112 arădeni (cu 4 mai puţini decât în 2015) s-au adresat, în cursul anului 2016, Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Arad pentru a recupera contravaloarea serviciilor medicale de care au beneficiat în ţările Uniunii Europene. CAS Arad a plătit, anul trecut, 554.546,35 lei pentru serviciile medicale efectuate de asiguraţii arădeni în ţările UE. Şi aici înregistrăm o uşoară scădere faţă de anul precedent, când s-au plătit 577.358,73 lei.
„Cele mai multe solicitări de rambursare sunt înregistrate sub forma unor formulare europene (E 125) emise de instituţiile din statele respective şi reprezintă facturi ce cuprind contravaloarea serviciilor de care au beneficiat asiguraţii români în state membre UE. Valoric, cele mai multe astfel de solicitări au venit în 2016 din: Germania, Austria, Ungaria şi Italia” – precizează Bianca Găicean, director executiv planificare, dezvoltare și relații contractuale în cadrul CAS Arad.
Arădenii pot beneficia de rambursarea cheltuielilor efectuate cu serviciile medicale acordate în clinici, spitale din alte ţări membre UE cu condiţia ca acestea să facă parte din serviciile la care au dreptul asiguraţii şi pe teritoriul României, conform legislaţiei asigurărilor sociale de sănătate din ţara noastră. De asemenea, conform normelor aplicabile încă din anul 2014, se impune inclusiv respectarea condiţiilor de acces la aceste servicii, astfel cum ar fi de exemplu, în cazul spitalizării, existenţa unui bilet de internare eliberat asiguratului de un medic aflat în relaţii contractuale cu casa de asigurări de sănătate, documentul fiind un element esenţial al dosarului de rambursare.
Aprobări prealabile
„Sunt şi anumite tipuri de asistenţă medicală, pentru care rambursarea este condiţionată de existenţa unei aprobări prealabile a casei de asigurări de sănătate. Din această categorie fac parte: investigaţiile PET-CT în regim ambulatoriu şi medicamentele, care se acordă în baza aprobării comisiilor de experţi de la nivelul CNAS. Pentru obţinerea autorizării prealabile pentru aceste situaţii, solicitarea trebuie însoţită, după caz, de o documentaţie justificativă privind calitatea de asigurat, bilet de trimitere sau prescripţie medicală, precum şi decizia de aprobare a comisiei de experţi de la nivelul CNAS” – subliniază Bianca Găicean.
Tot numai cu aprobarea prealabilă a casei de asigurări de sănătate pot fi rambursate anumite cheltuieli cu servicii medicale spitaliceşti în regim de spitalizare continuă pentru următoarele tipuri de tratament: implant sau înlocuire de defibrilator cardiac, endoprotezare articulară tumorală, implant segmentar de coloană, bypass coronarian cu/fără investigaţii cardiace invazive, naşterea.
Pentru obţinerea autorizării prealabile, solicitarea trebuie însoţită de o documentaţie justificativă privind calitatea de asigurat, precum şi de Raportul medical al pacientului, întocmit de către un medic dintr-un spital clinic/judeţean aflat în relaţii contractuale cu o casă de asigurări de sănătate din România.
Citiți principiile noastre de moderare aici!