O ofertă slabă şi nediversificată de souvenir-uri, „mijloace de transport public (autobuze, trenuri, tramvaie) uzate fizic şi moral, necorespunzătoare şi numeric insuficiente”, lipsa ghizilor calificaţi pentru prezentarea atracţiilor turistice locale, sunt doar câteva lucruri cu care îi aşteptăm pe turişti în judeţul Arad.
Potrivit datelor incluse în „Strategia de dezvoltare turistică” comandată de Consiliul Judeţean, deşi judeţul nostru are nenumărate puncte tari în ceea ce priveşte potenţialul turistic (amplasarea geografică, varietatea formelor de relief, resurse de apă termală, trasee marcate în Munţii Zărandului, Codru-Moma şi Bihorului), turiştii se lovesc de mai multe piedici în momentul în care ajung aici.
În Strategia afişată la Consiliul Judeţean se amintesc: „valorificarea redusă în scop turistic a trenului de epocă Săgeata Verde , inactivitatea agenţiilor de turism în organizarea de trasee turistice în judeţul Arad, grad scăzut de folosire a instrumentelor financiar-bancare moderne (carte de credit, virament prin internet)”.
Frică de vecini
Printre principalele lucruri care „ameninţă” dezvoltarea turistică a judeţului au fost identificate, în documentul amintit, felul în care judeţele vecine au reuşit să îşi valorifice potenţialul turistic, respectiv, kitsch-urile din Arad.
La capitolul „Ameninţări” sunt menţionate: „vecinătatea / concurenţa judeţelor cu potenţial turistic bine dezvoltat şi valorificat (Bihor, Timiş, Alba, Hunedoara), degradarea monumentelor istorice şi de arhitectură, pierderea tradiţiilor şi obiceiurilor în zona rurală, poluare culturală, amploarea fenomenului kistch, depopularea satelor şi migrarea tinerilor la oraş, nivelul scăzut de trai al unui segment important al populaţiei şi nerespectarea reglementărilor legale care are ca rezultat afectarea mediului, a zonelor protejate, a fondului silvic, poluarea apelor”.
S.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!