Ovidiu Guleș: Fără doar și poate, orașul nostru avea nevoie de o nouă administrație. O administrație care să pună faptele înaintea vorbelor. Am realizat acest lucru în cei patru ani în care am îndeplinit funcția de consilier local. Mi-am dat seama pe parcursul primilor doi ani de mandat că nu mergem în direcția bună, că administrația nu are o viziune clară asupra direcțiilor de dezvoltare pe care ar trebui să le urmeze orașul. Și uite așa, orașul în care am crescut și în care m-am întors după terminarea studiilor, a început să bată pasul pe loc. Au lipsit proiectele cu adevărat importante pentru cetățeni, a lipsit transparența, iar Primăria a devenit un loc tot mai neprimitor pentru chișeuani și nădăbani. Am decis să candidez tocmai pentru a schimba această abordare, care nu reprezenta un beneficiu pentru comunitate și pentru chișeuani. Avem unul dintre cele mai importante orașe din județ, cu o poziționare ofertantă și, cu toate acestea nu am reușit să ne dezvoltăm așa cum s-ar fi putut. Sigur că stăm bine la ocuparea forței de muncă, datorită zonelor industriale care s-au dezvoltat de-a lungul anilor, însă orașul are nevoie și de alte proiecte, în special cele de natură să-i determine pe tineri să rămână acasă sau să se întoarcă în orașul natal după finalizarea studiilor.
JA: Aţi câştigat primăria unui oraş, lucru deloc uşor. Care credeţi că au fost motivele pentru care oamenii au decis să vă aleagă pe dumneavoastră, în detrimentul candidatului aflat pe funcţie? Care au fost atuurile dumneavoastră şi care au fost punctele slabe ale contracandidatului?
O.G.: Oamenii mă cunosc, au văzut ce am realizat de-a lungul anilor în mediul privat, am preluat afacerea de la părinții mei și am reușit să o dezvolt pe mai multe paliere. Așa am reușit ca în ultimii 25 de ani, prin efort susținut, prin dedicare și administrare eficientă să pun bazele unei afaceri profitabile, care a creat zeci de locuri muncă și a contribuit la dezvoltarea orașului. Sunt un om al faptelor, al realizărilor concrete. Sunt caracterizat prin ambiție și determinare, seriozitate, responsabilitate, sinceritate, flexibilitate, perseverență, sunt un bun organizator și un om de cuvânt! Știu să-mi țin aproape angajații, sunt respectat, în firme sunt fluctuații mici de personal și avem angajați care ne sunt alături de peste 25 de ani. Sunt un om de cuvânt, sunt un antreprenor care, împreună cu familia, am pus temeliile unui grup de 4 firme cu domenii de activitate diferite, cu o cifră de afaceri mai mare decat bugetul primăriei. Cred că toate cele de mai sus mi-au oferit un avantaj în fața contracandidatului meu care, din păcate, nu a reușit să se ridice la înălțimea promisiunilor cu care a câștigat primul său mandat de primar, iar chișeuanii au taxat acest lucru la urne. S-a simțit nevoia de schimbare, oamenii erau nemulțumiți și au votat în consecință.
JA: Care sunt promisiunile pe care dumneavoastră şi echipa dumneavoastră le-aţi lansat în campanie şi, sincer vorbind, câte dintre ele sunt fezabile? În plus, care este modalitatea prin care le veţi pune în practică?
O.G.: Am mers pe multe direcții de dezvoltare și am gândit proiecte nu doar pentru cei ce locuiesc în Chișineu-Criș, ci și pentru cei din Nădab și Pădureni, care s-au simțit neglijați în mandatul trecut. În primul și în primul rând, vom avea un program școală după școală, sau after school cum mai este el cunoscut, program care a fost foarte solicitat de către părinți. Acest program va putea fi pus în practică cât de curând. Tot pe partea de educație și învățământ vom construi o clădire nouă pentru școală, astfel încât elevii, dar și cadrele didactice, să beneficieze de cele mai bune condiții. Vrem să creștem generații educate, competente, care să aibă parte de un start bun în viață și pentru asta este nevoie de cele mai bune resurse. Finanțarea se va face și aici din bugetul local. Intabularea proprietăților este un alt punct important de pe lista mea de promisiuni cu care am câștigat primăria. Sunt mulți oameni care nu au acte pe terenuri, pe grădini, atât în Nădab, cât și în Chișineu-Criș și Pădureni. Fără acte, oamenii nu pot face nicio mișcare din punct de vedere imobiliar, iar mulți dintre ei nu știu nici în ce direcție să o apuce pentru a se întabula. De aceea, vom oferi sprijin și îndrumare în relația cu instituțiile statului. Un alt punct deosebit de important este înființarea unui birou al primăriei la Nădab pentru a veni în sprijinul oamenilor când vine vorba de plata taxelor, a impozitelor