Arad. Întâlnirea a avut scopul de a informa și de a prezenta nemulțumirile asociațiilor de proprietari și ale cetățenilor care locuiesc în condominii. Cea mai dezbătută problemă a fost cea legată de citirea contoarelor de branșament și facturarea consumurilor de apă în urma implementării noului regulament aprobat prin Hotărârea Nr. 10, din 12/10/2018, de către „Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Apa Canalizare Județul Arad”, care, spune Lupșe, „numai la dezvoltare și modernizare nu s-a gândit așa cum prevede Legea nr. 241/2006, actualizată în 2018”.
Citirea, la două luni
Odată cu aprobarea regulamentului a fost pusă în aplicare citirea la două luni a contorului de branșament de către angajații companiei, iar în lunile fără citire estimarea unui consum mediu pe ultimele 12 luni. Totuși, în clădirile de tip condominiu, unde există mai mulți consumatori, trebuie să le fie încasat, conform legii, consumul de apă real și nu un consum estimat, care trebuie să se regăsească în lista de cheltuieli, susțin cei de la ULALA.
„Încă de la începutul implementării noului regulament, ULAL Arad a adus la cunoștința Companiei că va fi dificil de aplicat, la apa potabilă, un consum estimat. O altă nemulțumire a asociațiilor de proprietari este legată și de citirile greșite ale indexului de către cititorii companiei, iar nemulțumirea administratorilor este legată de faptul că primesc prea târziu facturile pentru a putea întocmi în timp util listele de cheltuieli și a le încasa”, spune președintele ULAL Arad.
Contoare cu citire la distanță
„ULAL Arad a recomandat Companiei și în special Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Apa Canalizare Județul Arad să realizeze investiția de modernizare în totalitate, inclusiv achiziția și implementarea software-ului aferent noilor contoare cu citire la distanță, cât mai urgent. Lega nr. 241/2006 le impune operatorilor să pună în aplicare metode performante de management, care să conducă la reducerea costurilor de operare, inclusiv prin aplicarea procedurilor concurenţiale prevăzute de normele legale în vigoare pentru achiziţiile de lucrări, bunuri şi servicii”, recomandă Lupșe.
Întreținerea rețelelor de canalizare
O problemă, punctează Dorina Lupșe, pe care operatorul trebuie să o rezolve neîntârziat este întreținerea rețelelor de canalizare stradală, deoarece nu sunt curățate, întreținute adecvat astfel că, atunci când precipitațiile sunt în cantități importante și canalizarea stradală este colmatată, nu mai preiau apa pluvială din căminele condominiilor, iar această situație duce la inundarea subsolurilor condominiilor, producând daune proprietarilor.
Trimite articolul
XOk, si ce a realizat? Ce a obtinut?
Se intilnesc doua firme bune de nimic.Angajari pe pile si care sug banii aradenilor.Recomand ca Ulal sa se inchida iar compania de apa sa se privatizeze ,astfel sa dispara toate saltele si batrineii super obositi angajati ca noi strategi….Hai angajati ai celor doua institutii sa votati negativ ca la lucru asta faceti…stati pe net .La Compania de apa,inca se mai fac contracte completate manual,adica completate cu pixul…..cam de acest trend discutam…..,de fapt….saracii batrinei…!!!!
Bun intilnirea a avut loc , a-ti discutat de toate , dar la ce concluzii a-ti ajuns ? Ce sa intelegem si la ce sa ne asteptam dupa aceasta sedinta si citi administratori si presedinti de asociatii au fost anuntati sa participe la dezbatere sau este important ca v-ati intilnit si rezultatul pentru proprietari este nul. Astept comentarii si raspunsuri. Sa aveti o zi buna.
Vedeti cum dau vot negativ functionarii?Va sintiti atacati?