Mazda a anuntat noua tema de design Mazda – „KODO – sufletul miscarii” si a prezentat modelul concept, Mazda Shinari, expresia pura a acestei noi teme.
Inca de la lansarea primului autoturism (INDICIU), acum 50 de ani, Mazda R360 Coupe, Mazda a cercetat pe parcursul mai multor ani conceptul „miscarii” oferind clientilor modele atragatoare si placute la condus. Odata cu anuntarea sloganului Zoom – Zoom, Mazda a continuat conceptul unei miscari mai atletice si mai sportive si a adoptat un design dimanic pentru toate modelele Mazda incepand cu Mazda6, urmat de RX-8 si Mazda2.
In ultimii ani acest design bazat pe miscare a fost extins pentru a incorpora tematica „miscarea inspirata de natura”, intruchipata de modelul concept Mazda Nagare si de noua Mazda5. Ca rezultat al acestei initiative, inca de la lansarea primei Mazda6 in 2002, design-ul Mazda a fost foarte apreciat si recunoscut cu 30 de premii internationale.
Ikuo Maeda, directorul Diviziei de Design Mazda explica noua tema de design astfel: „Explorand in munca noastra expresia miscarii, Mazda Design s-a concentrat pe vigoarea, frumusetea si tensiunea identificate in miscarea observata la animale. Aceasta miscare este atât de plina de vitalitate, incât stârneste emotii celor care o vad. Am numit-o „KODO – sufletul miscarii” iar scopul nostru este sa exprimam miscarea prin vitalitate puternica si viteza ca tema de design pentru viitoarele modele Mazda”.
Maeda continua: „cele patru studiouri de design Mazda din Japonia (Hiroshima si Yokohama) din Europa (Frankfurt, Germania) si din America de Nord (Irvine, California) colaboreaza pentru a raspunde provocarii de a realiza o inovatie a miscarii in designul de modele auto si sa foloseasca aceasta expresie in produsele viitoare”.
Robert Gherghe
Sursa: Mazda
Citiți principiile noastre de moderare aici!