Reprezentanţii ISJ Arad regretă amplificarea nefastă a subiectului privind reducerea unei clase a IX a, profil teoretic, de la Colegiul Naţional „Moise Nicoară” Arad.
În baza acţiunilor iniţiate de unitatea şcolară, a declaraţiilor de presă ale reprezentanţilor acestei unităţi şcolare şi ale reprezentanţilor locali ai sindicatelor din învăţământ precizăm următoarele:
1. La stabilirea/avizarea planului de şcolarizare s-a avut în vedere faptul că începând cu anul şcolar 2008-2009 până în prezent s-au pierdut 10 clase de la filiera tehnologică, în timp ce la filiera teoretică s-au pierdut doar 2 clase.
2. În cadrul proiectului planului de şcolarizare pentru anul şcolar 2013 -2014 s-a decis la nivel de ISJ reducerea unor clase atât de la filiera teoretică, cât şi de la filiera tehnologică, în vederea respectării echilibrului între pregătirea teoretică şi tehnică, în concordanţă cu benchmark-ul european de includere a tinerilor pe piaţa muncii, stabilind o ţintă europeană de 85% .
3. Au fost reduse clase din filiera teoretică de la 5 unităţi şcolare, nu doar de la Colegiul Naţional „ M. Nicoară”.
Precizăm că stabilirea reţelei şcolare se face conform unei proceduri aplicabile la nivel naţional, particularizată pe nevoile la nivel regional, care presupune următoarele etape operaţionale:
analize comparative;
raportarea la ţintele strategice pe domenii profesionale din Planul local de acţiune;
centralizarea proiectelor planului de şcolarizare din unităţile şcolare
analiza şi validarea propunerilor de către Consiliul de Administraţie al ISJ
avizarea proiectului planului de şcolarizare validat de CA al ISJ, de către membrii CLDPS(Comitetului Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social) şi reprezentantul CNDIPT(Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic) la nivel regional.
4. Propunerile unităţilor şcolare, privind planul de şcolarizare pentru anul viitor, au fost analizate, aprobate şi avizate în decursul lunii ianuarie.
5. Colegiul Naţional „M.Nicoară” a depus o sesizare la ISJ, după avizarea planului de şcolarizare, în care ne comunicau indicatorii asumaţi în vederea derulării proiectului de reabilitare, indicatori pe care nu i-am cunoscut la momentul aprobării planului de şcolarizare.
6. Considerând chiar şi aceşti indicatori, nu se justifică motivaţia, întrucât aceştia vizează numărul de clase şi numărul de elevi, nefăcând referire punctuală la nivelul de clase (de liceu sau de gimnaziu).
7. Am sugerat unităţii şcolare să extindă numărul de clase la gimnaziu.
8. Prin reducerea unei clase de liceu nu se afectează numărul de normele didactice, respectiv, nu există riscul de restrângeri de activitate.
9. Reprezentanţii sindicatelor din învăţământ fac parte din CLDPS, respectiv din Consiliul de Administraţie al ISJ, în calitate de observatori. Aceştia au fost prezenţi atât la întâlnirea CLDPS, cât şi la şedinţa CA în care s-a avizat planul de şcolarizare şi nu au avut obiecţii. Prin urmare, nu ne explicăm declaraţia de presă a domnului Ieneşescu prin care afirmă că decizia ISJ(repetăm luată în prezenţa domniei sale) este un abuz.
10. În ceea ce priveşte scrisoarea deschisă din presă, adresată domnului inspector şcolar general de către colectivul de la Colegiul Naţional „ M. Nicoară” , precizăm că ne-a surprins în mod neplăcut prin limbaj şi atitudine. Nu contestăm dreptul la exprimarea opiniei, la apărarea punctului de vederea, dar considerăm totală lipsă de profesionalism în a aduce atacuri directe la persoana domnului inspector şcolar general, la a acuza de incompetenţă Inspectoratul Şcolar şi mai ales, în a se erija în singura şcoală de valoare din judeţ.
11. Noi, în calitatea pe care o avem încercăm să fim echidistanţi şi obiectivi în aprecieri şi decizii, să gestionăm cu răbdare şi calm situaţiile de criză şi suntem primii interesaţi de calitatea şi valorile promovate în unităţile de învăţământ din judeţ.
12. Dacă am apelat la această unitate şcolară în diverse situaţii, pentru organizarea unor manifestări, am apelat şi la alte unităţi şcolare, pe care, în egală măsură le apreciem.
13. Reproşul făcut inspectorului şcolar general de a fi refuzat dialogul cu reprezentanţii unităţii şcolare, precum şi acuzaţiile de laşitate nu îşi au locul la acest nivel şi în acest context, mai ales că inspectorul şcolar general, în discuţiile prealabile cu reprezentanţii unităţii şcolare şi-a exprimat punctul de vedere apreciativ privind valorile promovate de această şcoală şi privind abilităţile incontestabile ale echipei manageriale.
14. Nu considerăm demn de statul şi deontologia educatorilor astfel de atacuri la persoană şi astfel de afirmaţii denigratoare.
15. Precizăm că în cursul zilei de marţi, 6 martie, este programată întâlnirea reprezentanţilor ISJ Arad cu personalul de la Colegiul Naţional „M.Nicoară”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!