Am fost contactați pe adresa redacției Jurnal arădean/Aradon.ro de mai mulți cititori care reclamă faptul că atât dimineața, cât și pe parcursul zilei călătoresc pe un frig crunt, cu tramvaiul, pe linia 6 din cartierul Gai. Arădenii ne spun că în tramvai este foarte frig, temperatura în vagon, dimineața, este de -5 grade Celsius, în timp ce afară sunt -7 grade Celsius. Atare situație, fiecare călător se acoperă cu tot ce are la îndemână pentru a face față frigului din tramvai, precum puteți vedea în imaginea ce însoțește acest articol– realizată marți, 7 ianuarie, la ora 6:30, poză pe care am primit-o de la arădeanul Claudiu Crișan.
O altă problemă ridicată de Claudiu Crișan este faptul că „vatmanii nu respectă programul, mai ales după masa. De foarte multe ori, tramvaiul vine și cu peste 30 de minute întârziere. Îl rugăm pe directorul CTP să se intereseze care este problema și să o remedieze, căci noi ne plătim abonamentele”.
Căldura nu face față
Pentru a oferi un răspuns cititorilor noștri am luat legătura cu reprezentanții Companiei de Transport Public Arad. Directorul CTP Arad – Claudiu Godja spune că toate tramvaiele au căldura pornită, doar că la temperaturi cu mult sub minus este greu să ajungi la o temperatură de confort în vagon. Foarte multă căldură se pierde de fiecare dată când ușile se deschid, dar și faptul că vagoanele din metal nu au o izolație termică bună. „Tramvaiul pe care îl aveți în imagine a ieșit la ora 6:05 din Depou și la ora 6:30 avea deja călători în el. Practic, vagonul nu a reușit să se încălzească în 25 de minute. Exact acest tramvai a fost implicat în aceste zile într-un accident rutier la Libelula și a venit în depou. Aici a fost verificat din nou și, vă spun sigur, căldura funcționează. Tramvaiele au două sisteme de încălzire, o aerotermă care funcționează tot timpul – care suflă aer cald și mai are pe lateral niște radiatoare – încălzire prin recuperare. Adică, atunci când tramvaiul frânează cu frână de motor, generează curent. Acest curent, pe perioada de iarnă, este direcționat exclusiv spre radiatoarele laterale. Ne-am gândit ca la un moment dat să pornim căldura mai repede în tramvaiele aflate în depou, dar riscul unui incendiu este foarte mare. Îi rugăm pe cetățeni să înțeleagă că un vagon de tramvai are nevoie de un timp pentru a se încălzi, mai ales când temperaturile de afară sunt foarte scăzute”, a declarat directorul CTP Arad, Claudiu Godja.
Cauzele întârzierilor
În ceea ce privește faptul că tramvaiele au întârzieri, directorul CTP Claudiu Godja spune: „Din graficele de circulație, din confirmarea foilor de parcurs de către dispeceri – pentru că este un dispecerat unde vatmanul coboară și scrie pe foia de parcurs ora la care a sosit și o ștampilează, asta la fiecare tură – situația e clară. Nu sunt evidențiate decalaje așa de mari, de o jumătate de oră. Trebuie să știți că decalaje de câteva minute pot apărea de la orice: un accident, o mașină care blochează avansarea garniturii, aglomerația din trafic. În plus, noi nu avem ture descoperite, dacă am de exemplu 20 de tramvaie pe o linie și unul se defectează, automat din depou pleacă alt tramvai. Probabil la capăt de linie se poate ajunge din aceste motive la o întârziere de 10 – 15 minute maxim, dar nu mai mult”.
Trimite articolul
XAceiasi temperatura era si in autobuzul de pe linia 19 Sanicolau Mic-UTA, cu nr Ar 08 XYB, un Mercedes vechi de peste 30 de ani, ieri dimineata in data de 09.01.2020, soferu de-abia vedea prin geamul inghetat, sa nu mai zic de tapieria imbibata cu praf si mizerie, partile interioare de plastic cu dare de murdarie. O igienizare sau spalare a tapiteriei nu crede ca sa facut niciodata si vorbim de un spatiu comun in care care bolile se pot transmite cu usurinta. “Asteptam” cu nerabdare reintroducerea minibuselor pe linia 19, sa fim inghesuiti si sa nu avem loc la primele ore ale dimineti, pt linia 20 sa desfintat iar acum cei din Micalaca se inghesuie cu cei care vin din Sanicolau. Asteptam sa faceti biletul 5 lei ca sa fim motivati sa folosim transportul in comun.
