JA. Domnule președinte, drumul județean Arad-Horia-Șiria-Pâncota este drumul cel mai discutat, cel mai dezbătut în spațiul public arădean. Ce se întâmplă astăzi pe acest șantier?
Iustin Cionca. Se muncește. Dar înainte să dezvolt cum și unde exact se muncește, aș explica de ce drumul acesta este atât de disputat. Nu fac o incursiune istorică, să le reamintesc arădenilor în ce condiții Victor Ponta lua de la județul Arad banii pentru modernizarea acestui drum și ne lăsa cu el în aer. După un ping-pong cu autoritățile centrale am constat, atunci când am ajuns președinte al Consiliului Județean, că drumul Arad-Șiria a trecut când la stat, când la județ, dar fără să aibă finanțare pentru reparare. În anul 2016 am stabilit că acest drum este prioritar, pentru că deservește aproape 100.000 de arădeni. Și ca să nu mai depindem de capriciile nimănui la București, am depus un proiect de finanțare din fonduri europene, pe care l-am și câștigat. Numai că tot la funcționarii de la București am ajuns, odată cu implementarea proiectului și am avut cea mai neplăcută surpriză din cariera mea de om politic și de administrație. Peste 1300 de zile ne-au ținut dosarul cu proiectul drumului Arad-Șiria în diferite dosare, de la diferite instituții, și ne-au împiedicat astfel să începem să lucrăm. Am sesizat de două ori această situație primului ministru al României…
JA. De ce a fost blocat dosarul, mai exact?
I.C. Pentru că ne-am dorit ca firma câștigătoare să muncească și noaptea, să termine lucrarea mai repede. Am vrut să garanteze că nu este o firmă de apartament și că are suficiente utilaje și suficienți muncitori să poată lucra bine. Dar astăzi aceste lucruri nu mai contează. Am fost blocați și lucrarea, care trebuia să fie gata anul trecut, a început cu adevărat anul acesta, fiindcă așa sunt legile în România, un birocrat poate pune în pericol un proiect pe care o instituție a lucrat ani de zile și pe care o sută de mii de oameni îl așteaptă cu disperare.
JA. Revenind la ce se întâmplă astăzi pe șantierul drumului județean Arad-Horia-Șiria-Pâncota, câte utilaje sunt pe șantier acum?
I.C. Sunt peste 30 de utilaje. Dar ce este mai important este că în urma expertizei tehnice solicitate de constructor am găsit soluția tehnică pentru consolidarea fundației, soluție acceptată și asumată de constructor, și se lucrează într-adevăr cu toate pânzele sus. Podețele sunt finalizate în mare măsură, iar pe suprafețele de teren cu probleme se aplică liant hidraulic, pentru consolidare. Avem o pagină de facebook dedicată special acestui șantier, Jurnal Multimedia Arad-Șiria-Pâncota, unde arădenii pot urmări evoluția lucrărilor.
JA. Am văzut că există așteptări mari legate de viteza de lucru, unii susțin că se muncește prea încet.
I.C. Niciodată nu îi vom putea împăca pe toți. Eu vreau să se muncească bine, nu repede sau încet. Am impus, prin contract, un termen de garanție de șapte ani, și nici constructorului nu îi convine să facă o lucrare de mântuială, fiindcă va fi obligat, timp de șapte ani, să repare pe cheltuiala sa orice problemă apare la drum. Ce vă pot eu spune este că se lucrează permanent pe șantier, că sunt oameni și utilaje, dar că nu vom accepta să se facă rabat de la calitate. Lucrarea trebuie să fie bună!
JA. Și ce facem cu cei care vor viteză?
I.C. Eu înțeleg că oamenii au ajuns la capătul răbdărilor, pentru că și eu am ajuns. Sunt întrebat mereu, ce atitudine aș avea dacă aș locui undeva la capătul acestui drum. Nu e ca și cum nu aș înțelege ce greu se circulă acolo, pentru că trec și eu, uneori de mai multe ori pe săptămână, pe Arad-Șiria-Pâncota. Dar sunt foarte ferm când spun că nu acceptăm presiuni legate de viteza de execuție. Vreau calitate, oamenii care acum se plâng că nu pot circula pe drum, să îl poată folosi în următorii ani fără probleme. Vreau să vă dau un exemplu: am permis traficul pe anumite șantiere în lucru din județ, să scădem disconfortul participanților la trafic, să nu trebuiască să folosească rute ocolitoare. În clipa doi am fost asaltați cu fotografii, filmulețe, acuzații, vorbe grele pentru că pe șantier era… praf! Sau, într-o altă situație, am fost făcuți cu ou și cu oțet pentru că oamenii nu înțelegeau că peste primul strat de asfalt urma să se mai toarne unul, iar ei aveau impresia că lucrarea nu va rezista doar cu un singur strat. Ne-au dat pe televiziuni, a fost un întreg scandal. Sau vă dau un alt exemplu, când noi am permis traficul mașinilor pe un șantier în lucru și ne-am trezit cu camioane de mare tonaj care distrugeau lucrarea. Deci, cum vă spuneam, e greu să îi mulțumești pe toți. Noi am creat rute alternative pe relația Pâncota-Arad sau Șiria-Arad, drumuri noi, unde se circulă bine. Știu că este un ocol, dar sper să nu mai dureze mult până putem deschide Arad-Horia-Șiria-Pâncota.
