„Până la data de 10 octombrie 2019, inspectorii de muncă din cadrul ITM Arad – Serviciul Securitate și Sănătate în Muncă vor desfășura o acțiune de informare și control pentru verificarea modului în care sunt respectate cerințele minime de securitate și sănătate în muncă, în instituțiile de administrație publică de pe raza județului Arad”, a anunțat inspector șef ITM Arad, Ecaterina Isac.
Practic, prin aceste acțiuni ITM vizează „creșterea nivelului de respectare a legislației în domeniul securității și sănătății în muncă de către autorități și instituții publice, clarificarea unor aspecte în ceea ce privește modul de interpretare și de aplicare a unor prevederi legale în domeniul securității și sănătății în muncă, stabilirea de măsuri de remediere a neconformităților constatate”.
Lucrători fără pregătire
„Acțiunea se desfășoară sub coordonarea Inspecției Muncii, fiind motivată de evenimentele înregistrate în cadrul unităților administrativ teritoriale atât de către lucrătorii angajați cu contract individual de muncă cât și în timpul prestării de activitate în folosul comunității de către beneficiarii Legii nr. 416 / 2001. Evenimentele au fost generate cu precădere de executarea unor lucrări de către lucrători fără pregătire și instruire corespunzătoare, fără ca aceștia să fie supravegheați de persoane competente, de lipsa echipamentelor de muncă, de neasigurarea măsurilor de protecție a lucrătorilor sau folosirea lor la operații pentru care nu aveau aviz sau calificare necesară”, a mai transmis Isac.
Informare și apoi amenzi
Inspectorii de muncă vor proceda, în prima fază, la informarea angajatorilor asupra modului cum se respectă și se aplică prevederile legislative din domeniul de competență, vor furniza totodată informații cu privire la mijloace de aplicare a acestor dispoziții. Această etapă va fi urmată de o alta, de verificare a respectării cerințelor impuse de legislația din domeniul sănătății și securității în muncă, întrucât doar o conduită adecvată și conformă cu legea asigură prevenirea riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională.
Trimite articolul
XLa ANAF pe cand?
In anumite institutii mai merg si cei ce au iesit la pensi e sa dea o mana de ajutor, in loc sa se angajeze personal ! Interesul e ca nu se afla pe statul de plata dar mai ” ciubucaresc ” ceva stiind-ui lumea apeleaza la ei si astfel se pune in aplicare traficul de imagine si interese. Acum probabil vor sta o vreme pe acasa daca s-au anuntat controale !
Inspectorii sa verifice patronii cum isi platesc muncitorii sambata si duminica !Adica pe cei ce nu-si platesc angajati conform legi !