ARAD. 2178 de dolari ceruți în numele Fiscului! O persoană fără a avea vreun drept, pretinzând că este inspector superior ANAF a solicitat sume de bani în numele Fiscului, solicitarea frauduloasă fiind transmisă de pe o adresă de email care nu aparține ANAF – anafro@europe.com.
„Prin email s-au transmis: un termen limită pentru depunerea banilor, suma solicitată (2178 USD!) precum și metoda de plată: crypto monede! Aceste elemente, nespecifice unei instituții de stat, au dat de gândit contribuabilului, care a contactat administrația fiscală din raza domiciliului, singura acțiune recomandabilă în situația în care orice contribuabil are suspiciuni cu privire la situația fiscală proprie”, a subliniat Fiscul într-un comunicat de presă.
Clarificări privind inspecțiile
ANAF a precizat că „orice persoană fizică ce urmează a fi supusă verificării situației fiscale personale va primi un aviz de verificare, care cuprinde temeiul juridic al verificării, data de începere a verificării, perioada ce urmează a fi supusă verificării, posibilitatea de a solicita amânarea datei de începere a verificării (amânarea se poate solicita o singură dată, pentru motive justificate), solicitarea de informaţii şi înscrisuri pentru verificare, solicitarea de depunere a declarației de patrimoniu și de venituri”. Mai mult, un aviz de la Fisc trebuie să conțină: *rubrica „persoana de contact” care se completează cu numele și prenumele unuia dintre membrii echipei de inspectori fiscali și numărul de telefon la care acesta poate fi contactat; *mențiunea că la data începerii verificării situației fiscale personale, persoana fizică este invitată să se prezinte la sediul (locul unde se va desfășura verificarea situației fiscale personale) organului fiscal emitent al avizului, cu precizarea adresei acestuia.
Comunicare în avans
„Avizul de verificare este comunicat persoanei fizice cu cel puțin 15 zile înainte de data începerii verificării situației fiscal personale, prin modalitățile stabilite la art. 47 din Codul de procedură fiscală.
Odată cu avizul de verificare, persoana fizică este înștiințată asupra drepturilor și obligațiilor prevăzute de lege ce-i revin în desfășurarea procedurii de verificare a situației fiscale personale. La data începerii verificării situaţiei fiscale personale sau cu ocazia primei întâlniri, organul fiscal va prezenta persoanei fizice verificate legitimaţia şi ordinul de serviciu semnat de conducătorul organului fiscal”, mai explică Fiscul.
De unde apar creanțele?
Atenție, însă, eventualele sume de plată (creanțe fiscale) pot rezulta doar ca urmare a derulării unei verificări a situației fiscale personale, acestea fiind evidențiate în actul administrativ fiscal (decizie de impunere) emis de organul de verificare și comunicat persoanei fizice verificate.
Citiți principiile noastre de moderare aici!