile în proporție de X%, procent care se schimbă periodic, astfel că în următoarele decenii, tehnologia de a recicla trebuie să fie disponibilă; normele de poluare devin tot mai stricte, astfel că mașinile mai vechi poluează și mai mult, iar legiuitorii încearcă să scape cât mai repede de acestea. Dacă, în prezent, o mașină veche este una considerată a avea peste 20 de ani, în viitor, veche ar reprezenta între 7-12 ani; dacă, în prezent, multe mașini dețin software în cloud capabile să primească și să trimită date de la mașini, aceste servicii nu ar putea fi susținute vreme de două-trei decenii și ar fi și costisitor, astfel că o durată de 7-12 ani, ar fi mai dezirabilă.
„Actualele legi și standarde din domeniul securității cibernetice prevăd faptul ca producătorul auto să se asigure că mașina este securizată cât timp funcționează. Acest lucru poate avea loc atât timp cât există o colaborare între companiile software și producătorul mașinii, iar peste trei decenii, sunt șanse ca acele companii nici să nu mai existe, limitând din nou durata de viață a autovehiculelor”, spun cei de la soferidinromania.ro.
„Mașinile vor migra spre conceptul de ‹‹serviciu››. Adică mașina ca serviciu, nu ca bun independent deținut de o entitate. Va fi foarte costisitor în viitor, să zicem 12 ani de acum, să întreții o mașină care are în spate servicii ce trebuie să asigure date, securitate, etc. Pe lângă costurile de achiziție și costurile de reparație, vor trebui plătite tot felul de abonamente pentru că mașină e conectată și trebuie întreținută, nu doar mecanic. În concluzie, mașinile produse începând cu 2022-2023 vor avea o durată de viață de aproximativ 7-12 ani. După ce durata de viață oficială se va termina, probabil nu se mai găsesc piese de schimb, nu mai există suport pentru multe din serviciile cloud din mașină, garanție, programele de diagnoză nu vor mai funcționa și probabil nu se va mai putea vinde. Poate și altele. Aceleași concepte se aplică astăzi la electronice, telefoane, etc”, a explicat Paul Danci.
Despre inginer
Potrivit propriei descrieri, Paul Danci spune despre el următoarele: „Sunt născut în România, județul Arad, școlit (o parte) în România, dar trăiesc din 2013 în Germania. M-am mutat în Germania pentru școală și posibilitățile de carieră. Am absolvit Universitatea Politehnica din Timișoara, Facultatea de Automatică și Calculatoare, secția Ingineria Sistemelor în anul 2012. Lucrez în industria automotive din 2011 și am lucrat pentru mai multe firme, în Germania dar și în România. Momentan, lucrez ca și expert pe Siguranță Funcțională (ISO 26262) și securitate cibernetică și din 2023 în domeniul Inteligenței Artificiale la Mercedes-Benz, în orașul de unde a plecat compania Mercedes-Benz. Sunt implicat în proiecte din domeniul mașinilor autonome și am fost unul din cei care au lucrat la dezvoltarea primului sistem autonom de nivel 3 din lume”.
Trimite articolul
XSper cá Mercedes se desparte de acest individ cát mai repede…
Auf Wiedersehen …poate la DACIA sá dea cu aceste páreri ingineroase
-
Nu cred ca sunt informatii cu caracter confidential. Este o treaba logica pentru o piata de consum care s-a aplicat si altor produse…
-
Daca un om de buna credinta ca acest inginer, alege sa informeze cetatenii cu privire la tepele care pot exista cu privire la masini, se gaseste in idiot util precum skyman, ca sa-si arate prostia ! E o vorba: Nu-i da sfaturi prostului, ca se razbuna!
-
nu tin nici macar cat sunt in garantie, 2 -3 ani, s-au scos testele de incercare – totul pe calculator …….. serii intregi rechemate in service, e obataie de joc generala.
