ARAD. Consiliul Judeţean Arad a pornit o veritabilă campanie de protejare a drumurilor judeţene, în special a celor proaspăt modernizate. După nenumărate acţiuni comune, purtate în parteneriat cu Inspectoratul de Poliţie Judeţean Arad, CJA îşi caută noi „aliaţi” în tentativa de a elimina camioanele supraîncărcate de pe şoselele din judeţul nostru. În acest sens, a fost întocmit un proiect de hotărâre care face referire la încheierea unui protocol de colaborare între instituţia judeţeană şi un alt organ de control, respectiv Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR).
Acest organism se ocupă, de obicei, cu efectuarea controalelor la camioanele care circulă pe drumurile naţionale şi pe autostradă. Însă Iustin Cionca, preşedintele Consiliului Judeţean Arad, spune că ar vrea să implice ISCTR-ul şi la controalele camioanelor de pe drumurile judeţene.
„Am avut, iniţial, o discuţie cu reprezentanţii ISCTR, iar acum încercăm să perfectăm un parteneriat care să ducă la protejarea drumurilor judeţene, în special a celor modernizate recent. Anul trecut, în parteneriat cu Poliţia, au fost aplicate sute de amenzi transportatorilor care nu respectau tonajul. Noi ne dorim, în continuare, să combatem acest fenomen, care duce la degradarea, la distrugerea şoselelor. Consiliul Judeţean investeşte zeci de milioane de euro în modernizarea drumurilor, iar transportatorii îşi bat joc, efectiv, de aceşti bani, de munca depusă pentru realizarea noilor drumuri”, a spus Cionca.
Nu le este duşman
Preşedintele CJA a ţinut să precizeze faptul că acesta nu este un război dus cu firmele de transport marfă, ci doar o luptă pentru şoselele pe care circulăm noi, arădenii.
„Vreau să se înţeleagă foarte clar faptul că nu sunt duşmanul societăţilor de transport. Din contră, ştiu că sunt contributori importanţi la buget, ştiu că oferă locuri de muncă. Vreau doar ca aceste firme să înţeleagă că trebuie să respecte şi ei munca noastră, cum şi noi le-o respectăm pe a lor. Nu înţeleg de ce aleg, deliberat, să distrugă drumurile pe care tot camioanele lor circulă. Pentru că un drum rău afectează şi autovehiculele, iar reparaţiile sunt suportate tot de către acele firme”, a spus Cionca.
La vot
Protocolul de colaborare dintre CJA şi ISCTR face obiectul unui proiect de hotărâre care va fi supus dezbaterii şi votului consilierilor judeţeni. Şedinţa în care acest proiect va intra pe ordinea de zi va avea loc miercuri, 28 aprilie.
Trimite articolul
XAdică o nouă pepiniera de șpagă pentru isctr.
-
Puncte fixe de cântărire pe banda de rulare și camere de identificare, dacă se vrea cu adevărat ceva, interacțiunea cu omul se lasă cu spaga de cele mai multe ori.
Isctr nu are în atribuții așa ceva, amenzile vor fi nule, munca în zadar. Ei nu vor putea da amenzi pe județene ptr ca administratorul drumurilor județene e consiliul nu ministerul transporturilor, competențe diferite.
-
pot da amenzi pt program pe orice drum si unde sta isctr ul pe drum trece 1 camion pe ora
Jumătate din ei au firme de transport înscrise pe mătușa. Mult i – ați cautat?
Pot face echipe mixte și atunci, nu văd unde este problema dacă numai despre amenzi este vorba !!!!
Doar ca majoritatea agentilor ISCTR au basculele si camioanele lor……
Ce fel de reabilitare este facta dacă un drum ,,modern’ nu rezista camioanelir moderne?
Sau ramanem tot la traficul cu căruțe?
Avem parteneriat cu omologii din Ungaria pe 100 km deoparte si alta a frontierei de stat , daca ai nostrii ( ISCTR) nu sant competenti si in stare sa puna ordine in acest amalgam de spagi D-L Cionca ar putea rezolva problema cu partea maghiara, impreuna cu Politia Romana. daca se vrea se poate.