In poza din dreapta este un tramvai din Timisoara, tip Hansa.
Din pacate nu numai pe linia 6 se intampla asta si nu doar dimineata ci si in timpul zilei.Conditiile sunt mizerabile , intarzierile dese si toate acestea in contextul in care abonamentul este de 90 lei fiind cel mai scump din tara
-
În Timișoara, STPT a setat la 93 de lei un abonament (abonament care include toate liniile urbane)/lună. Cum era aia cu “in contextul in care abonamentul este de 90 lei fiind cel mai scump din tara”? Și acesta este doar un exemplu. Eu nu vreau să fiu avocatul diavolului, dar mai bine te-ai informa înainte să te lansezi în afirmații. Bun, Otilia?!
Domnule DIRECTOR de la CTP vă mulțumesc frumos pentru că ati avut bunul simt să răspundeți la întrebarea mea dar totusi aș vrea sa va mai pun încă o întrebare! Dumneavoastră circulati dimineata cu tramaviul sau cu mașina? Nu de alta dar cred că daca ati fi circulat zilnic si dumneavoastra cu tramvaiul probabil acuma am avea căldura în tramvaie și nu am avea întârzieri la ele.
doamne fereste sa fii nevoit sa iei tramvaiul nr 18 barat, nu cred ca exista odata sa vina la timp, si pe langa faptul ca sunt programate odata la 15 – 20 minute, se mai si sare peste cate un interval orar. locuitorii din alfa stiu foarte bine cat de naspa e situatia
Godja asta ar trebui sa isi dea demisia!tramvaiele au la depou garaje care ar trebui sa fie incalzite pur si simplu tramvaiele care ies dimineata devreme sa fie tinute in depourile incalzite e simplu de tot iar daca un tramvai deschide usile si se face frig inseamna ca instalatia de incalzire e subdimensionata!e semn de incompetenta si gestionare cu dezinteres cam asa e in tot aradul de cand e pnl pdl ul lui falca la putere tot e pe mafie rog aradon sa nu cenzurezi asta!
Ma godja stau si 20 de minute dupa un tramvai fu@#t mm de incompetent.
Nesimțiți ăștia își bat joc de oameni…. Nici animalele nu pot fi transportate în asa condiții..O mizerie de oraș a ajuns Aradul asta ca și ei care îl conduc.
Asta cu frigul este valabilă pe toate liniile și în toate tramvaiele, inclusiv în “OZN-ul verde” Imperio, o epavă “Made in Romania”! Sunt foarte curios dacă cel care a proiectat interiorul tramvaiului se simțea bine când a făcut-o sau era în perioada de recuperare după o luptă pierdută cu sticla de tărie! Cine a încercat vreodată scaunele din magicul tramvai, știe despre ce vorbesc….. părerea mea este că stai mai comod pe o găleată goală de vopsea lavabilă sau pe un butuc, decât pe acele scaune prost gândite, proiectate și executate….. în fine, se poate sta și în picioare, este mai comod și de multe ori mai sănătos….
La asta cu frigul din tramvaie mai găsim soluții, destul de ușor. Te îmbraci mai gros și aia e….dar…. să nu uităm că vine vara, cu temperaturi nu peste mult timp comparabile cu cele din Dallol, Ethiopia. Atunci ce ne facem? Nimic mai simplu! Pândim din umbră OZN-ul verde Imperio, singurul bidon metalic în care aerul mai este cât de cât respirabil, exceptând combinația perfectă dintre mirosul de transpirație și urină, care este incomparabil mai accentuată în tramvaiele antice care circulă pe linia 18 și nu numai, tramvaie care trebuiau de mult timp să fie retrase din circulație și să fie înlocuite cu altele mai civilizate, ca să zic așa. Ca să te urci vara (iunie-august) într-un tramvai care circulă pe linia 18, este o dovadă de mare curaj, comparabil cu cel al mercenarilor care luptă în țările arabe! Temperatura interioară depășește cu mult cea exterioară, iar de mirosuri și curățenia de pe scaune nu este necesar să mai zic nimic, cei care călătoresc cu tramvaiul știu despre ce vorbesc…. așa că, curaj la toată lumea, că vine căldura, cu pași mărunți și repezi!
Domnule Director de la CTP! AM GASIT O SOLUȚIE!!! Tramvaiul de pe linia 6 sa circule doar FĂT FRUMOS si GAI si sa bagati un microbuz sau autobuz dimineața doar pentru elevi!!!