Arad. Întârzieri peste tot la lucrările ce trec prin Arad, fie că e vorba de autostrăzi, pasaje sau lucrări la calea ferată. Termenele depăşite sunt confirmate chiar şi de oficiali. Cea mai recentă dintre întârzierile în realizarea lucrărilor europene, recunoscută de ministerul de resort, este cea care face referire la proiectul privind reabilitarea căii ferate pe coridorul IV pan european. Lucrările de reabilitare pe anumite tronsoane ale acestui coridor se derulează într-un ritm scăzut, însă se are în vedere recuperarea întârzierilor raportate, se arată într-un comunicat de presă al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR.
În perioada 16 – 24 septembrie 2013, reprezentanţii direcţiei de specialitate care gestionează proiectele cu finanţare din fonduri europene din cadrul companiei s-au deplasat în teritoriu pentru a verifica stadiul de execuţie a lucrărilor de reabilitare pe Coridorul IV pan-european. Iar decoperirile au indicat faptul că stadiul execuției lasă mult de dorit.
Constatările
„Discuţiile purtate între reprezentanţii companiei şi reprezentanţii firmelor contractante s-au axat pe insuficienta mobilizare a constructorilor pe anumite tronsoane, unde lucrările de reabilitare au evoluat într-un ritm scăzut faţă de situaţia raportată în ultimele două luni şi pe încadrarea în graficul de execuţie, astfel încât termenul de finalizare prevăzut în contracte să fie respectat“, este una dintre concluziile indicate în comunicatul de presă al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR.
Tot aici se mai arată că, în acest context, pentru perioada septembrie – decembrie 2013, reprezentanţii CFR şi cei ai firmelor antreprenoare au semnat o înţelegere prin care fiecare parte s-a angajat să întreprindă acţiuni şi măsuri care să conducă la recuperarea întârzierilor înregistrate în graficul de execuţie a lucrărilor.
Unde s-au făcut verificări
Verificarea gradului de execuţie a vizat lucrările de reabilitare pe cinci tronsoane feroviare, aferente secţiilor de circulaţie, primul tronson vizând chiar județul nostru, unde stadiul execuției lucrărilor de modernizare este de 33% deși megainvestiția, care cuprinde reabilitări de linii ferate, dar și de gări și chiar schimbarea radicală a unora dintre acestea (cum este cazul Gării Arad), ar trebui finalizată în 2014.
Cele cinci tronsoane verificate au fost următoarele: Frontieră – Curtici – Arad – Km 614 (constructor asocierea Alstom Transport – Swietelsky Bau Gesell Sachaft – Astaldi – Euro Construct Trading 98 – Dafora), stadiul fizic – 33%, termen de finalizare 2014; secţiunea Simeria – Coşlariu, tronsonul Vinţu de Jos – Coşlariu (constructor LD Impresa Pizzarotti & C S.p.A.), stadiul fizic – 14,85%, termen de finalizare 2014; secţiunea Coşlariu – Sighişoara, tronsonul Coşlariu – Micăsasa (constructor Aktor – Arcada Company), stadiul fizic – 33,36%, termen de finalizare 2015; tronsoanele Micăsasa – Aţel (stadiul fizic – 12,72%, termen de finalizare 2015) şi Aţel – Sighişoara (stadiul fizic – 17,15%, termen de finalizare 2015), constructor FCC Constrccion SA – Alpine Bau GmbH – Azvi Straco.
Probleme și la execuție
Deși în comunicatul companiei nu se indică faptul că lucrările cu pricina ar avea şi probleme de execuție, din informațiile pe care le deținem la ora actuală, cel puțin pe tronsonul din coridorul 4 pan-european care trece prin Arad, lucrările prost executate au dus la închiderea unor şantiere. Dar pe acest subiect, veţi putea citi, în Jurnal arădean, în viitorul apropiat, un amplu material.
Citiți principiile noastre de moderare aici!