Jurnal arădean: Domnule vicepreședinte, este o perioadă marcată de dificultăți ca urmare a crizei energetice care a afectat în toată Europa. Este afectată şi activitatea Consiliului Județean?
Răzvan Cadar: Încercăm să venim cu soluții pentru a depăși mai repede dificultățile. Consider că prin orientarea unei mari părți din buget spre investiții contribuim la păstrarea locurilor de muncă și la stabilitatea economiei. Toată lumea este afectată de război și criza energetică, dar îmi doresc foarte mult să ne menținem ritmul investițiilor. Putem să atingem acest obiectiv în special cu ajutorul proiectelor europene și din fericire avem perspective foarte bune pentru anii următori. Ne dorim bineînțeles decizii guvernamentale care să ne ajute să depășim cât mai repede etapele birocratice și să utilizăm banii europeni cu folos.
JA: Care sunt principalele direcții pentru investiții?
R.C.: Spitalele și drumurile sunt obiectivele strategice. Președintele Iustin Cionca și-a asumat un plan de refacere a sistemului sanitar și în acest moment avem mai multe spitale în construcție, în diferite faze: Spitalul de Psihiatrie Căpâlnaş, Spitalul de Oncologie, Spitalul de Boli Infecţioase Adulţi şi Spitalul de Psihiatrie Arad. Vom depune prin PNRR un proiect pentru finanțarea unor secții de radioterapie și cardiologie. De asemenea, la scurt timp după preluarea clădirii fostului Spital Municipal de la Primăria Arad, am depus un proiect pentru Valul Renovării, în valoare de 3 milioane de euro, pentru înlocuirea ferestrelor, izolație, pompe de căldură și refacerea instalației electrice. Sunt proiecte ambițioase, dar realizabile. Pandemia ne-a arătat în ultimii ani cât de importantă este infrastructura în sănătate, este o direcție de investiții pe deplin justificată. Drumurile județene sunt o altă direcție de investiții și este și domeniul în care sunt implicat zi de zi, în calitate de vicepreședinte CJA. Atragem fonduri din surse guvernamentale și europene și alocăm resurse pentru investiții în infrastructură iar anii următori vor începe proiecte de mare anvergură, la care poate nici nu visam în trecut.
JA: La ce proiecte vă referiți?
R.C.: Drumul expres Arad – Oradea, în parteneriat cu primăriile Arad și Oradea și cu Consiliul Județean Bihor este un exemplu. Este o investiție foarte mare, din fonduri europene, care va avea foarte multe beneficii. Pe lângă legătura mai rapidă și mai sigură între Arad și Bihor, legătura între actuala autostradă și Autostrada Transilvania, vom avea practic centură care scoate parte din traficul greu din Arad, Zimand, Șimand, Chișineu Criș. Un alt proiect de anvergură este centura de sud-est, care va lega autostrada în Aradul Nou de DN 7, la Vladimirescu.
JA: Practic, Consiliul Județean realizează investiții care ajută atât municipiul, cât şi oraşele şi comunele din judeţ. Oamenii așteaptă investiții în drumurile județene din proximitatea lor.
R.C.: Așa este. În afară de cele două investiții, pregătim un drum județean care va lega Vladimirescu de Zimand și care va funcționa tot ca un al doilea inel de centură pentru municipiu…
Şi da, vom avea lucrări în toate zonele județului. În acest an, estimăm că vom folosi 227 milioane de lei pentru drumurile județene, o parte importantă din bugetul Consiliului Județean, sumă din care cea mai mare pondere o au fondurile europene. Pe lângă proiectele menționate, continuă construcția drumului Arad – Șiria – Pâncota – Buteni, se află în diferite faze proiectele de modernizare a drumurilor județene Bârsa – Moneasa – limită de județ Bihor, drumurile din proiectul transfrontalier, din fonduri europene, Sânmartin – Socodor și Socodor – Nădab, Dieci – Dezna și Lipova – limită de județ Timiș.
JA: Se discută și de modul în care putem să întreținem drumurile modernizate, despre calitatea lucrărilor. Ce ne puteți spune despre aceste aspecte?
R.C.: Suntem preocupați să protejăm drumurile și suntem interesați de controale prin care transportatorii să respecte limitele de tonaj. De asemenea, am alocat 57,6 milioane de lei anul acesta pentru întreținerea drumurilor. Acordăm desigur atenție calității lucrărilor și știți că sunt constructori care au refăcut lucrări pe cheltuiala lor. Din păcate, nu avem posibilitatea să excludem de la licitații constructorii care nu au lucrat bine. Asta nu înseamnă că nu facem nimic, suntem atenți, urmărim calitatea lucrărilor și cerem firmelor să lucreze repede și bine.
Trimite articolul
XInvestiti si in gazul metal in orasul Lipova ca vad ca investiti in Aeroport care nu aduce nici un folos aradenilor. Oare ati putea?