Proprietarii din 149 de blocuri au depus deja la Primărie documentaţiile necesare pentru înscrierea în programul de reabilitare termică a imobilelor. Nu toate blocurile, însă, vor intra în acest program, în cursul anului 2009, ci doar 52 de imobile.
Cereri pe anul viitor
Nu trece o zi fără ca măcar un reprezentant al asociaţiilor de proprietari să nu ceară informaţii suplimentare la Uniunea Locală a Asociaţiilor Locative Arad, pe această temă. Vasile Arion, vicepreşedintele ULALA, ne-a informat că „zilnic, ni se cer formulare, vin să se documenteze. Hotărârea de intrare în program se ia cu acordul majorităţii proprietarilor”.
La nivelul Primăriei au fost depuse, în acest an, pe lângă cele 58 de asociaţii care au intrat deja în program, nu mai puţin de 91 de cereri din partea asociaţiilor de proprietari care doresc să înceapă reabilitarea termică a imobilului. Cert este însă că niciunul dintre blocurile de locuinţe pentru care s-a depus documentaţia, în ultimele luni, nu va intra în programul de anul acesta. „Cererile care se depun în acest an, se depun pentru anul viitor, ca să fie luate în calcul la constituirea bugetului pe 2010”, ne-a declarat Corina Drăghici, purtătorul de cuvânt al Primăriei.
52 de blocuri în 2009
Pentru anul în curs, prin Hotărârea de Consiliu Local din 26 februarie 2009, au fost înscrise în programul local de creştere a performanţei energetice a blocurilor de locuinţe un număr de 58 de imobile, construite în perioada 1953-1989. Proprietarii acestora au depus cereri la Primărie, spune Corina Drăghici, încă din anul 2006. După ce s-au aflat costurilor estimative pe care le vor suporta proprietarii fiecărui apartament (aproximativ 700 de euro pentru un apartament cu două camere cu o suprafaţă de 50 de metri pătraţi), şase asociaţii au amânat intrarea în program.
Start la procedura de licitaţie
În acest an, Primăria a alocat 320.000 de lei pentru documentaţiile care vor trebui realizate pentru blocurile care au intrat deja în program, fiind deja demarate procedurile de licitaţie pentru proiectare, informează Corina Drăghici. „Licitaţia pentru achiziţia de servicii de proiectare va fi una globală, nu câte o firmă la câte un bloc. După proiectare, vom şti exact care este necesarul de lucrări la fiecare bloc şi se va face estimarea pentru lucrările efective care vor fi demarate anul viitor. De menţionat, locatarii participă la cheltuieli doar în faza de execuţie a lucrărilor efective, nu la faza de proiectare”, spune Drăghici.
S.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!