Automobilul este pus in in fata unei noi provocari. In drumul sau prin istorie, automobilul a trecut de numeroase bariere si a cunoscut o serie de provocari tehnologice pe care le-a desavarsit ajungand astfel, pentru fiecare generatie, un bun modern. Generatia actula apartine fara indoiala internetului, iar automobilul nu putea sta prea mult in afara acestei ecuatii. In ciuda riscurilor, internetul incepe sa-si faca loc printre dotarile automobilelor.
Goana nebuna dupa siguranta absoluta cunoaste de cele mai multe ori piedici transpuse prin sutele de cai putere dezvoltati de motoare sau prin o serie de functii de divertisment care fac calatoriile mai placute, mai interesante, dar care distrag soferul de la misiunea sa. Internetul este, poate, o distractie mult prea mare pentru un sofer, insa interesele si oportunitatile sunt prea mari pentru a vorbi despre riscuri.
Astfel, giganti ca Intel sau Google lucreaza indeaproape cu producatorii auto pentru a putea implementa cat mai repede “www-ul” printre dotarile automobilului. In cadrul evenimentului Consumer Electronics Show, marile companii au prezentat ambitiile lor pentru trecerea internetului in randul automobilului. Ecrane de 10 inch, video high-definition, harti 3D si paginile de Web au fost principalele atractii menite sa aduca internetul pe plansa lor de bord a modelelor auto.
New York Times spune ca anul 2010 va consemna creearea primelor valuri pe piata auto in ceea ce priveste sistemele infotainment. Chiar daca exista preveniri asupra soferilor, in ceea ce priveste pericolul utilizarii internetului sau vizionarii video-urilor in timpul condusului, riscurile raman aceleasi. Cei care sustin cauza sigurantei la volan spun ca marile companii din spatele acestor tehnologii refuza sa intreprinda studii pentru a vedea in ce fel atentia soferului este distrasa.
Nicholas A. Ashford, profesor de tehnologie la celebra M.I.T. (Massachusetts Institute of Technology) vorbeste despre aceasta problema: “Din pacate si din nefericire este o lupta continua in cautarea profitului in detrimentul sigurantei, atat pentru soferi cat si pentru pietoni”. Unele companii auto impun masuri restrictive de folosire. Spre exemplu, sistemul MyFord si sistemul similar de la Audi restrictioneaza folosirea internetului. Soferii pot avea accese la paginile de web doar cand automobilul sta pe loc si nu pot accesa internetul in miscare.
Internetul in masina reprezinta o revolutie pe piata IT. Componentele traditionale de PC nu pot fi folosite si pentru masini, in primul rand pentru ca consuma prea mult. Companiile vor vinde noi solutii tehnologice pentru tot mai multe companii auto, lucru care este un izvor neasteptat de profit. Michael Rayfield, manager general la Nvidia, vorbeste despre aceasta mana cereasca pe care o reprezinta lumea auto: “Masinile vor deveni cel mai mare consumator al pietei de electronice”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!