JA. Totuși, domnule președinte, acest drum este cartea de vizită a administrației județului Arad…
I.C. Eu zic că 650 km de drum modernizat în județ, în care se vor include și cei 30 km ai acestui drum, sunt cartea noastră de vizită pe drumurile județene. Intervenim pe trasee unde de 60-70 de ani nimeni nu a mai mișcat vreun deget. Am modernizat cele mai distruse drumuri din județ și construim de la zero drumuri județene, să scurtăm distanța între localități. Construim poduri noi peste Mureș, construim piste de biciclete, construim șosele de centură la Arad, Chișineu Criș, Curtici. Am avut curajul să abordăm proiecte la care nimeni nu s-a încumetat înaintea noastră. Și nu mă laud eu, ci laud echipa cu care lucrez la Consiliul Județean Arad, oameni pe care ne putem baza în fiecare fază a lucrărilor, de la scrierea proiectelor, la implementare și mediatizare. Și cu asta răspund și la o altă întrebare frecventă în ultima perioadă în spațiul public românesc: trebuie să concediem funcționarii? Nu trebuie să îi concediem, trebuie să le dăm de lucru, să îi specializăm și să profităm de cunoștințele lor! Trebuie să generăm proiecte de investiții, unde îi putem pune în valoare. Noi, la Consiliul Județean Arad, suntem pe penultimul loc din țară la salarii, dar pe primele locuri la proiecte. Așa văd eu administrația și respectul față de cetățeni, nu cu scuze, nu cu populism, ci cu soluții clare la problemele lor punctuale!
„Trebuie să concediem funcționarii? Nu trebuie să îi concediem, trebuie să le dăm de lucru, să îi specializăm și să profităm de cunoștințele lor!”
Trimite articolul
XNumai că tot la funcționarii de la București am ajuns, odată cu implementarea proiectului și am avut cea mai neplăcută surpriză din cariera mea de om politic și de administrație. Peste 1300 de zile ne-au ținut dosarul cu proiectul drumului Arad-Șiria în diferite dosare, de la diferite instituții, și ne-au împiedicat astfel să începem să lucrăm. Am sesizat de două ori această situație primului ministru al României…
extraordinar,ati experimentat pe pielea voastra-mai corect a noastra-numirile politice in administratie,niste neica nimeni pusi acolo doar sa sifoneze bani pentru partid,v-ati plins la primul ministru?nu s-a intimplat nimic?de ce nu ma mir,primul ministru este numit de partid, e clar ca nu are cum sa aiba “initiative”care sa duca la “pierderea”banilor la asa zisul buget al partidului,mai bine zis al derbedeilor cu functii din partid,
Iarasi gargara pe care o auzim de saptesprezece ani , dar….ceva totusi se deprinde de aici …,daca un birocrat poate pune in pericol un proiect pe care s-s lucrat ani de zile ,atunci ce mai putem spune despre un birtas care a primit pe mana un judet ….?!?!!!
-
😃😃😃😃
Bla-bla-bla. Noi vrem sa facem, dar nu ne lasa altii. O stim, deja. Aceste lucruri apar de obicei inainte de a se intampla ceva negativ cu orice lucrare. Fiti atenti la ce va veni in viitorul ff apropiat si o sa va convingeti.
te dai mare la gagică s-o impresionezi, s-o convingi și până la urmă ajungi cu ea și-n pat și acolo 0 (zero). Pe cine dai vina. ce-i explici, ce faci? Nimic! Jenant. Penibil.
Tot așa și ”alesul” Cionca … când să facă ceva … NIMIC!
Oradea face drum de centura cu PATRU benzi pe sens ! Termen 60 de luni !
La Arad inca se discuta de centura de sud-est cu 1 UNA banda pe sens !
De ce nu va duceti la Oradea sa aflati cum se face ? Pentru ca stiti : fara spaga, fara firma de casa, si mai ales cu oameni competenti. Adica nu voi, actualul Consiliu Judetean. Propun desfiintarea judetuiui Arad si unirea cu Bihorul. E jenant dar e spre binele nostru. Tot personalul de la Consiliul Judetean trecut in somaj.
-
bihorene ,dute la tine in judet si lasa-ne pe noi astia din Arad.Eu ma duc frecvent pe drumurile din bihor si stai linistit ca nu sant cu nimic mai sus ca cele din judetul Arad.Cat despre spaga, coruptie, firme de casa etc lasa-ne cu bihorul ca tot in Romania e.