-
-
Adica realitatea e interzisa la Mercedes ? ma nene , nu fi copil , toate marcile au aceiasi politica , asta cel putin in europa , masina nu trebuie sa depaseasca un anumit nr de km . altfel cum propietarul e nevoit sa isi cumpere o masina noua daca tine de una 20 de ani ? ce vor face firmele auto in acest timp ? sotron pe asfalt ?
Ne va fi dor dupa modelele vechi in care toata electronica era reprezentata de cel mult releurile de semnalizare sau buji , acum electronica e cea care cade prima , iar cand iti cade electronicu stai ca prostul pe dreapta chiar daca motorul e beton la fel si cutia-
Boss ”anonim”, valoarea trebuie să fie dată și de durata de folosință a unui bun, vrei să spui că dau 70.000 euro pe o mașină să o folosesc 7 ani? Deci omul ori e prost ori e jaf la drumul mare, nu mai cumpărați așa ceva.
-
Cine da 70.000€ pe o masina nu o tine 7 ani!
Cumpara alta mai noua dupa 5 ani!!-
Așa e, ai dreptate, Teo!
-
Bre, sa adaugi Casco, rate la aia 70k, rca, combustibil, cobsumabile si cate altele, si in 7 ani ajungi la 150k lejer. Fratello, faci economie cu taxiul si avioanele. Politica e jupuiala, sa intelegem. S-a vazut atunci cu smecheriile la masinile nemtesti de la WW cat le pasa de poluare. E doar imagine si pretexte, sa mareasca profitul.
-
-
Dl Radu , chiar crezi ce spui ? chiar nu realizezi in ce era traiesti ???
Sa ti dau niste exemple , ca se pare ca imbatat fiind de suma pe care tu il dai pe un produs , ai ajuns la concluzia ca pretul reflecta calitatea …
Avioanele F 35 , un vagon de bani , si tot un vagon de probleme , cica aproape 30 % dintre avioanele F35 ale armatei americane sunt neoperationale din cauza defectiunilor …
Dar sa coboram la sol , o carpa de firma , o punga de bani , si te trezesti ca tine exact la fel cum tine si alta carpa la jumate de pret , un accesoriu de piele a oricarei mari case de moda , o caruta de bani , depaseste durata de viata a unui accesoriu tot de piele dar pe care il iei la 30 % din pret ?
Nu ai inteles articolul , tipul nu spune ca dupa 7 su 10 ani te poti duce cu masina la casat , insa dupa perioada asta , vor incepe sa apara atatea probleme incat ori o vinzi ori o casezi …iar daca dupa 10 ani ajungi sa dai pe piese cat ai dat pe masina cand ai luat o din reprezentanta . clar ca poti spune ca durata de viata a masini a expirat
-
-
-
Du-te la orice firma de subansamble din Automotive si lucreaza o luna. O sa te convingi singur.
-
Vai de mine, s-a suparat Iosif.
-
Ce anume va deranjează la interviul de mai sus? Inginerul va prezintă ce hotărâri politice și economice s-au hotărât deja la nivel înalt fără sa ne întrebe nimeni! Vor apare probabil firmele băieților deștepți de la care o sa ne milogim sa închiriem mijloace de transport…
Consumerismul si salvarea planetei, doua elemente care se bat cap in cap
-
Salvarea planetei nu este fiabila economic. Mai ales pe termenul vietii investitorilor in cauza.
-
Intreb si eu doar asa DACA e despre Mercedes de ce puneti o poza de la VW
-
,, pacalici ,, tu atat esti de complexat de Tuluz-Lottec
incat il intrebi pe el ce cauta wv la un articol despre mercedes ???🤣🤣🤣🤣
D-zeule mare , ce a putut sa ti faca acest om !!!🤣🤣🤣
-
Inca unul care crede ca dupa 4 ani la Mercedes intelege strategia firmei. Incearca sa stai mai mult de 2-3 ani intr-o firma inainte de a incepe sa vorbesti despre strategie ei.
@Skyman , stai lejer, pleaca el din nou inainte de a fi dat afara , Mercedes are si alti papagali din astia care cred ca au inventat ascutitul creionului.
