ARAD. Județul Arad se numără printre cei 9 finaliști selectați la categoria ”c”, în cadrul concursului Destinația Anului® 2024, cu proiectul Turul Virtual al Județului Arad. Premiul va fi acordat în urma punctajului acordat exclusiv de către juriul de specialitate. Rivalii Aradului sunt Oradea, Comuna Bălțați, Vrancea – tărâm de poveste și tradiție, Anii Drumetiei, Județul Harghita, Lunca Prutului de Jos, Republica Moldova, Municipiul Ungheni, Republica Moldova, Aeroportul Iași și Județul Timiș.
Turul virtual al județului Arad cuprinde 55 de obiective turistice fotografiate 3D, din dronă (unde este posibil) și de la sol. Turul virtual se poate accesa de pe orice dispozitiv vizitând www.visitarad.ro dar cel mai spectaculos se poate viziona prin ochelarii de realitate virtuală (VR). Turul virtual prin intermediul ochelarilor VR a fost punctul de atracție al standului Județului Arad la târgurile la care Consiliul Județean Arad, prin Centrul Național de Informare și Promovare Turistică al Județului Arad a participat, atât local (Expo Arad), cât și național (Târgul de Turism al României desfășurat la Romexpo București) sau internațional (târgul „TOURISM AND TRAVEL EXPO”, din Chișinău, Republica Moldova).
Turul virtual a fost prezentat, de asemenea, și claselor de elevi care au vizitat sediul Consiliului Județean Arad în cadrul proiectului „Școala Altfel”, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Arad.
Categorii
În 2024, destinațiile turistice din România se pot înscrie în două tipuri de categorii distincte: una destinată localităților și regiunilor, iar cea de-a doua destinată operatorilor turistici. Categoriile deschise localităților sau regiunilor includ: Orașe care inspiră, Tărâmuri cu istorie și tradiție, Regiuni eco-turistice, Stațiuni turistice, Sat de poveste (categorie susținută de Antreprenorești), Cea mai bună campanie de promovare. Categoriile dedicate operatorilor turistici sunt: Parcuri de distracție și aventură, Atracții cultural-educative, Wellness, Cazări epice – resorturi, Cazări epice – boutique, Experiențe gastronomice, Cea mai bună campanie de promovare.
Despre concurs
Destinația Anului® este o competiție de interes național organizată în parteneriat cu Ministerul Antreprenoriatului și Turismului, Alianța Pentru Turism, Institutul Orașelor Vizionare (IOV), Asociația Cred în România, Federația Industriei Hoteliere din România (FIHR), Federația Asociațiilor de Promovare Turistică din România (FAPT), RoBoost Antreprenorești, Re-Patriot, Urlaub in Rumänien, Academia de Studii Economice București și Asociația de Ecoturism din România (AER).
”Este o competiție cu miză, dar și un flux constant de inspirație având ca miez perspectiva turistului. De pildă, la ediția de anul trecut au fost înregistrate 300.000 de voturi ale românilor și au fost generate peste 30 milioane impresii online. În plus, competiția a primit recunoașterea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului și a Alianței Pentru Turism ca vehicul major de promovare a excelenței în turismul intern”, declară Mihai Bârsan, inițiatorul competiției Destinația Anului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!