Dute sa vezi ce lucrare au facut de la Talpos la limita cu jud Arad. Sau de la Salonta la Tinca,sau prin zona aia Tinca-Beius etc.Ati devenit cam aroganti voi cu Oradea voastra.-
Cornele, explica si pt noi astia din Arad, mai corupti asa, cum se face ca nu se mai termina DN 76 acolo la voi in bihorul cel fara de spaga.Din 2014 stiu eu ca se lucreaza la el si e vai mama lui .Anul trecut au fost inundatii la Cristioru de Jos datorita proastei proiectari si santierului aproape abandonat de pe sectorul dintre Pasul Grosi si Cristiorul de Jos.O viitura de peste 2 metri a maturat tot in cale pt ca domnii care au proiectat drumul au pus pe sub drum tevi de scurgere cu diametrul de 30 cm.Bineinteles ca nu se asteptau sa ploua atat in 30 min.2 sate inundate ,plangeau oamenii saracii ca le-au luat animalele de prin gospodarii. Masini distruse,camioanele inundate pana la parbriz.Eu am avut noroc ca m-a prins mai sus de Cristior cu vreo 300 m.Asta in bihorul cel perfect pe care tot il fluturati pe aici.Lasati-ne fratilor cu Oradea bihor ca deveniti penibili deja.Ca nu-i totul roz nici acolo….o fi bihorul vreun Luxembourg si nu am aflat eu sau ce dreaq.
-
Pare cel putin ciudat modificarea unui proiect castigat in urma unei licitatii ,dupa efectuarea licitatiei.Ce rost mai are licitatia care se efectueaza in baza unui proiect clar detailat,ulterior modificat?
IIn sec. XXI să numești drum ,,modernizat” dar pe cate n-au voie sa circule autotrenuri de 40 de tone, e drum pt. căruțe.
Bineinteles ca CJA si Cionca nu au nici o responsabilitate in acest glume/fiasco 🤣
io cred ca mai bine il sunai pe Bolojan de la Bihor sa iti dea ceva lectii. Chiar, de ce nu faceti cu el ceva meditatii/pregatiri? Aveti noroc ca nu aveti de dat examene, repetenti ati ramane…Pe de alta parte, este un vietnamez, cred, care construieste case, diverse constructii cu un bat. Da, un pat, par/arac cum vreti voi. io cred ca ala construieste mai repede singur decat statul roman cui miliarde de euro. Mai o chestie, sper ca bine am inteles desi, nu am citit toata prostia debitata de onor inculpatul, cum sa ceri constructorului sa lucreze si noaptea? Cere-i termen de executie ferm, de o luna, doua. Nu de zeci de ani cum faceti voi. Uite, pe Curtici-Sanmartin nici urma de muncitor. Au turnat primul strat aproape peste tot si au disparut toti. In continuare ne rupem masinile la urcarea/coborarea de pe drumul principal si nu vreau sa ma gandesc ca asteptam inca un an sa apara constructorul ca continue. La nemti drumul asta se facea intr-o noapte, ca tot va place sa ne spuneti cand inventati taxe noi ca asa este in toata europa. De ce nu ar fi asa si la drumuri? Ca sa nu mai vorbim, in europa calitatea lucrarilor este net superioara si la bani mai putini. In conditiile in care in europa au salariile ceva mai mari toti muncitorii. Are rost sa mai spun ca nici amorsa nu s-a dat inainte de turnare? Turnat direct pe praf, piatra sau noroi, dupa cum s-a nimerit. De ce onor consiliul judetean nu trimite in permanenta un reprezentant ca sa asiste la toate fazele de lucru? pentru ca nu va intereseaza de banii aradenilor? Iacata ca gasii si vietnamezul :)) https://www.youtube.com/watch?v=NT0EmAgP-_k
În calitate de (fost) alegator,cred ca putem spune ca arădenii au votat nu cu capul ci cu extremitatea intestinului gros. Dar aveți ce ați votat,incompetenți și gargaragii. Ăstia sunt liberalii vopsiți, proveniți din pedelista.
Un birocrat si….un prostalau ca tine!
Doamne, ce gargara…
Aradul e PNL de 20 de ani, si tot PSD il blocheaza….
Pai il blocheaza lipsa totala de ….
Nu mai dati interviuri, faceti odata drumul ca am rupt 2 masini pe el!
De vina sunt tot altii
Dar sa intreb, corectiile financiare date pt CJA tot PSD le a facut?
Daca mai si raspundeti…
Ca e vorba de milioane de lei
la întrebarea reporterului de ce ( a putut ) un ” birocrat ” de la capitala sa tărăgăneze atât de mult aprobarea necesară , răspunsul de la dl cionca este ca s-a dorit sa se coopereze cu o firma care lucrează si noaptea ca sa “termine mai repede ” (!!!!)
deci presupun ca syl con Trans lucrează si noaptea – poate de aia au făcut o lucrare de 2 bani … dar in fine .
cel mai important însă e ca răspunsul d-lui cionca cauta sa justifice atat in fata opiniei publice , cat si in fata bucureștiului de ce s-a ales aceasta firma notorie (scT) in defavoarea altor firme care prezentaseră o oferta mai buna financiar … -> motivul cu “lucratul noaptea ” e un simplu pretext pentru a alege firma “care trebe” – aranjamentele fiind deja făcute.