Consilierul local municipal Ionel Ciupe critică modul în care Primăria Arad înțelege să reglementeze unele situații, susținând faptul că Municipalitatea nu merge până la capăt și complică în loc să simplifice lucrurile în favoarea cetățenilor orașului. „Am văzut că la nivelul Primăriei Arad sunt intenții bune, dar acestea nu sunt duse niciodată până la capăt. Ca atare, în loc să facă o treabă bună, plecând urechea la cererile arădenilor și ale consilierilor locali, municipalitatea face lucruri de mântuială, ascultând în fugă ce au de spus locuitorii urbei. Jumătățile de măsură nu ne vor duce nicăieri. Dacă vrei să faci ceva și să vii în întâmpinarea problemelor ridicate de arădeni, trebuie să-i asculți până la capăt și să iei decizii până la capăt. Dacă vrem să facem ceva constructiv, trebuie să ne asumăm și greșelile, și schimbările”, a punctat Ionel Ciupe.
Ce stă în spatele acestor acuze? „De curând am punctat faptul că CLM a adoptat hotărâri care depășesc cadrul reglementărilor naționale și a fixat suprataxe, toate în detrimentul arădenilor. Am făcut referire atunci la taxele speciale propuse de Primăria Arad și votate de CLM și la hotărârea CLM din 20 martie 2020 <privind stabilirea modului de eliberare a Acordului/autorizației privind racordul la rețelele tehnico/edilitare și a Avizului de săpătură realizate pe proprietăți aparținând domeniului public al Municipiului Arad și care afectează structura căilor de comunicații rutiere, străzilor, podurilor, parcărilor, pistelor de biciclete, trotuarelor/aleilor etc. terenurilor de sport, precum și spațiilor verzi>. Punctam tot atunci că, în timp ce legea din România nu cere avize în unele cazuri, la Arad se cer. Legea 193/2019 spune negru pe alb în articolul 4 că <avizele obținute de solicitant sunt valabile atât pentru autorizarea executării lucrărilor de construcție, cât și pentru autorizarea lucrărilor de racorduri și branșament la rețelele publice de apă, canalizare, gaze, termice, energie electrică, telefon, televiziune prin cablu și altele asemenea, fără a se solicita eliberarea altora>, dar hotărârea CLM de mai sus cere avize, într-o exprimare cu totul alambicată. Spuneam atunci că, la Arad, indiferent că vorbim de construcție nouă sau de construcție veche pe care vrei să o racordezi la rețele, se mai solicită un rând de avize, chiar dacă legea zice clar că nu trebuie solicitate la casă nouă, că sunt valabile avizele obținute la ridicarea ei. La Arad erai, însă, trimis la Biroul de acord unic pentru o suprataxare și suprabirocratizare. Ceream atunci respectarea legii și simplificarea procedurilor și precizam că, în unele cazuri, în cazul branșării la rețelele edilitare e suficient un acord și întocmirea unei declarații pe proprie răspundere a firmei care execută lucrările edilitare. Primăria pare acum că mi-a ascultat sfatul, pentru că domnul primar Călin Bibarț revine și propune în ședința CLM de joi o modificare a hotărârii CLM din martie 2020. Din păcate, cei care au întocmit actul fie nu au știut cum să simplifice procedurile pentru arădeni, fie nu au vrut, ci au decis să le complice mai mult, fie au fost puși să facă așa, ceea ce sper să nu fie adevărat. Pentru că fără a simplifica procedurile în cazuri branșărilor, în proiectul de acum se propune să fie întocmită și o declarație pe proprie răspundere, unde cel care face branșamentele își asumă tot. Eu am propus o astfel de declarație, cum este și normal, dar, dacă îţi asumi totul, de ce mai trebui să obții și încuviințările celorlalți, în condițiile în care această declarație acoperă situația?”
Consilierul local municipal mai punctează faptul că „taxa specială aferentă verificării documentației nu a dispărut, suntem tot surpataxați, se mai cere în plus o documentație tehnică care să trateze refacerea domeniului public, care din punctul meu de vedere este o exagerare, iar lucrurile se complică și mai mult la finalul proiectului de hotărâre, când se cere și avizul Poliției Rutiere la efectuarea de branșamente, deși un astfel de act s-ar impune doar dacă este afectată circulația pe drumurile publice, și nu la orice fel de branșamente. Sunt și alte chestiuni care ridică semne de întrebare. Nu vreau să intru în detalii tehnice, pentru că aceste lucruri privesc specialiștii, dar Primăria Arad trebuia să se consulte cu cei care sunt în domeniu, pentru a face ca această hotărâre să vină în întâmpinarea lor. Mai multă birocrație, mai multe taxe, mai multe formulări alambicate nu servesc nimănui! Dacă au vrut să țină cont de sfaturi, trebuiau să plece urechea până la capăt. Altfel, așa cum se întâmplă acum, o intenție pe care eu aș fi văzut-o lăudabilă (au vrut să modifice acolo unde au greșit) ajunge să creeze și mai multe neplăceri și atrage tot mai multe critici”.