-
Are mai mult de 4 ani de când lucrează la Mercedes, citește mai atent.
-
Poate nu înțelegeți subiectul… Aceste hotărâri sunt deja luate la nivel global și nu reprezinta părerea personala a angajatului!
Noroc că laureattul meu e din 2007 și n-are atâta electronică în el! Dar și trag de el până îl ia drq ! I-am schimbat partea din față,elementară, că intrase unul în mine,iar acum nu mai am treabă până începe să plouă in el ! 😆😆😆
Cu astea de plasticărai ,până îți termini ratele ,dacă nu dispui de cash,expiră electronica! 😆😆😆
Daca sunt facute sa tina intre 7 si 12 ani, atunci de ce nu tin? Am avut probleme grave cu masini noi. Si nu de frane sau de directie. motor, soft, etc. Este normal? Sunt facute sa tina 4-5 ani pana isi plateste neamtul leasingul. Dupa aia, prapad. Numai ca nici aia 4-5 ani nu tin… Jafuri pline de butoane si luminite…
+1 somer today
In deponeul de gunoaie al Europei (Romania), o vechitura cu stea va fi vanduta ca o trufanda “de marca”. Inca romanii mai au de invatat de la vestici. Si, mai ales, RAR, care permite cu nonsalanta “afumatoarele” sa fie prezente in circulatie.
-
Deșteptule, ,,“afumatoarele” ” nu sunt poluante ca și cele electrice, capiși?.
-
Deșteptule mașinile electrice sunt poluante doar in faza de construcție pe când “afumătoarele” care le vezi pe stradă poluează în fiecare minut până v-a fi casată. Capisci
-
,,” mașinile electrice sunt poluante doar in faza de construcție “”. Și după câțiva ani acele baterii trebuie schimbate la un cost enorm + ca Nu se pot RECICLA, sunt poluante ca și centralele atomiche care și pe ele zic unii ca le-au inchis definitiv ele fiind puse doar în standby. Asa ca nu mai vorbi doar din auzite. Capiși?.Apropo, pe nimeni nu intere ca te dai pe ștrase cu un lexus, care e doar o masina și atât.
-
Sigur nu tu vorbesti din auzite?
-
Si totusi bateriile, inclusiv cele de EV se pot recicla. Probabil inca sunteti prins de procesul tehnologic al anilor 2000. Exista suficiente surse si lectii despre cum se pot recicla aceste materiale. Va invit sa folositi google
-
-
-
A uitat iar autorul amator să menționeze „orașul de unde a plecat compania Mercedes-Benz.” Și totuși, „unde a plecat?…”
-
Stuttgart-Untertürkheim
Gresit. Masinile sunt facute sa tina exact cat e garantie. Restul de ”sa tina” e pe banii proprietarului. Forumurile si grupurile de FB sunt sursele de informatii corecte nu reclamele….
Inginerul Paul din interviu are mare dreptate. Produsele au o durata de viață mai mică decât cele din trecut caproșu autorul sa nu aibă pierderi prea mari sau faliment. Poluarea aerului și siguranță și poluarea fonică sunt mult mai importante. Modelele mai vechi sunt mai ieftine la preț dar nu oferă siguranță și poluează mult. Multe piese noi nu se mai găsesc. Unii comentează aiurea fara sa se informeze corect.De confort numai zic.
Toate masinile europene sunt un morman de fier vechi.Cumparati japoneze.
-
Da, cumparati japoneze. Made in Europe :). Cu motoare de Renault, Ford, WW. De la “Mazda”, “Nissan”, etc..
-
Si in America se fac modele de toyota si sunt foarte bune.
