ARAD. Un lucru care părea bătut în cuie, stabilit deja încă înainte de şedinţa Consiliului Judeţean Arad, care a avut loc luni, 31 iulie, s-a schimbat în totalitate după discuţia din plen. Zilele trecute, ziarul nostru vă anunţa faptul că hub-ul mARTA vrea să preia Muzeul Tramvaiului, aflat în subordinea Companiei de Transport Public Arad. Numai că, înainte de transferul acestei clădiri printr-un protocol de comodat asumat de cele două părţi, acest transfer trebuia supus votului acţionarilor CTP, respectiv Consiliul Judeţean Arad şi Consiliul Local Municipal Arad. Luni, subiectul a fost dezbătut în plenul CJA. Şi, cu toate că proiectul de hotărâre era iniţiativa preşedintelui, tocmai Iustin Cionca a fost cel care a deschis seria discuţiilor, anunţând că Ionel Bulbuc, vicepreşedintele CJA, cel care are în subordine instituţiile culturale din judeţ, are anumite obiecţii faţă de intenţia CTP de a preda muzeul către mARTA.
„Sunt detalii pe care nu le-aţi luat în calcul în acest protocol. Vreţi să predaţi în comodat o clădire care adăposteşte obiecte de patrimoniu naţional, catalogate şi inventariate de Ministerul Culturii. În plus, noi avem gândit şi un proiect pentru revitalizarea şi promovarea întregii linii de tramvai, de la Arad până la Ghioroc, inclusiv Muzeul Tramvaiului”, şi-a început Bulbuc pledoaria.
Entitate cu un angajat
Vicepreşedintele Ionel Bulbuc a continuat cu tirada lansată la adresa conducerii hub-ului cultural mARTA, o instituţie care ar fi o dublură a Centrului Municipal de Cultură, o instituţie pe care nu o vede capabilă să administreze Muzeul Tramvaiului.
„mARTA are un singur angajat şi zero lei sumă pentru investiţii. Noi dăm o clădire, un muzeu, unei instituţii care dublează Centrul Municipal de Cultură Arad, o entitate care are un singur angajat? Aţi solicitat un punct de vedere Ministerului Culturii, referitor la acest contract de comodat?”, l-a întrebat Bulbuc pe Claudiu Godja, directorul CTP.
Vizibil jenat, şeful transportului public a spus că iniţiativa acestui transfer a venit dinspre conducerea mARTA, respectiv a directorului Ovidiu Balint.
„Ni s-a spus că hub-ul cultural ar fi eligibil pentru accesarea unor fonduri europene pentru renovarea respectivei clădiri. Noi nu avem fonduri necesare pentru astfel de lucrări. Am realizat, acum, că nu s-a pus în mod foarte clar problema exponatelor din Muzeul Tramvaiului. Subiectul este complicat, avem obiecte de patrimoniu naţional acolo. Probabil că ar trebui reformulat contractul, protocolul, pentru că exponatele nu pot fi predate către mARTA”, a realizat şi Claudiu Godja, după ce a fost pus în faţa obiecţiilor ridicate de Ionel Bulbuc.
Mai mult, vicepreşedintele CJA a ţinut să menţioneze faptul că „hub-ul cultural mARTA nu va fi eligibil pentru obţinerea de fonduri europene, cel puţin în ceea ce priveşte Muzeul Tramvaiului. M-am consultat cu specialiştii din Consiliul Judeţean şi aceştia mi-au spus clar că nu pot fi obţinute fonduri pentru renovarea unei clădiri care adăposteşte bunuri care aparţin altor autorităţi. Practic, clădirea ar ajunge în administrarea mARTA, iar tot ce e în ea ar aparţine Companiei de Transport. Şi vă spun sincer, mie mi-e frică pentru integritatea exponatelor, dacă respectivul imobil va ajunge în administrarea hub-ului cultural mARTA”.
Proiect retras
După seria discuţiilor dintre Bulbuc şi Godja, s-a decis, de ambele părţi, că cel mai bine ar fi ca proiectul de hotărâre să fie retras de pe ordinea de zi. Totodată, s-a stabilit că vicepreşedintele CJA Ionel Bulbuc va fi reprezentantul Judeţului care va purta discuţii cu părţile implicate, respectiv cu Primăria Arad, cu Compania de Transport Public şi cu hub-ul mARTA, pentru a putea fi identificată o soluţie în ceea ce priveşte Muzeul Tramvaiului. La final, Iustin Cionca, preşedintele Consiliului Judeţean, a ţinut să menţioneze că muzeul ar putea să ajungă în curtea mARTA şi fără votul consilierilor judeţeni, dar asta ar putea fi o greşeală, ţinând cont de amatorismul cu care a fost încheiat protocolul dintre hub-ul cultural şi CTP.
„Noi, Consiliul Judeţean, suntem acţionari minoritari ai Companiei de Transport. Consiliul Local Municipal, care este acţionarul majoritar, ar putea să predea Muzeul Tramvaiului către mARTA şi fără votul nostru. Dar ar trebui căutată o soluţie viabilă pentru acest loc care adăposteşte exponate catalogate în patrimoniul naţional”, a spus Cionca.
Trimite articolul
XExista muzeul tramvaiului ? In Arad ?
-
Aia vroiam sa intreb si eu?!:-)
-
Proiecte doar pe hârtie, ca atâtea altele…..
Asa taraganam si facem bulbuci pana cand se duce totul de rapa si unii isi umple buzunarele ca mai apoi sa musamalizeze sau sa dea vina pe altii
marele om de incultura ClaBuc, caruia Ion fi soptit niste pasarici ceva, foloseste termeni pe care nu ii intelege EVIDENT! Obiectele care este de patrimoniu la asa zisul muzeu, e doar catalogate / inventariate?! sau e si clasate ca bunuri in categoria fomd sau tezaur national !?!? ca sigur pe Arghirel l ati pierdut pe drum si bagat in ceata ca la Pecica cand vine toamna!
Nu existăniciun Muzeu de Tramvai (!) Dar se discută, este în plan. Cea ce este un bun prilej pentru a angaja un director, doi directori adjuncți, un contabilului , crearea CA cu reprezentanții partidelor
Cam asa-i cu conducatorii nosti! Un “destep” arunca piatra-n lac si 9 prosti se arunca dupa ea…. da nici unu nu stie inota! Au auzit ei de ceva, stiu ca exista, …ca sunt inregistrate undeva…. mai o vorba, mai un zvon! Profi …. ce sa mai zici!
Eu am incredere ca domnul director de la Marta va face treaba buna.
Linia UTA-Capitan Ignat-Arenei, trecuta in conservare?
-
Bună f.b. “Linia” UATA – Cap. Ignac- Pta Arenei se va realiza în acest Muzeu. De fantome.
mai exista tramvaiele de epoca si Sagetile Verzi in depoul de la Ghioroc ??? Se anuntatse ca au fost facute disparute si casate, cu ajutorul unor cocalari locali – daca se poate sa se confirme sau infirme stirea – ar fi extrem de grav daca acele obiecte de patrimoniu ar fi fost jefuite si casate !!!