1. JURNAL ARĂDEAN. Ați preluat de câteva luni sarcina deloc simplă de a pune în regulă drumurile Județului Arad. Care este situația drumurilor din Arad în acest moment?
SERGIU BÎLCEA. Consiliul Județean Arad are în acest moment în total aproape 1.200 de kilometri de drumuri județene în administrare. Foarte multe au durata de viață expirată, au fost construite în anii 1970 – 1980 și trebuiesc acum reabilitate. Țin să precizez că vom merge pe ideea reabilitării drumurilor și nu a reparării lor, pentru că dorim ca lucrările pe care le vom face să reziste cât mai mulți ani.
2. Care sunt prioritățile? Ce drumuri trebuie reparate cât mai urgent?
SERGIU BÎLCEA. Indiscutabil, drumul Arad – Șiria este prioritatea numărul unu. Este cel mai circulat drum județean de la noi din județ. În plus, pentru a asigura o axă viabilă de transport pe diagonala județului dinspre Municipiul Arad spre nord-est, am identificat și avem în plan reabilitarea carosabilului și dincolo de Șiria, spre Pâncota și mai departe spre Buteni via Tîrnova și Șilindia.
O altă prioritate o reprezintă drumurile din nordul județului. Și acolo avem drumuri cu o fundație depășită și de aceea consider că va trebui să intervenim urgent. Documentația pentru drumul Mișca – Apateu – Berechiu este deja depusă la Ministerul Dezvoltării iar pentru drumul ce leagă Sintea Mare de Șepreuș și Cermei lucrăm la documentația pentru reabilitare.
3. Până la terminarea acestor lucrări ce soluții aveți pentru arădenii care circulă în aceste zone? Pe unde să ocolească drumurile ce trebuiesc reabilitate și anul viitor lucrările?
SERGIU BÎLCEA. Am cuprins în buget sume pentru refacerea drumurilor de pe traseul Arad – Zimandu Nou – Sântana – Pâncota. Aceasta poate fi o rută alternativă dinspre Municipiul Arad spre centrul Județului. Drumul județean dintre Zimand și Sântana a fost refăcut de curând, mai avem de lucru acolo doar la marcaje, iar drumurile dintre Sântana și Pâncota și mai departe între Pâncota și Seleuș vor fi reabilitate din fondurile Consiliului Județean imediat ce vremea o va permite, cel ma probabil în primăvara anului viitor.
4. Mai sunt și alte drumuri pe care Consiliul Județean intenționează să le reabiliteze?
SERGIU BÎLCEA. În viitorul apropiat va trebui să reabilităm drumul dintre Neudorf și limita de județ cu județul Timiș; de asemenea, avem în plan terminarea drumului dintre Macea și Dorobanți; a fost aprobată de către consilierii județeni documentația pentru drumul Gurahonț – Dieci – Buteni și de asemenea vom demara demersurile pentru accesa fonduri pe Programul Transfrontalier pentru drumul Curtici – Sânmartin – Socodor.
5. Aveți planuri și pentru drumuri județene noi, construite de la zero?
SERGIU BÎLCEA. Există un asemenea plan. Vorbim chiar de un drum care va fi construit, sperăm noi, cât mai repede și anume centura de sud est a Municipiului Arad. Acest drum va lega DN69 și Autostrada A1 din sudul Municipiului Arad de DN 7. Această centură va fi un drum județean care va trece în apropiere de Fântânele, va ocoli Vladimirescu și se va lipi de DN7 undeva în dreptul fostului Combinat Chimic.
6. Planurile sunt multe însă cum o să reușiți să finanțați toate aceste reabilitări, toate aceste lucrări? Din ce bani?
SERGIU BÎLCEA. Am început deja să adunăm documentația pentru accesarea de fonduri europene, care sunt o sursă de finanțare viabilă asupra căreia va trebui să ne aplecăm foarte atent în anii care vor urma. Pentru drumul Arad – Șiria – Pâncota – Buteni avem pregătită documentația pentru accesarea de fonduri prin Programul Operațional Regional și la fel vom face și cu centura de sud est a a Municipiului Arad.
7. Ca vicepreşedinte al PNL Arad, cum vedeţi alegerile parlamentare în judeţul nostru ?
SERGIU BÎLCEA. Aşa cum la alegerile locale, pentru CLM şi CJA, PNL Arad a susţinut echipe puternice, sudate, tot aşa va fi şi la alegerile parlamentare. Vom arăta încă odată că echipa înseamnă forţă şi valoare, înseamnă capacitatea de a susţine în Parlamentul României interesele arădenilor. Aşa cum PNL Arad a făcut şi face în municipiu şi judeţ.
„Mergem pe ideea reabilitării drumurilor, pentru ca lucrările să reziste cât mai mulţi ani” Sergiu Bîlcea
Citiți principiile noastre de moderare aici!