-
Este vorba de Uzura Morala a autoturismului nu despre Uzura Catastrofala la 7 ani….Modificarea Legii si Discountul de cumparare a unei masini noi vor duce la acesti 7 ani ( 2.000 km/luna x12 x7 = spre 200.000 km
Fratilor, voi nu vedeti ca toata industria automotive si bancile din lumea asta vor sa ne tina sclavii lor pe viata. Nu vedeti ca fac tot posibilul sa ne tina subjugati de credite la banci sa fim sub controlul lor? Cand citesti un asemenea articol te face sa crezi ca toata agitatia asta cu incalzirea globala este doar o inventie de care profita ei? Cum poti sa produci o masina noua sa zicem electrica fara sa poluezi enorm cutoate ca te lauzi ca reciclezi ,cand producerea unei baterii de masina polueaza incredibil de mult. Toata porcaria asta are un singur scop si anume sa ne tina sclavii lor, tinand cont ca sant foarte putini privilegiati care isi cumpara masina cu banii jos.
Aa..si inca ceva. Cat de prost trebuie sa fii sa crezi ca masina ta ELECTRICA NU POLUEAZA! Ai cumva montat pe ea un generator eolian? Tu cand iti incarci masina crezi ca o incarci cu energie verde? O incarci tot cu energie provenita si din arderea carbunelui doar ca nu o vezi TU! Infrastructura electria din orice tara nu e in stare sa asigure functionarea instalatiilor de climatizare rezidentiala daramite incrcarea a sute de mii de masini , asa ca gura mai mica.
-
Chiar dacă ar fi cum spui (și în multe feluri nu e), faptul că nu poluează în mijlocul orașului și se reduce numărul de cancere și alte boli tot e un mare câștig.
Se numeste “Planned obsolescence”. Majoritatea care lucreaza in automotive stiu, sau ar trebui sa stie de acest termen.
Articol propagandistic, Mercede-BENZ, este o firmă care nu are nevoie de reclamă. Acest inginer, pe ce funcție este angajat acolo. Fără a intra în contraziceri fără sfârșit, inginerul dorește să iasă în evidență, sigur la secretele firmei, nu are acces.
-
Foarte bine punctat, inginerasul are pe rol un CV nou la… FIAT probabil si are nevoie de reclamá personalá…
Cálátorului stá bine cu drumul…
Auf Wiedersehen
85% dintre cei care comentați aici habar nu aveți despre ce vorbiți însă vă dați cu părerea ca românul care le știe pe toate.
Va dati seama ca ingineri de felul asta cu idei stupide sunt prin firmele de automotive? Vorbeste de masina cu servicii la care platesti abonament… Bmw a introdus asa ceva in sua. Daca vrei scaune incalzite platesti cativa dolari pe luna.
Mie unul nu mi ar trebui o masina conectata la internet ce se crede cu inteligenta proprie. E suficient sa va aduceti aminte de ecranul albastru pe calculatoarele vechi.
In fine, mi se pare ca omul ori se lauda ca n are ce face ori realitatea e trista. In orice caz, pentru amatorii de masini clasice, se vor gasi oricand variante la mana a 2 a 3 a, etc.
In primul rand felicitari celor de la Aradon ca la un articol despre Mercedes au reusit sa puna o poza cu un Volkswagen ID. In al doilea rand daca acest individ lucreaza intr-adevar la Mercedes, pare sa fie putin langa subiect pentru un inginer. Nu vad de ce ai posta pe pagina ta de facebook un articol despre firma la care lucrezi in care sa spui ca masinile produse de acea firma nu vor rezista mai mult de 7-12 ani. Eventual daca te-or dat afara si vrei sa faci antireclama. Chiar daca sunt de acord ca masinile nu mai sunt cum au fost acum 20 de ani, motivul pentru care tin mai putin este economia la materiale, complexitatea si proiectarea pieselor la limita limitei. In niciun caz din cauza ca peste 7 ani nu vor mai exista softuri de diagnoza sau abonamente la serviciile de conectivitate. Daca acum exista soft de diagnoza, acelasi soft va exista si peste 40 de ani, iar la conectivitate ai acces cat timp platesti. Dupa parerea mea articolul e vrajeala sau daca e pe bune 100% sper ca acest individ sa fie somer in acest moment.