ARAD. Un singur proiect de pe ordinea de zi (din cele 13 supuse votului consilierilor) a ședinței de Consiliu Local Municipal a rupt ritmul votului: „Proiect de hotărâre nr. 22/2015 privind aprobarea Studiului de Fezabilitate „Amenajarea intersecţie Calea Radnei cu strada Maximilian, acces hipermagazin Kaufland” şi a unor măsuri de execuţie a obiectivului– iniţiativa primarului”, adică proiectul care prevede amenajarea interesecție la noul Kaufland, cel de pe terenul de la fostul stadion Telecom. A fost singurul proiect care a avut un vot contra (Gheorghe Săpăclan) și alte 22 de „abțineri”. Cu nici un vot „pentru”, proiectul a căzut, urmând să fie reanalizat.
Obiecții și critici
Încă de la publicarea documentației de urbanism, pe care au votat-o, consilierii locali au făcut mai multe obiecții. Unele au fost legate de procentul de spațiu verde pe care dezvoltatorul imobiliar s-a angajat că îl va asigura, dar cea mai disputată a fost cea legată de amenajarea intersecției Calea Radnei cu strada Maximiliam pentru a se asigura accesul la magazin. Chiar dacă, la acea vreme, decembrie 2014, proiectul de urbanism a fost aprobat, cel prezentat ieri și care făcea referire strict la aprobarea studiului de fezabilitate a fost respins. Varianta propusă prevedea: „amenajarea unei intersecţii în “cruce”, astfel încât pentru locuitorii din Cartierul Micalaca cuprins între linia de cale ferată, Calea Radnei, până la intersecţia cu str. Mioriţa să poată efectua virajul la stânga de pe strada Maximilian peste linia de tramvai fără a mai fi nevoiţi să se deplaseze spre zona centrală a oraşului, respectiv să fie asigurat accesul din toate direcţiile către viitorul magazin Kaufland”. De asemenea era prevăzută realizarea unei treceri de pietoni pe Calea Radnei precum și semnalizarea rutieră aferentă cu semaforizarea intersecţiei în corelare cu soluţia existentă pe Calea Radnei.
Alte soluţii
Aceste soluții, însă, nu au fost considerate cele mai eficiente pentru fluidizarea traficului de către consilierii locali, existând riscul creării de blocaje imediat după coborârea de pe pasajul de la Micălaca. De aici şi zecile de abţineri de luni, din şedinţa CLM. Cu siguranță sunt așteptate din partea antreprenorului și alte soluții pentru traficul din zonă, care mai apoi să fie analizate de către consilieri și aprobate, tot în CLM. Vom vedea ce va propune firma care se ocupă te terenul fostului stadion Telecom.
Citiți principiile noastre de moderare aici!