Intervenția a avut loc în cadrul dezbaterii pe marginea punerii în aplicare a Directivei serviciilor mass-media audiovizuale.Dezvoltarea internetului face ca un număr tot mai mare de cetățeni să aibă acces la serviciile audiovizuale clasice sau la cerere. Concomitent, piețele, dar și comportamentul consumatorilor se schimbă cu rapiditate. Analiza Comisiei Europene asupra aplicării Directivei serviciilor media audiovizuale devine, astfel, un instrument util în planificarea ajustării cadrului de reglementare din domeniu.
“Printre aspectele pe care le consider prioritare, amintesc înăsprirea măsurilor din statele membre pentru protecția minorilor față de comunicările comerciale ce încurajează comportamentele nesănătoase, în special în domeniul alimentar. De asemenea, salut faptul că toate statele membre au respectat prevederea de a furniza minimum 10% opere europene independente, dar atrag atenția asupra obiectivului limitat pe care îl reprezintă acest procent. Semnalez și importanța furnizării de servicii media persoanelor cu deficiențe de vedere sau de auz”, afirmă europarlamentarul Matula, membru în Comisia pentru cultură și educație a Parlamentului European.
***
Directiva 2010/13/UE reprezintă elementul fundamental al reglementării mass-mediei în Uniunea Europeană. Comisia Europeană trebuie să prezinte Parlamentului European, o dată la trei ani, un raport privind aplicarea directivei în statele membre. Aplicarea directivei are o influență benefică asupra dezvoltării pieței. Conform datelor Observatorului European al Audiovizualului, la sfârșitul anului 2012, în Uniunea Europeană există peste 8 000 de furnizori de servicii de televiziune și peste 2 000 de furnizori de servicii la cerere.
CITESTE SI:
Citiți principiile noastre de moderare aici!