ARAD. 658.160,50 lei (cu TVA) pentru semaforizarea intersecției dintre Calea Radnei, strada Renașterii și strada Prutului. Aceasta e suma prevăzută în studiul de fezabilitate aferent investiţiei – document ce a fost aprobat de Consiliul Local Municipal Arad.
O singură modificare
„Calea Radnei asigură ieșirea din oraș spre nord. În zona cu intersecția Calea Radnei, str. Renașterii și str. Prutului sunt amplasate mai multe instituții precum Direcția de Asistență Socială Arad, Grădinița PP18 <Căsuța Piticilor> și alte societăți comerciale. În aceasta intersecţie cu patru braţe, desfăşurarea traficului se face cu dificultate în special la orele de vârf. Intersecţia este una dublu T (cruce), în care două ramuri aparţin Căii Radnei, ramura sudică aparţine traseului străzii Renaşterii iar ramura nordică e reprezentată de str. Prutului. Circulaţia se desfăşoară în dublu sens pe toate ramurile intersecţiei. În zona mediană a Căii Radnei, respectiv a străzii Renaşterii, circulă tramvaiul pe o platformă proprie. În zona studiată, circulaţia bicicliştilor este reglementată pe direcţia V-E prin piste de biciclete marcate pe partea carosabilă a Căii Radnei şi pe direcţia S-N doar pe strada Renaşterii prin piste de biciclete amenajate în afara drumului. În acest moment circulaţia este reglementată/dirijată prin marcaje orizontale, respectiv prin indicatoare de circulaţie. Fluxul prioritar se defăşoară pe directia E-V pe Calea Radnei; circulaţia pietonală este permisă pe trei laturi complete ale intersecţiei iar pe a patra latură doar parţial, pe treceri de pietoni special amenajate. În vederea creşterii fluenţei, siguranţei circulaţiei şi confortului participanţilor la trafic se propune dirijarea prin semaforizare a intersecţiei, păstrându-se în schimb elementele geometrice actuale ale acesteia, respectiv păstrându-se reglementările de circulaţie valabile la acest moment în zonă, cu o singură modificare: asigurarea deplasărilor la ieşirea din strada Prutului şi la stânga” – explică reprezentanţii Primăriei, în documentaţia aferentă proiectul de hotărâre aprobat de CLM.
Senzori de trafic
Potrivit autorilor studiului de fezabilitate, soluţiile prevăzute în document vor asigura condiţiile tehnice necesare desfăşurării circulaţiei rutiere în siguranţă.
„În acest sens, se impune dirijarea circulaţiei printr-o soluţie adaptivă cu senzori de trafic pentru vehicule. De asemenea, pentru a avea un grad adecvat de disponibilitate a semaforizării, se impune asigurarea funcţiei de conectare la un centru de monitorizare şi comandă” – arată proiectanţii.
Trimite articolul
XTitlul corect,si nu pentru unul scris de ziaristii lui peste prajit,si ala insuficient : se va amenaja intersectie semaforizata la Calul Balan. In plus,se va da in exploatare la Sfintu Asteapta. In rest,ca de obicei,vom avea,vom implementa,vom analiza si asa mai departe….
Piața Spitalului – Intim? Semaforizarea a fost oprită acum 15 ani, în urma unui accident în urma căruia s-a demonstrat că timing-ul semaforizării duce la situația în care două fluxuri să aibă la un moment dat verde simultan (direcția Victoriei-Mărășești cu direcția Șaguna – Banu Mărăcine). Rezolvare tipic românească…le-au oprit! Pfffoai…de ce nu un sens giratoriu pe Radnei, că sunt specialiști în sensuri giratorii (idioate), vezi Coșbuc – O Goga – Horia…
-
stai ca pun semafoare si pe strada ogorului unde nu se justifica numai dorinta lor de mai fura ceva. as vota… dar n-am cu cine, ca nu stii care e mai mare hot dintre ei
-
Pe cosbuc nu e sens..cum nu e nici ala de pe padurii la iesire din obor…e ocolire
Și va finctiona la Paștele cailor, asa cum sunt multe altele …….
Fluidizarea se asigura prin sensuri giratorii, exemplul cu Piata Spitalului e elocvent. Prin semaforizare se reglementeaza circulatia.
Așa cum este reglementată pe Andrei Șaguna, de la Intim la Condurașilor stai obligatoriu la fiecare semafor. Indiferent de viteză. Da’ suntem pregătiți să circulăm peste Mureș pe noul pod. Câtă imbecilitate!
-
tehnologia comunista permitea sa se creeze unda verde,in ziua de azi nici nu au auzit de asa ceva..
-
Intradevar, pentru alea 5 masini care aveau benzina…
-
Asa-zisul “Studiu de fezabilitate” a inghitit 50% din fonduri ? Nu conteaza ! Vezi efectele studiilor pentru Calea Romanilor sa piata Spitalului. “Aici sunt banii d-voastra” !
aradul este un oras mic in 90 la suta din cazuri nu se justifica semaforizare stai la semafor si nu trece nimeni si nimic culmea prostiei si u de sunt giratorii in loc sa fie lasate pe liber sunt semaforizate de aici se gatuie circulatia de la podgoria acolo din cauza semaforizarii se produc dopuri ce face imposibila interventia ambulantelor care se blocheaza lasati circulatia libera faceti sensuri giratorii cine nu stie sa circule fara semafoare sa invete !
semaforizarea isi are rostul ei. Unii f grabiti se agita de zor ca vezi doamne stau la semafor cateva secunde dar apoi trec in siguranta iar pietonii nu mai trebuie sa sara ca potarnichile pe zebre ca sa nu ii calce vreo masina
Oameni buni mergeti in Franta Elvetia sau Germania si vedeti semaforizare si in localitati rurale unde traficul e mic. Ce sa mai vorbesc de orasele mari Si nimeni nu se agita ca la noi. Or fi asa de ”prosti ”cei din vest
sau ce? Da semaforizarea este U T I L A in ori ce localitate sa fie clar dar sa fie reglata gen ”unda verde ”.
Sau cheltuit jdemilioane in Arad pt semafoare care stau nefunctionale ./Cl Romanilor Intim etc / pt ca nu stiu cei in drept sa le regleze si pt ca asa vor unii soferi , repet ”grabiti” si nervosi.