Arad. Turiştii au de acum unde să se informeze despre locurile de vizitat de prin judeţ. Pentru că marţi, 24 iunie, s-au deschis porţile unui centru dedicat lor, situat pe Bulevardul Revoluţiei nr. 81. Nicolae Ioţcu, preşedintele Consiliului Judeţean Arad, a inaugurat la amiază Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică al judeţului Arad.
„Scopul acestei investiţii este îmbunătăţirea activităţii de promovare a potenţialului turistic în Regiunea de Vest, de prezentare a tuturor ofertelor turistice şi a atracţiilor turistice locale şi regionale, răspunzând astfel unei probleme identificate în Strategia de dezvoltare a judeţului 2007–2013 şi anume slaba promovare a potenţialului turistic existent”, a declarat la inaugurare preşedintele CJA.
Care este activitatea principală a centrului ale cărui uşi au fost deschise marţi? Dezvoltarea turismului de nişă, mai exact turismul cultural, turism balnear, turismul rural, turismul ecologic dar şi diversificarea ofertei turistice.
„Amplasarea centrului pe Bulevardul Revoluţiei, nr.81, în zona centrală a municipiului Arad, a fost soluţia optimă, fiind un spaţiu uşor accesibil pentru turişti, dar clădirea necesita reparaţii. Ca urmare, s-au remodelat şi renovat cele patru încăperi destinate Centrului cu grupurile sanitare aferente, s-au amenajat zonele de acces şi s-a instalat o platformă hidraulică autoridicătoare care să asigure accesul persoanelor cu handicap locomotor şi, totodată, s-au renovat faţadele cu respectarea arhitecturii originale a clădirii”, a explicat Gabriela Chiricheu, directorul Direcţiei Programe de Dezvoltare, din cadrul Consiliului Judeţean Arad, manager de proiect.
Prin acelaşi proiect, Centrul a fost dotat cu echipamentele necesare bunei funcţionări şi producerii unor materiale promoţionale, materiale de ultimă generaţie care ar servi aceluiaşi scop: promovarea turistică.
O bază de date
Ce speră mai marii CJA de la acest centru? Pe termen scurt se speră că se va constitui o bază de date turistice, se va realiza un site de promovare turistică şi vor fi create noi locuri de muncă. Pe termen lung, se va urmări relansarea sectorului turistic prin dezvoltarea turismului de nişă, crearea unui sistem de dezvoltare şi promovare turistică la nivel regional, crearea de oportunităţi pentru o creştere economică regională şi locală, prin valorificarea patrimoniului cultural şi natural, stimularea creării de noi întreprinderi şi atragerea de investiţii străine în zonă, creşterea numărului de turişti etc.
Interconectat cu alte centre
Ca noutate s-a precizat şi faptul că Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică va fi interconectat într-o reţea de centre naţionale de informare şi promovare turistică, creându-se astfel cadrul logistic necesar facilitării schimbului de informaţii în sectorul turistic, la nivel naţional. Baza de date realizată la nivelul Centrului Naţional de Informare şi Promovare Turistică ar urma să creeze, potrivit celor care au gândit acest program, condiţii mai bune pentru stocarea informaţiilor şi un schimb rapid de date privind activitatea turistică pentru turiştii autohtoni şi străini.
1,1 milioane de lei
Centrul a fost amenajat cu fonduri de la Uniunea Europeană prin Programul Operaţional Regional 2007–2013, Axa prioritară 5 – Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului, Domeniul major de intervenţie 5.3 – Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică, Operaţiunea – Crearea Centrelor Naţionale de Informare şi Promovare Turistică (CNIPT) şi dotarea acestora. Valoarea totală efectivă a proiectului a fost de 1.151.492,85 lei, durata proiectului de 30 luni, din care 15 luni investiţia propriu-zisă (08.11.2011-08.05.2014).
Citiți principiile noastre de moderare aici!