După ani întregi de discuţii, după nenumărate idei de conectare a Văii Mureşului cu cea a Crişurilor, după multe laude şi, totodată, multe reproşuri, se vede luminiţa de la capătul… drumului Juliţa-Mădrigeşti. Reprezentanţii Consiliului Judeţean Arad (CJA) au anunţat că, în aproximativ două săptămâni de zile, drumul va fi recepţionat, devenind astfel puntea dintre DN 7 şi zona Gurahonţ sau Moneasa.
„O comisie a CJA, Inspectoratul de Stat în Construcţii şi alte instituţii abilitate au fost pe teren, în control pe drumul Juliţa-Mădrigeşti. După inspecţie, s-au trasat anumite lucrări de corecţie ce trebuie realizate în două săptămâni de către constructor, după care drumul va fi gata”, ne-a anunţat Nicolae Ioţcu, preşedintele CJA. Acesta a povestit despre cât de grea şi de complexă a fost această lucrare, ţinând cont că este vorba despre o şosea care „taie” munţii în două.
„Realizarea acestui drum a fost una dificilă, anevoioasă. Inclusiv natura ne-a dat multe bătăi de cap. Pot să menţionez doar un singur fenomen care ne-a întârziat: o inundaţie. Au fost şi alunecări de teren şi alte probleme pe care natura ni le-a creat”, a mai menţionat preşedintele CJA. Cu toate acestea, Ioţcu a ţinut să mulţumească tuturor celor care au lucrat la acest proiect şi să îi felicite pentru rezultat.
S-au făcut economii
Preşedintele CJA a vorbit apoi despre costurile lucrării cu pricina. „Valoarea iniţială estimată a fost de 56 de milioane de lei, dintre care 45 de milioane ar fi venit de la Uniunea Europeană, 929.000 de lei de la CJA, iar restul de la Guvernul României. În urma licitaţiei şi a derulării lucrărilor, am reuşit să facem o economie de aproximativ 16 milioane de lei, varianta finală a drumului costând doar puţin peste 40 de milioane de lei”, ne-a explicat Nicolae Ioţcu.
Fondurile rămase au fost folosite pentru finanţarea altor proiecte europene, care erau trecute în rezervă. „Ca urmare a economiilor făcute la acest proiect de către noi, şi la alte proiecte de către autorităţi din zona de vest, au putut fi finanţate şi proiecte care erau pe lista de aşteptare. Unul dintre acestea este chiar Drumul Vinului”, ne-a explicat Ioţcu.
Până la Gurahonţ
După ce a terminat de realizat drumul Julita-Madrigesti, CJA deschide un nou şantier în zonă pentru modernizarea a 12 kilometri de şosea. „Între Mădrigeşti şi Gurahonţ există o porţiune de drum care a intrat deja în reabilitare şi sperăm să fie finalizată până în toamnă. În acest fel, vom avea asfalt nou între DN 7 şi Gurahonţ, pe toată lungimea drumului”, a anunţat şeful CJA.
Promovează turismul
Managerul de proiect din cadrul CJA, Lucia Chişbora, a vorbit despre importanţa realizării drumului Julita-Madrigesti. „Această şosea traversează două arii protejate. Ne-am atins scopul de a promova turismul în această zonă minunată, una dintre cele mai frumoase din judeţ. Pe traseul drumului există trei rezervaţii naturale şi biserici din lemn în mai multe localităţi. Este o zonă turistică ce ar trebui promovată intens, pentru că este foarte frumoasă”, spune Chişbora.
Citiți principiile noastre de moderare aici!