POIANA BRAŞOV. „Județul Arad este printre puținele județe din țară unde funcționează sistemul de colectare a deșeurilor. Asta înseamnă o atenție mai mare față de mediu și respect față de locuitorii județului. Am discutat acest subiect la Poiana Brașov cu ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, domnul Tánczos Barna. Am atins și teme legate de investiții în extinderea pistelor de biciclete în județ, pentru că ne interesează să legăm municipiul Arad de obiectivele din jur și am avut deja discuții cu unii primari” – transmite preşedintele Consiliului Judeţean Arad, Iustin Cionca.
Pericolul de la Moneasa
Un alt subiect important atins în cadrul întâlnirii cu ministrul Mediului s-a referit la drumul Bârsa-Moneasa-limită județ Bihor, mai precis porțiunea care începe de la Moneasa, prin pădure.
„Aici avem o problemă în sensul în care ministerele dau soluții contradictorii și împiedică practic realizarea lucrării pentru care noi am obținut finanțare de la Guvernul României. L-am informat pe domnul ministru că suntem în pericol ca proiectul să se încheie fără să putem construi acest drum, dacă instituțiile de la București vor continua să se contrazică una pe alta. Pierderea ar fi a ambelor județe, Arad și Bihor. Este vorba despre o porțiune de drum de mai puțin de 5 kilometri, pentru care noi avem soluții, dar trebuie să fim lăsați să lucrăm” – a detaliat Iustin Cionca.
Președintele Consiliului Județean a declarat în mai multe rânduri că nu drumul construit de Consiliul Județean, ci defrișările masive de la Moneasa au un impact negativ asupra mediului. Potrivit CJ, drumul va contribui la punerea în valoare a zonei și la un acces mai bun în județul Bihor, ca turiștii să poată ajunge mai ușor la obiectivele turistice din cele două județe. Tot în acest scop, Consiliul Județean Arad modernizează drumul județean Dieci-Dezna, prin care se creează o scurtătură dinspre Valea Mureșului spre Moneasa.
Managementul apei
În cadrul întâlnirii dintre președintele Consiliului Județean Arad și ministrul Mediului au fost dezbătute și posibile investiții prin PNRR în județul Arad în ce privește managementul apei, unde Compania de Apă are un proiect de aprox. 500 milioane euro pentru extinderea rețelei de apă și canalizare, și transportul ecologic.
Trimite articolul
XRiul Mures mai devine navigabil? Licitație europeana pentru dragarea Muresului. Dacă sa vindut tot ce era de vindut în România, atunci sa se vinda și balastru și nisipul din riu.
-
Trezește-te la realitate.
Mureșul navigabil este o utopie, da’ prinde la proștii cu doar doi neuroni.-
Bega de ce poate fi navigabil pana in Serbia? Explica-mi pe Mures de ce nu se poate pana in Ungaria.
-
bega este canal,facut din start navigabil -Istoria Canalului Bega începe în anul 1728 când contele Claudius Mercy dispune săparea unui canal care să contribuie la asanarea terenurilor inundabile din jurul Timișoarei. Atunci începe canalizarea râului Bega (Begheului) în amonte de Timișoara, până la Făget. Patru ani mai târziu, în 1732, pe noul canal circulă primul vas până la Pancevo. Între 1735 – 1754 se construiește o nouă variantă, mai la sud, între Timișoara și Klekk. Vechiul canal este abandonat din cauza pragurilor de nisip care-l făceau impracticabil, mai ales pe timp de vară, când nivelul apei era scăzut. Noul traseu este mult mai drept și favorabil navigației, însă depinde mult de nivelul apei al cărei debit oscilează pe parcursul unui an.mai mult pe wikipedia
-
-
Anonimescule ! In perioada interbelica se transporta sare si cherestea (atuci pe plute)pana in Szeged.Desteptule !!!
-
Tot nu inteleg de ce apar muistii astia cu botnita….astia sunt aplaudacii plandemiei si ei trebuie trasi la raspundere pentru starea in care suntem.
-
Ce timpeni mai scrii ,fiecare sa umple cu vrea care-i problema ta ?.