La final, Ionel Ciupe punctează: „Primăria Arad trebuie să înțeleagă odată pentru totdeauna: actele pe care le propune, proiectele, hotărârile, trebuie să vină în beneficiul arădenilor, nu să le complice existența. Acestea este rolul Municialității: să întindă o mână de ajutor celor pe care îi gospodărește la nivel de oraș. Sper doar că această propunere se va îndrepta până joi, la momentul votului”.
Trimite articolul
XDomnule consilier Ciupe,pe cand ceva si in avantajul nostru al oamenilor simpli ?
Asa da , un consilier care se gandeste sa tranteasca birocratia din Primaria Aradului , te felicit , domnule !
-
Ar fi bun de primar,ce mai tura-vura !
Dl. Ciupe, nu te-am suportat niciodata , personal sau politic, dar iti apreciez initiativa .
Lucrez in domeniu si o sa fac un mic rezumat, ca sa inteleaga doritorii de racorduri la retele edilitare , dar si cititorii :
Bransament gaz +- extindere retea :
Vine clientul cu documentatia de la Eon . Se depune documentatia pentru certificat de urbanism (intre 5 si 15 lei). Daca nu are ridicare topo, inca 72 de lei . Se primeste certificatul de urbanism, si in functie de casutele bifate se solicita avize de amplasament. Apa canal (asta-i cel mai nasol caci dureaza 2 luni) – 142,80 Lei, Mediu – 105 lei + 5 lei comision Posta Romana, Aviz Enel- 75 Lei, Aviz Orange – 145 lei PF (345 PJ+recomandare prezenta specialist 1000+TVA/zi, minim 2 zile), Aviz Telekom – 145 PF – 345 PJ, Aviz ordinul Arhitectilor – 400 , Aviz Politia Rutiera – 100(foarte simpatic si foarte de treaba dl de la Rutiera, mai rar asa ceva), Aviz Directia tehnica + spatii verzi – 50, Cerere de aviz de sapatura – circa 50 Lei
(ii anunti cu 15 zile inainte si primesti documentatia dupa 30 de zile), Aviz de sapatura (cu mentionarea datei si orei cand efectuezi lucrarea) circa 75 lei/zi , tot cu anunt inainte cu 15 zile inainte si ridicare documentatie dupa 30 de zile . Birocratie cat cuprinde. Fac o paranteza : Anul trecut am platit aviz de sapatura pentru un client si am declarat ca lucrez intre 2-4 iulie, am platit, dar a fost potopul de pe lume si nu puteam sa-i electrocutez pe muncitori bagandu-i sa sudeze in apa si am amanat 3 zile lucrarea. 1000 lei amenda. Am platit-o .
Contract cu ASA pentru moloz – minim 500 lei. Contract cu firma acreditata gazon (Vine de la Timisoara si mi-a zis ca nu se complica sa vina sa arunce 3 seminte de iarba peste un sant). De ce nu as putea sa duc eu molozul la ASA contr cost ? De ce avem in Arad firma specializata din Timisoara in semanat iarba. SUNTEM PROSTI ?
Din ratiuni legate de dispret/greata/voma/diaree/sex fata de institutia primarului, ma opresc aici.
Singura problema ramane faptul ca acel client al nostru si mare contribuabil la taxe si impozite locale va da intotdeauna vina pe noi, ca executanti ai lucrarii, pentru birocratie si durata, desi nu suntem vinovati !
Concluzie : Majoritatea colaboratorilor mei nu mai iau lucrari de racorduri retele pe orasul Arad. Nici NOI .
Totodata, (scriu cu majuscule ) : FELICIT PRIMARIILE DIN JUDET, IN SPECIAL PRIMARIA VLADIMIRESCU , PENTRU OPERATIVITATE SI DISPONIBILITATE.
Rusine Primaria Arad .
De ani buni se chinuie Ciupe sa scoata la iveala problemele cu care ne confruntam noi cei de rand. Multumesc ,domnule consilier pentru perseverenta ,in numele mai multor localnici.
Este absolut revoltator faptul ca in Arad angajatii Primariei isi permit sa isi bata joc de noi , vreau sa stiu de ce primarul nu ia masuri ferme , de ce nu aduce profesionisti , oameni care sa se implice si sa simplifice lucrurile , oricum un sincer BRAVO , consilierului municipal Ionel Ciupe !!!
Ciupe e pe faza ! Vegheaza la ” bunul mers “al problemelor ridicate de arădeni – racordurile la rețelele edilitare. Noroc cu el ,ca asa mai vedem si noi ce fac “alesii nostri ” !!!!!
Domnule consilier Ciupe -va imaginati cum ne plimba primaria pe noi cei care nu suntem familiarizati cu actele ? Canditi faci o casa noua si ai nevoie de avize -te -a batut ” soarta “,ca nu mai sti de tine.Faceti ceva in aceasta privinta,ca pentru mine si cei ca mine este aproape imposibil.Noi nici nu ne cunoastem drepturile,pentru ca nu ne sunt accesibile si nu din cauza noastra.
In loc sa ne scapam de birocratie,noi marim si schimbam ce am facut pana acum,cum se explica ! Uite exemplu de fata,un consilier (nu unul oarecare ) implicat incearca sa desluseasca. Felicitari domnule Ciupe pentru initiativa.