„Având în vedere caracterul de noutate al acestor prevederi s-a considerat necesar să fie luate măsuri suplimentare pentru a aduce la cunoştinţa contribuabililor modul de aplicare a sistemului TVA la încasare.
Specialişti din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Arad şi Administraţiei Finanţelor Publice a municipiului Arad au prezentat, celor peste 100 de participanţi, cadrul general al acestui nou sistem, punctat cu exemple concrete întâlnite în activitatea curentă a operatorilor economici”, a explicat Călin Arusti, purtător de cuvânt în cadrul DGFP Arad.
Dintre tematicile abordate amintim: categoriile de contribuabili pentru care este obligatoriu sistemul TVA la încasare; operaţiuni supuse sistemului TVA la încasare; momentul exigibilităţii TVA; notificările de intrare sau ieşire din sistem; fluxuri la nivelul persoanei impozabile care aplica sistemul; cum se determina TVA exigibilă daca există plăţi parţiale ale facturii; reguli pentru facturile parţiale/totale emise inainte de intrarea/ieşirea in/din sistem; înregistrarea operaţiunilor în conturile contabile corespondente.
Sesiunea a doua, la Expo
Următoarea sesiune de informare va avea loc la Sala EXPO Arad, în data de 4 decembrie 2012, începând cu ora 10, accesul fiind gratuit.
„Cei care doresc să se înscriere sunt rugaţi să transmiteţi datele de identificare (nume/denumire, telefon, e-mail) la adresa: asistenta.ar@mfinante.ro. Termenul pentru înscriere: 03 decembrie 2012, ora 14.00 ”, a mai spus Arusti.
Citiți principiile noastre de moderare aici!