sau de eliberarea unor documente. E anormal să fie nevoiți să vină la Chișineu-Criș pentru chestiuni minore care se pot rezolva mult mai simplu. Clădirea o avem deja, trebuie doar renovată, iar restul sunt doar detalii birocratice. Tot la Nădab avem în plan un sens giratoriu pe care l-au cerut oamenii în timpul întâlnirilor pe care le-am avut pe parcursul campaniei electorale. Este nevoie de o astfel de măsură pentru fluidizarea traficului și vom face demersurile necesare pentru implementarea cât mai curând a acestui proiect. Vom asigura și legătura între Chișineu-Criș și Nădab, pe cheltuiala Primăriei, prin achiziționarea unui autobuz. Deși următorul proiect nu s-a aflat pe lista mea în timpul campaniei electorale, am început deja demersurile pentru identificarea de terenuri pe raza unității administrativ-teritoriale, terenuri pe care dorim să construim locuințe pentru tinerii sub 35 de ani. Ne dorim ca tinerii să opteze din ce în ce mai des pentru a rămâne în Chișineu-Criș sau pentru a se întoarce în Chișineu-Criș la finalizarea studiilor. Locuri de muncă sunt, mai rămâne să le creăm celelalte condiții pentru a-i atrage să rămână acasă. Ne dorim să accesăm fonduri europene pentru o policlinică modernă, unde chișeuanii să beneficieze de asistență medicală decontată de Casa de Asigurări de Sănătate, dorim să continuăm anveloparea blocurilor, dar să construim și un centru pentru vârstnici. Legat de fezabilitatea lor, totul este posibil atunci când singurul tău interes este binele comunității. Sigur că depindem de finanțări, mai intervine și birocrația, însă vom aborda totul cu seriozitate și eu sunt convins că, alături de echipa mea, vom reuși să facem tot ce ne-am propus.
O. G.: Cel mai urgent ar fi proiectul de digitalizarea a Primăriei, un proiect din fonduri europene, programul școală după școală, pe care l-am menționat anterior, la fel și înființarea biroului Primăriei la Nădab. Programul școală după școală va intra în linie dreaptă anul viitor, iar celelalte două proiecte vor fi implementate în prima parte a anului viitor. Vom avea și un GAL prin schimbarea destinației unui proiect pierdut de vechea conducere. Dacă, în calitate de consilier local, nu aș fi fost atent la termene, banii alocați acelui proiect s-ar fi pierdut definitiv.
JA: O mare parte dintre fondurile europene dedicate actualului exerciţiu financiar sunt epuizate sau pe care să se epuizeze. Drept urmare, şansele ca dumneavoastră să gândiţi şi să implementaţi un proiect european de la zero sunt destul de mici. Cum veţi reuşi să vă „lăsaţi amprenta” asupra oraşului la finalul acestui mandat?
JA: Şi o ultimă întrebare: având în vedere că veniţi din mediul privat, cum credeţi că vă veţi adapta birocraţiei şi termenelor lungi şi foarte lungi care se regăsesc în administraţie?
O.G.: Nu va fi un proces ușor, cu siguranță. Mediul privat îți oferă avantajul de a fi propriul tău stăpân, de ați gestiona fondurile după bunul plac, și de a le direcționa în direcția care ți se pare potrivită la acel moment pentru a-ți dezvolta afacerea. În administrație, nu ești singur. Sunt o sumedenie de factori de care trebuie să ții cont, însă ne bucurăm de majoritate în Consiliul Local, ne bucurăm de susținere din partea Consiliului Județean Arad, prin președintele Iustin Cionca, care va sprijini proiectele Crișului. Un alt avantaj pe care îl avem este că suntem cel mai dezvoltat oraș din județ și avem un buget ridicat, fapt care ne va permite să gândim și să dezvoltăm proiecte ambițioase. Am experiență în administrație, am fost consilier local în mandatul trecut, așa că am avantajul de a cunoaște ce s-a făcut, dar și ce nu s-a făcut în primărie. Știu de unde să încep, cum s-ar zice. De asemenea, mă bazez pe experiența mea de 25 de ani de antreprenoriat, am lucrat cu fonduri europene, am 10 proiecte câștigate, prin urmare în acest domeniu sunt acasă. Vor fi hopuri, vor fi dificultăți, mai ales că specialiștii avertizează despre o criză economică în viitorul apropiat, însă sunt convins că vom reuși să o scoatem cu bine la capăt. Mi-am propus să fiu transparent, să comunic cu oamenii constant, să mă sfătuiesc cu ei și să le explic, pas cu pas, care sunt planurile noastre, care sunt pașii ce trebuie făcuți și ce pot aștepta concret și etapizat de la actuala administrație. Am alături o echipă puternică și dedicată, iar împreună vom reuși să facem tot ce ne-am propus, chiar dacă pentru unele proiecte va fi nevoie de răbdare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!